Nissan Frontier Forum banner
601 - 620 of 641 Posts
Ik heb er zelf geen, maar ik geef mijn observaties over de 2006 van mijn buurman:

TPMS-sensor was het eerste dat kapot ging.
Krukassensor was de volgende (gestrand in de stad).
Brandstofpeil registreerde niet meer correct.
Versnellingsbak schakelstang brak (gestrand buiten de stad).
Verwarming werkte niet meer.
CD-speler werkte niet meer.
Lak (zilver) ziet er van een afstand nog goed uit, maar ontwikkelde serieuze roestproblemen na ongeveer 5 jaar op de voorkant van de spatborden onder de motorkap, de dakgoten zijn verschrikkelijk.
Deurhendels vereisen minstens twee keer trekken om te openen.
"Rijdt als een rietwagen!" (zijn citaat). Wie het weet, weet het.
Brandstofklep bleef niet gesloten vanwege een klem die losraakte (YouTube-tie-wrap-truc werkte!).
Vind willekeurige bouten ervan op de grond eronder, waarvan geen van beiden kan bedenken waar ze vandaan komen.
Momenteel problemen met SES-lampjes, misfires en luid gebrul van de voorkant van de passagierskant dat afneemt rond 70 km/u en weer toeneemt rond 90 km/u.
Hoeveel mijlen heeft de truck? Ik heb een 06 met meer dan 212.000 mijlen op de teller met de originele krukassensor. Als hij misfires heeft en hij blijft rijden, zal hij veel grotere problemen hebben als hij de katalysatoren moet vervangen. Mijn truck heeft minimale problemen gehad in de 15 plus jaar dat ik hem heb. Ik heb een goede te pakken.

Hoeveel mijl heeft de vrachtwagen gereden? Ik heb een '06 met meer dan 212.000 mijl op de teller met de originele krukassensor. Als hij misfires heeft en hij blijft doorrijden, krijgt hij veel grotere problemen als hij de katalysatoren moet vervangen. Mijn vrachtwagen heeft minimale problemen gehad in de 15+ jaar dat ik hem heb. Ik heb er een goede te pakken.
Ongeveer 95.000. Ik ben bang dat de "katten" misschien al kapot zijn, het is alleen nog niet ontdekt...

Een probleem dat ik had, was dat de vrachtwagen wel ronddraaide, maar geen vonk kreeg. De code was voor een krukaspositiesensor. Ik heb die vervangen en mijn probleem bleef bestaan. Uiteindelijk heb ik de verdeler vervangen door een nieuwe en dat heeft mijn probleem opgelost.
Je moet een vroeg model Frontier hebben.

Een probleem dat ik had, was dat de vrachtwagen wel ronddraaide, maar geen vonk kreeg. De code was voor een krukaspositiesensor. Ik heb die vervangen en mijn probleem bleef bestaan. Uiteindelijk heb ik de verdeler vervangen door een nieuwe en dat heeft mijn probleem opgelost.
Het is een beetje laat om het je nu te vertellen, maar op VG33E-motoren is de krukaspositiesensor aan de bovenkant van de transmissieklokhuizing slechts een controlesensor en veroorzaakt geen rijproblemen of "geen vonk", maar een defecte verdeler kan de oorzaak zijn van een "geen vonk"-toestand en/of het activeren van een krukaspositiesensor.

Piepen of een piep?

Image
Nieuwe 2023 Pro-4X…eerste wasbeurt. Ik merkte dit de dag nadat ik het kocht, maar dacht dat het gewoon vuil was.
Eerste wasbeurt vandaag heeft het er niet afgehaald. Windex heeft het er niet afgehaald. Wat is mijn volgende stap? Heeft iemand anders dit op hun nieuwe Frontier?

View attachment 374317 Nieuwe 2023 Pro-4X…eerste wasbeurt. Ik merkte dit de dag nadat ik het kocht, maar dacht dat het gewoon vuil was.
Eerste wasbeurt vandaag heeft het er niet afgehaald. Windex heeft het er niet afgehaald. Wat is mijn volgende stap? Heeft iemand anders dit op hun nieuwe Frontier?
Slechte dealer voorbereiding. Laat ze het schoonmaken. Of probeer een 3M auto-lijmverwijderaar of glas klei, zelfs een aantal fatsoenlijke glasreinigers

View attachment 374317 Nieuwe 2023 Pro-4X…eerste wasbeurt. Ik merkte dit de dag nadat ik het kocht, maar dacht dat het gewoon vuil was.
Je hebt dit twee keer gepost, dus ik zal het nog een keer vragen. Als je met je vingernagel hierover gaat, voelt het dan hard aan als verf? En zit het aan de binnen- of buitenkant van het glas?

Dit draadje is bedoeld om veelvoorkomende problemen van Frontiers te vermelden en hun oplossingen. Ik zal proberen deze post bij te werken om de problemen te vermelden en te linken naar de oplossingspost of -thread. Dit draadje is niet bedoeld voor chit-chat of zeldzame problemen. Dit is voor veelvoorkomende problemen en hun oplossingen. Bedankt.

