Nissan Frontier Forum banner

Hoe te: 2e generatie VK56-swap

1 reading
236K views 192 replies 55 participants last post by  Lke78  
#1 · (Edited)
Deze thread is een how-to voor de VK56-motorwissel. Ik heb informatie verzameld van verschillende plaatsen en FSM's, evenals informatie gedeeld door forumleden.

Iedereen die deze wissel probeert, neemt de volledige verantwoordelijkheid voor zijn wissel, ik ben niet aansprakelijk voor eventuele ongelukken die zich kunnen voordoen. Ga verder op eigen risico!

Als ik iets gemist heb, voel je dan vrij om iets toe te voegen!

Wat ik heb geleerd:
De beste manier om deze wissel te realiseren, is om een motor, transmissie, kabelboom en ECM van hetzelfde type voertuig te halen. Het hoeft niet van het daadwerkelijke voertuig te komen, maar het moet wel voor hetzelfde type voertuig zijn, als dat logisch is. Dus als je bijvoorbeeld een VK56DE uit 2004-2006 hebt, die niet de flex fuel- of VVT-optie had, dan werkt die motor niet met een 2007 ecu of kabelboom die flex fuel of VVT heeft. Als je een motor met flex fuel krijgt, heb je niet alleen een bijpassende motorkabelboom en ecu nodig, maar moet je ook een brandstofpomp-regeleenheid en een weerstand kopen die je moet aansluiten. Dit wordt later in dit bericht behandeld, dus lees het door om die info te vinden. Je wilt ook een motorkabelboom aanschaffen voor het type aandrijflijn dat je hebt (2wd of 4wd). Een handmatige conversie is naar mijn mening zeer goed mogelijk en waarschijnlijk eenvoudig, omdat de ECU niet lijkt te zijn gekoppeld aan de transmissie, aangezien de transmissie-regeleenheid zich daadwerkelijk in de transmissie bevindt en niet in het voertuig of de ECU.

Deel 1: Wat je nodig hebt voor de wissel.
Deel 2: Draadidentificatie
Deel 3: Kabelboomconversie

Deel 1:

Wat je nodig hebt: (Voor al deze informatie bedank ik AndrewVK, ElLlanero en NissanAZ van het Xterra-forum heel erg.)

***Je hebt 100% mijn conversie-adapterkabelboom nodig om dit te doen!! Het werkt in combinatie met de standaard Titan-motorkabelboom*** Neem contact met me op voor details!

2004-Present VK56DE en de voor de hand liggende accessoires zoals brandstofinjectoren, startmotor, stuurbekrachtigingspomp etc...)
2004-Present VK56DE Transmissie 4wd of 2WD afhankelijk van je toepassing. (Je kunt een 2wd Titan-transmissie ombouwen voor 4wd-toepassing, maar in de meeste gevallen is het goedkoper en gemakkelijker om er al een te kopen voor 4wd)
2004-Present VK56DE Flexplate en koppelomvormer
2004-Present VK56DE (ECM) Engine Control Module (Van toepassing op je motortype)
2004-Present VK56DE Motorkabelboom (Van toepassing op je motor en aandrijflijntype 2wd of 4wd, transmissiekabelboom is ingebouwd)
2004-Present VK56DE Motor-naar-transmissie-bouten
2004-Present Titan Motor-naar-motorsteunbeugels
2004-Present Titan Motorsteunen
V8 Pathfinder of Titan Hogedrukstuurbekrachtigingsleiding
Titan-koelventilator, ventilatorblad
V8 Pathfinder Ventilatorafdekking #21476-ZS20A en #21477-ZS20A (2-delig) of converteer naar elektrisch temperatuurgestuurde ventilatoren.
V8 Pathfinder bovenste radiatorslang of Titan bovenste radiatorslang onderdeel #21501-ZS20A (v8 pathfinder)
Titan onderste radiatorslang (moet mogelijk worden bijgesneden om te passen) of V8 Pathfinder onderdeel #21503-ZS20A en onderdeel #2104-7S000
Titan of V8 Pathfinder Waterpijp onderdeel #13048-7S000
4cyl Frontier kachelkernfitting onderdeel #92410-EA000
Titan kachelkernslangen onderdeel #14056-7S005 & #14056-7S001 (2 slangen moeten mogelijk worden bijgesneden)
Titan uitlaatspruitstukken en b-pijpen, aftermarket headers en b-pijpen werken ook

Optioneel:
A/C behouden?
2004-Present VK56DE AC-compressor
V8 Pathfinder AC-compressor lage leiding onderdeel #92480-ZS21A
2004-Present Titan AC-afvoerleiding

*Als je 4wd hebt en 4wd blijft, kun je je bestaande tussenbak gebruiken met de Titan-transmissie.

