Nissan Frontier Forum banner
61 - 80 of 193 Posts
Discussion starter · #62 ·
Oké mensen, ik heb vandaag de trigger overgehaald voor de benodigde connectoren. De definitieve prijs wordt binnenkort bepaald en de testresultaten van de bedrading worden binnenkort geplaatst, aangezien ik een forumlid heb dat de swap aan het uitvoeren is en waarvoor ik de kabelboom heb omgebouwd, maar ik twijfel er niet aan dat mijn bedrading 100% correct is. Blijf kijken!

Discussion starter · #63 ·
De man met wie ik correspondeer over de swap heeft ongeveer een dag werk voordat hij ermee kan beginnen. Hij werkt veel, dus hij weet niet zeker wanneer hij weer een dag eraan kan besteden, hopelijk tegen het einde van de week of zo. Hij koos voor de Uprev NATS-verwijdering om een paar redenen, zoals het vermijden van een sleeprekening en dealer kosten, plus de lokale dealer leek niet echt op dezelfde golflengte te zitten als hij toen hij met hen sprak over het flashen van de ecu. Van wat ik over dealers heb gehoord, is dat sommige mod-vriendelijk zijn, andere niet. Ik ben momenteel op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Zoals eerder vermeld, hoop ik een interne reflash aan te bieden die goedkoper en gemakkelijker is dan het naar de lokale dealer te moeten slepen.

Hier zijn een paar foto's die hij me van de motor op zijn plaats heeft gestuurd:

Wat betreft de conversie-harnassen, die worden op dit moment al door mij gemaakt:

Discussion starter · #65 ·
Oké, het lijkt erop dat deze conversie-jumperkabelboom alle 05-12 Frontiers/Xterras/Pathfinders zal dekken die een motorkabelboom gebruiken voor 06-12 Titans. Als je uiteindelijk een 04-05 Titan-motorkabelboom hebt, kan ik de conversiekabelboom speciaal voor die toepassing op speciale bestelling maken. 13+ Toepassingen moeten nog worden bepaald, maar ik weet zeker dat ik ook voor die jaren kan zorgen.

De totale prijs zal $120 per stuk zijn. Dit was hoger dan ik had verwacht, maar houd er rekening mee dat ik ze allemaal met de hand maak, en voor $120 per stuk is er niet veel ruimte (winst versus tijd) voor een daadwerkelijke winst die de moeite waard is. Er zal uiteraard een mooie korting zijn als er voldoende interesse is om een groepsaankoop te doen.

In ieder geval zal ik de verkoop van de conversiekabelboom tegenhouden totdat ik resultaten heb geprobeerd, wat binnenkort zal zijn, aangezien het forumlid voor wie ik zijn kabelboom heb geconverteerd, de laatste stappen van de omwisseling voltooit.

Ik zal binnenkort ook een ECU-flashservice aanbieden, aangezien ik een Nissan consult heb gekocht en in staat zou moeten zijn om de Titan ECU's te flashen om met onze voertuigen te werken. Als dit werkt zoals het hoort, zou ik ze voor je moeten kunnen flashen, dus slepen naar de dealer voor een flash is niet nodig. De jury is nog steeds verdeeld over de vraag of de BCM en de sleutels van ons voertuig de ECU moeten vergezellen. Ik zal iedereen op de hoogte houden.

Discussion starter · #66 ·
Mijn Consult is vandaag per post aangekomen en het is geweldig. De Titan van mijn vader gaat om de een of andere reden langzaam in zijn achteruit. Normale generieke codelezers toonden geen codes met betrekking tot de transmissie, dit gaf me niet alleen transmissiespecifieke codes, maar ook TPS-metingen en oude codes die zijn gekomen en gegaan. Er is nog veel meer dat ik kan doen, maar ik kon er niet te lang mee bezig zijn. Ik heb de startonderbrekerkaart besteld die ik nodig heb om sleutels en ecu's opnieuw te programmeren. Het volgende dat ik moet doen, is een ontstekingscilinder vinden met NATS-antenne, Titan Frontier Xterra of Pathfinder BCM, ECU en dashboardkabelboom om een ​​mock-up setup te maken voor het flashen.