Brandt het lampje van uw bandenspanningscontrolesysteem en weet u niet waarom? Bekijk onze TPMS-probleemthread.
TPMS-problemen

Piepen de remmen van uw 05 Frontier of Xterra? Bekijk het Technical Service Bulletin om te zien of uw truck gedekt is.
http://www.clubfrontier.org/forums/f8/brake-tsb-ntb06-037c-23244/

Beweegt de voorstoel van de passagier als u rijdt? Bekijk het Technical Service Bulletin om te zien of uw truck gedekt is
http://www.clubfrontier.org/forums/f8/passenger-seat-rattle-sb-ntb05-092-relative-2007s-27248/
2024 Probleem met adaptieve cruise control:
20240510_FrontCamera.MP4
Bekijk de video op ongeveer 3 minuten. De vrachtwagen die ik inhaal, komt op de rechtervluchtstrook en corrigeert dan te veel in mijn rijstrook. Ik moest de vluchtstrook op, en ongeveer op dat moment besloot de adaptieve cruise control dat het nu een goed moment zou zijn om te remmen (terwijl ik probeerde te accelereren naar de vrije ruimte).
Dat resulteerde erin dat de truck begon te slingeren. Ik kon voelen dat de remmen afwisselend van de linkerkant naar de rechterkant werkten, zonder dat er een einde in zicht was. Ik kreeg hem uiteindelijk op de vluchtstrook en stopte hem.

Ik zie niet wat je anders zou doen, aangezien het geen zelfrijdend systeem is. Zelfs als dat wel zo was, zou de beslissing om te accelereren om een aanrijding te voorkomen, niet de standaardinstelling zijn.

20240510_FrontCamera.MP4
Bekijk de video op ongeveer 3 minuten. De vrachtwagen die ik passeer, wijkt af naar de rechtervluchtstrook en corrigeert vervolgens te veel naar mijn rijstrook. Ik moest de vluchtstrook op en ongeveer op dat moment besloot de adaptieve cruise control dat het een goed moment zou zijn om te remmen (terwijl ik probeerde te accelereren naar de vrije ruimte).
Dat resulteerde erin dat de vrachtwagen begon te slingeren. Ik kon voelen dat de remmen afwisselend van de linkerkant naar de rechterkant werkten, zonder dat er een einde in zicht was. Uiteindelijk kwam ik op de vluchtstrook en stopte.
Fijn dat je kon herstellen. Zeer mooie camera en geweldige muziek.

Ik zie niet wat je anders zou doen, aangezien het geen zelfrijdend systeem is. Zelfs als dat wel zo was, zou de beslissing om te accelereren om een aanrijding te voorkomen niet de standaardoptie zijn.
Ik ben meerdere keren uit aanrijdingen weggeaccelereerd. Het is het resultaat van 41 jaar rijervaring en meer dan 760.000 afgelegde kilometers. Je gaat af op je onderbuikgevoel en dat klopt meestal, iets wat een AI nooit zal hebben.

owns 2014 Nissan Frontier Pro4x
  • Like
Reactions: Zero Six LE and TBJ
20240510_FrontCamera.MP4
Bekijk de video op ongeveer 3 minuten. De vrachtwagen die ik passeer, komt op de rechtervluchtstrook en corrigeert vervolgens te veel naar mijn rijstrook. Ik moest de vluchtstrook oprijden en ongeveer op dat moment besloot de adaptieve cruise control dat het een goed moment was om te remmen (terwijl ik probeerde te accelereren naar de vrije ruimte).
Dat resulteerde in het feit dat de vrachtwagen begon te slingeren. Ik kon voelen dat de remmen afwisselend van de linkerkant naar de rechterkant werkten, zonder dat er een einde in zicht was. Uiteindelijk ben ik de vluchtstrook opgereden en gestopt.
Ja, dat was eng. Deze vrachtwagen is het eerste voertuig dat ik ooit heb gehad met adaptieve cruise control en ik gebruik het nooit. Ik houd altijd de knop ingedrukt en schakel over naar normale cruise control. Ik vertrouw er gewoon niet op dat voertuigen voor mij remmen.

kan dit piepen van de voorband van de passagier niet achterhalen. Over elke hobbel, of als ik schud of op de truck ga staan en schud. NIET DE MOTORKAPSLUITING. help alsjeblieft

Stabilisatorstang nog steeds geĂŻnstalleerd, of Titan-wissel en geen stang? De eindverbindingen kunnen lawaaiig worden, de mijne maakten een luidruchtig geknal bij elke kleine hobbel na het optillen, de kogelgewrichthoeken op de eindverbindingen waren overstrekt en hebben ze snel vernield.

owns 2014 Nissan Frontier Pro4x
Stabilisatorstang nog steeds geĂŻnstalleerd, of Titan swap en geen stang? De eindverbindingen kunnen lawaaiig worden, de mijne maakten een luidruchtig geknal bij elke kleine hobbel na het liften, de kogelgewrichthoeken op de eindverbindingen waren overstrekt en maakten ze snel kapot.
stabilisatorstang. ook! het lijkt erop dat de temperatuur ook invloed heeft op het geluid. als het HEET is, is het erg luid en op koelere/normale dagen en regen is er geen geluid

601 - 620 of 641 Posts