*Je kunt ook je bestaande aandrijfas gebruiken
*Je wilt je huidige dynamo gebruiken, aangezien de Titan anders is bedraad
*Zal de bestaande dynamo/startmotorkabelboom moeten gebruiken
*Zal een y-pijp moeten laten maken om weer aan de kat-achterkant te worden aangesloten
*Kan bestaande transmissiesteun gebruiken

Oké, als je deze wissel aangaat, zouden de moeren en bouten van het verwijderen van de motor en de transmissie en het verwisselen van de VK56DE vrij eenvoudig moeten zijn, motor- en transmissiesteunen zijn hetzelfde etc. voor de VQ40.

#7 ·
Ik lees het in complete ontzag voor u, meneer.

Ik hoop dat dit project voltooid wordt.

Verzonden vanaf mijn HTC EVO met de AutoCrash mobiele app.
Bedankt, het zal echter even duren.

Dit lijkt een zeer grondige uiteenzetting, goed gedaan. Ik gok dat niemand gaat nemen wat je hebt gedaan en het gebruiken totdat je laat zien dat het werkte voor je vrachtwagen. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Goed punt. Ik dacht gewoon dat ik dit zou delen in plaats van erop te blijven zitten. Zoals ik al zei, ik heb helaas een heleboel andere projecten voor dit project.

#8 ·
Ik wachtte met antwoorden zodat je de eerste paar berichten zelf kon pakken om later te bewerken en toe te voegen. Eerlijk gezegd is dit waarschijnlijk niets wat ik zelfs zou proberen, tenzij ik mijn motor moest vervangen en een geweldige deal vond voor een VK, maar het is desalniettemin cool en ik ben zeker geĂŻnteresseerd in verdere updates. Tot nu toe is het waarschijnlijk de meest grondige en best geschreven beschrijving van een motorwissel die ik heb gezien, inclusief alle wissels waarover ik op Honda-forums heb gelezen.

#10 ·
Ik wachtte met antwoorden zodat je de eerste paar berichten zelf kon pakken om ze later te bewerken en eraan toe te voegen. Om eerlijk te zijn, is dit waarschijnlijk niets wat ik zelfs zou proberen, tenzij ik mijn motor moest vervangen en een geweldige deal vond voor een VK, maar het is wel cool en ik ben zeker geĂŻnteresseerd in verdere updates. Tot nu toe is het waarschijnlijk de meest grondige en best geschreven handleiding voor het vervangen van een motor die ik heb gezien, inclusief alle swaps waarover ik heb gelezen op Honda-forums.
Geloof me, als je eenmaal voorbij de bedrading bent, is het gemakkelijk. Het lijkt veel, maar dat is het niet.

Ik zet deze voorlopig vast. Ziet er super grondig uit. In het geval dat het niet helemaal lukt, of als dit project niet afkomt; zal ik het losmaken. Als het succesvol is, zal ik helpen de kletspraat op te schonen, zodat het een uitgebreider verslag kan worden. Ik wil het voorlopig gewoon bovenaan houden, zodat het niet in de war raakt.

Ga door, heren. Uitstekend werk, SinisterFrontier06
Bedankt. Houd er rekening mee dat dit een langzaam project zal zijn, zoals ik al eerder heb gezegd. Probeer gewoon geduldig met me te zijn!

#9 ·
Ik zet deze voorlopig vast. Ziet er super grondig uit. In het geval dat dingen niet helemaal lukken, of als dit project niet afgemaakt wordt; zal ik het losmaken. Als het succesvol is, zal ik helpen de praatjes op te ruimen, zodat het een uitgebreidere uitwerking kan worden. Ik wil het voorlopig gewoon bovenaan houden, zodat het niet verloren gaat in de drukte.

#15 · (Edited)
Hoeveel zou het in totaal kosten voor een doe-het-zelver?
Geef gewoon een heel ruwe schatting
Uh, dat is een moeilijke vraag, high side (volledige roestvrijstalen uitlaat, stillen headers, b-pipes etc) zou ik schatten op $4-5k.