Discussion starter · #68 ·
Er komen meer video's aan, hij rijdt er nu al ruim 160 kilometer mee. Geen MIL's (nou ja, hij heeft er 2, maar we weten waarom, zijn stuurbekrachtigingssensor is kapot, dat is één code en de andere is zijn brandstofniveausensor die al voor de swap aanwezig was) hij zou me meer video's moeten sturen om te posten! Kabelbomen worden momenteel geassembleerd!

Discussion starter · #70 ·
Oh JA! Dit is goed nieuws! Ik wil dit doen. Hoeveel kost het in totaal? Ik ben van plan om een harnas te halen, gewoon om te hebben als ik klaar ben voor de swap.
De basisprijs zal $120 zijn. Ik ben van plan een groepsaankoop, dus er zal natuurlijk een korting zijn.0-60 tractiecontrole gaat helemaal los, draait hard op een C200 ????
http://youtu.be/iuujx3KuXas

HĂ© jongens, ik ben Brian, de truck op de foto's en video's is van mij. Hij loopt geweldig en geen codes behalve een intermitterende brandstofzendercode, maar die had ik al voor de swap. Sinisterfrontier06 heeft de kabelboomconversie voor me gedaan en is een grote hulp geweest met de paar problemen die ik had. Enorm bedankt aan hem!!!! Vragen? Stel ze gerust.

Dus, ik heb erover nagedacht om deze swap te doen, maar welke aftermarket-onderdelen zoals een supercharger zijn er beschikbaar? En tot hoeveel vermogen zouden ze goed zijn? Ik ben van plan dit in de toekomst met mijn 06 se te doen en 4x4 te behouden en een volledige Titan-swap te doen wat betreft assen en alles. Mijn vraag is, wat is de mpg ervan bij het uitvoeren van de volledige swap? En zou het slepen van grotere dingen ook veiliger zijn? Zoals een grotere boot dan de Frontier zou kunnen trekken met de vq40? Bedankt bij voorbaat. Ik hoop dat iemand me wat inzicht kan geven in deze paar vragen. En alles bij elkaar, wat kostte deze build? ::smile::

Wat de aftermarket betreft, hebben de vks alles wat we doen en nog wat. Ik herinner me niet of Stillen nog steeds supercharger kits voor ze maakt, maar ik geloof dat een kleiner bedrijf ze is gaan maken met rotrex chargers. Qua mpg krijg ik ongeveer 1 mpg minder dan met v6 in dezelfde omstandigheden. (14 tot 15 mpg). Wat het slepen betreft, weet ik het niet? Heeft de v8 pathy een hogere trekgewicht dan de v6? Ik denk dat dat een goede maatstaf zou zijn. Oh en de kosten, ik denk dat het ongeveer 3500 was voordat ik een deel van mijn oude spullen verkocht.

Motor trans ecu harnas gedaan door sinster. Vrijwel alles wat hij aan het begin van deze thread zegt en ik ben 4x4 de transfer case van frontier bouten aan titan trans en beweegt niet u houdt uw aandrijfassen
Je hoefde de radiator niet te vervangen? Wat als ik de assen en ophanging van de Titan naar de frontier verwissel? Past alles nog steeds? Ik ben van plan om wat behoorlijk vermogen te maken met de swap. Dus ik wil dat het standhoudt.

Nou, ik moet stoppen met lui zijn en een update-video of zoiets maken. Ik heb pacesetter lange buizen zonder katten, 2,5 inch uitlaat na de collectors, het gaat in een 3 inch pijp dan in een delta flow demper, ik ben de naam vergeten, in principe een Flowmaster knock-off, dan naar beneden na de as. Bedankt, het is een beetje luid voor mijn smaak, de video brengt het niet echt over. Bee. Rijdt er sindsdien dagelijks mee zonder problemen.

61 - 80 of 193 Posts