Low side $3k

Het hangt er echt van af waar je je onderdelen koopt. De belangrijkste componenten motor en transmissie zou ik zeggen dat je ze de hele dag voor ongeveer $2k kunt krijgen. Het hangt er gewoon van af waar je de rest koopt en wat erbij zit.

Ik heb een VK die gereviseerd moet worden (geblazen koppakking) die ik gratis heb gekregen, en ik heb er nog een opgehaald voor $75 die ook gereviseerd moet worden omdat hij in een Titan zat die in een overstroming zat. Ik heb die opgehaald voor de 05 Frontier van mijn broer toen ik de transmissie van een man ging kopen. Hij schakelt prima, maar heeft veel kilometers. Ik ga hem ook reviseren. Ik kreeg de transmissie plus zo ongeveer de hele voorwielophanging voor de Titan plus naven, remklauwen, hoofdremcilinder, rotors en remklauwen voor $575.

Het hangt er echt allemaal van af waar je kijkt en hoeveel tijd je kunt nemen. Als je het zo snel mogelijk gedaan wilt hebben, verwacht dan aan de high side te betalen. Als je de tijd neemt, rondkijkt en je ogen openhoudt, kun je gemakkelijk de low side of minder halen.

#13 ·
Geabonneerd voor updates. Ik wil dit zien draaien. Ik dacht erover om dit te proberen als de volgende generatie niet beschikbaar komt met de turbo diesel. En als het niet komt met de apparatuur of opties die ik wil, dan kan ik het nog steeds doen als ik de garantie op deze opgebruik.
Bedankt Iggy!

#17 ·
Sub'd voor updates. Ik wil dit zien draaien. Ik dacht erover om dit te proberen als de volgende generatie niet beschikbaar zou komen met de turbo diesel. En als het niet komt met de apparatuur of opties die ik wil, dan zal ik het misschien nog steeds doen als ik de garantie op deze heb verbruikt.
Bedankt Iggy!
Dit wordt goedkoper dan een turbo diesel. Verwacht een prijskaartje van minstens $30-$40k voor een turbo diesel Frontier. En de geruchten spionagefoto's.... Jakkes.

#18 ·
De adviesprijs van mijn huidige Pro-4 was bijna 35, dus ik maak me niet al te veel zorgen over de kosten. Ik heb toch nog nooit de catalogusprijs betaald, er is altijd wel iemand die wil dealen : ) En ik vind de nieuwe truck leuk, ervan uitgaande dat dat is wat we hier in de VS daadwerkelijk krijgen. Mijn enige zorg is op welk platform hij zal rijden en in welke uitvoeringen en optieniveaus de TD beschikbaar zal zijn. Ben altijd al fan geweest van V8-swaps. Mijn derde truck begon zijn leven als een slant 6 D-100, 3 versnellingen OD en leeft voort als een 450 pk sterke, uitgeklede pre-runner woestijnbomber met een ingebouwde 727 powerglide :thumbsup:

#19 ·
Adviesprijs van mijn huidige Pro-4 was bijna 35, dus ik maak me niet al te veel zorgen over de kosten. Ik heb toch nog nooit de catalogusprijs betaald, er is altijd wel iemand die wil handelen : ) En ik vind de nieuwe truck leuk, ervan uitgaande dat dat is wat we hier in de staten daadwerkelijk krijgen. Mijn enige zorg is op welk platform hij zal rijden en in welke uitvoeringen en optieniveaus de TD beschikbaar zal zijn. Ik ben altijd al fan geweest van V8-swaps. Mijn derde truck begon zijn leven als een slant 6 D-100, 3 versnellingen OD en leeft voort als een 450 pk sterke, uitgeklede pre-runner woestijnbomber met een ingebouwde 727 powerglide :thumbsup:
Erg mooi. Ik vind het gewoon moeilijk om het te rechtvaardigen om zoveel geld uit te geven aan iets dat ik ga gebruiken en misbruiken, maar goed, dat ben ik. Ik koop pas een nieuwe truck als Nissan er een uitbrengt waar ik meteen verliefd op word (die-hard Nissan-fan). Ik heb niet eens een proefrit gemaakt met mijn 2e generatie, het was in feite: hou je mond en neem mijn geld.

#20 ·
Ik maakte me vroeger ook zorgen over het krassen op mijn "chique" trucks, totdat mijn bijna volledig gebouwde trots en vreugde in mijn oprit afbrandde. Zet de dingen in perspectief. Het is een truck, geen Bentley. De nieuwe '14 heeft al meer lakschade en ravage van het offroaden dan mijn laatste 3 trucks bij elkaar haha! Maar ik begrijp waar je vandaan komt.

#21 ·
Vroeger maakte ik me ook zorgen over het krassen op mijn "chique" trucks, totdat mijn bijna volledig gebouwde trots en vreugde in mijn oprit afbrandde. Zet de dingen wel in perspectief. Het is een truck, geen Bentley. De nieuwe '14 heeft al meer lakschade en ravage van het offroaden dan mijn laatste 3 trucks bij elkaar haha! Maar ik begrijp waar je vandaan komt.
Dang, sorry om dat te horen. Ja, ik rijd een volledig zwarte truck waarmee ik af en toe over trails rijd als mijn maatje bijeenkomsten heeft op zijn land. Ik ben niet zo'n fan van offroaden... Nog niet... Om te gek te doen, maar ik ben er overheen gekomen om hem mooi te proberen te houden nadat iemand uit een oprit achteruit reed, de truck raakte en wegreed en toen gleed ik uit om te voorkomen dat ik een dom hert raakte en een vangrail raakte en toen rolde een betonwagen die een steile haarspeldbocht opreed achteruit en deukte de motorkap net boven de koplamp. Dus alle deuken en krassen op een volledig zwarte truck heb ik opgegeven lol. Ik ga het hele ding binnenkort monsta-linen nadat ik de spuitcabine in mijn werkplaats heb afgemaakt, geen krassen meer en extra pantser door de dichtheid van de verf. Ik twijfel of ik wacht tot ik de VK inbouw.

#22 ·
Geweldig geschreven! Dit is precies wat ik twee jaar geleden had gewild. Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de FSM's en had veel hiervan op servetten uitgewerkt, maar ik had geen tijd om iets op te schrijven. Geweldig werk.

Ik heb nu een volledig Titan-remmen-vervangingsproject en een radiatorproject in de maak, maar met deze informatie wordt de Titan-vervanging zeker mijn winterproject.

Iedereen zou dankbaar moeten zijn dat je dit plaatst, daar gaan de forums over. Hoe meer informatie we kunnen delen voor de Frontier, hoe beter de aftermarket-ondersteuning zal zijn die we krijgen door de verhoogde interesse in het platform.

#23 ·
Geweldig geschreven! Dit is precies wat ik twee jaar geleden had gewild. Ik heb zelf de FSM's onderzocht en had veel hiervan op servetten uitgewerkt, maar ik had de tijd niet om iets op te schrijven. Geweldig werk.

Ik heb nu een volledig Titan-remmen-swap-project en een radiatorproject in de maak, maar met deze informatie wordt de Titan-swap zeker mijn winterproject.

Iedereen zou dankbaar moeten zijn dat je dit spul post, daar gaan de forums over. Hoe meer informatie we kunnen delen voor de Frontier, hoe beter de aftermarket-ondersteuning zal zijn die we krijgen door de toegenomen interesse in het platform.
Voel je vrij om mijn werk vier keer te controleren, want ik heb het al drie keer gecontroleerd, en mijn informatie over de compatibiliteit van onderdelen, want ik heb je thread over je swap gelezen en het lijkt erop dat je er eerder aan toe komt dan ik. Alle informatie helpt!

#25 ·
Allereerst. Bedankt voor dit geweldige bericht. Dit is veel werk en ik weet zeker dat het veel tijd heeft gekost. Complimenten meneer!!!

Ik denk dat dit waarschijnlijk meer werk zal zijn dan het plaatsen van een Stillen supercharger, maar ik vind het veel leuker. Ik ga nu mijn automatische Craigslist-zoekmachine-notifier aanpassen om te beginnen met zoeken naar een Titan V8 en versnellingsbak.

#28 ·
Ok, ik heb de kabelboom getraceerd. In de FSM en fysiek, aangezien de transmissie die ik heb gekocht van een kolomverschuiving komt. Het enige verschil tussen de kabelbomen is dat je 1 extra bruine draad hebt in de F32-stekkerpositie #8 (BR), die je gewoon niet gebruikt.

Deze pagina legt het verschil in de kabelboom uit:

Er zijn twee diodes die in serie zijn bedraad met de ontstekingssignaaldraad voor de transmissie. Diodes, voor degenen onder jullie die niet weten wat ze zijn, zijn als terugslagkleppen voor elektrische circuits. Weet je nog steeds niet wat ze zijn? Ze laten in principe alleen stroom in één richting stromen. Terugslagkleppen en diodes zijn als eenrichtingsverkeer, verkeer (spanning) kan maar één kant op. Nou, als we allemaal hebben opgelet in de natuurkundeles, met name de geleidbaarheid, weten we dat als we één uiteinde van een draad, of waar dan ook op die draad, aanraken met een spanningsbron, overal elders waar we die draad aanraken, we dezelfde spanningsmeting krijgen als de spanningsbron, wat we kunnen vergelijken met een tweerichtingsweg, verkeer (spanning) stroomt in beide richtingen. Nou, als we nu een diode plaatsen, kunnen we de richting van de spanningsstroom regelen.

Dus als we kijken naar de manier waarop de diodes wijzen, is dit de richting van de stroom. We kunnen daar niet tegen ingaan. Dus als we naar diode 1 kijken, is voor diode 1 een oranje draad (O), dan wordt deze na de draad bruin (BR). De diode wijst naar de bruine draad. Dus dit betekent dat als ik een 12 volt bron op de oranje draad zou aanraken, ik een meting zou krijgen met een voltmeter van 12 volt op de bruine draad, maar als ik 12 volt op de bruine draad zou aanraken, krijg ik 0 volt (geen signaal) naar de oranje draad, wat de stroom in één richting beperkt, dus hoe een diode werkt.

Sorry, ik weet dat het veel was, ben je er nog?

Dus door dit te weten en naar het bedradingsschema te kijken, kunnen we zien dat als we gewoon de bruine draad elimineren die we in het bovenstaande voorbeeld hebben gebruikt, we nog steeds de benodigde spanning voor de transmissie krijgen van de gele draad met een rode streep (Y/R). We kunnen ook concluderen dat we die draad niet nodig hebben, omdat die draad niet bestaat op de Titan-kabelboom met vloerschakeling.

Je kunt de extra stap zetten en de draden traceren, diode 1 en 2 elimineren, maar het is niet nodig. Je kunt gewoon de aansluiting van de extra bruine draad afknippen en deze afplakken.

Kortom, het type schakeling van de transmissie, ECM of kabelboom maakt NIET uit. Ik heb ook mijn bericht over het opnieuw pinnen van de F33-kabelboom bewerkt om de extra bruine draad weer te geven. Te oordelen naar de FSM is de transmissie niet gekoppeld aan de ECU, daarom zeg ik dat een handmatige conversie voor de VK56 niet alleen mogelijk maar ook gemakkelijk is en ik weet zeker dat ik iedereen kan laten zien hoe het moet door simpelweg een paar sensoren opnieuw te bedraden.
Goed gedaan, ik merkte een verschil op de bedradingsschema's en besloot gewoon om weg te blijven van kolomverschuivingsmodellen om eventuele problemen onderweg te elimineren. Goed om te zien dat het niet zo veel uitmaakt.

Er IS ook een verschil tussen de flex fuel-voertuigen en gewone voertuigen. FFV-modellen hebben een 'brandstofpompbesturingseenheid', die zich in de buurt van de brandstofpomp zelf bevindt. De chassisbedradingsboom met de brandstofpompaansluiting erop is anders tussen gewone en FFV-trucks. Ik geloof dat de ECU de brandstofpompspanning moduleert om de brandstofstroom te verhogen/verlagen op basis van de hoeveelheid ethanol in de tank. Het gebruikt de lucht/brandstof- en O2-sensoren om de hoeveelheid ethanol te bepalen en de besturingseenheid voegt spanning toe of vermindert de spanning naar de pomp.

Vreemd genoeg behandelt de fabrieksservicemanual de brandstofpompmodulator niet in het brandstofgedeelte of het motorbesturingsgedeelte. Als je echter naar Courtesy Parts gaat en onderdelen voor het brandstofsysteem opzoekt, komt het voor alle flex fuel Titans (onderdeelnummer 17001-A60001).

Nissan Parts, NISMO en Nissan Accessoires - Courtesyparts.com

Wat ik niet weet, is of de ECU van een FFV-truck de brandstofpompbesturingseenheid zou 'missen' als deze er niet is. Voor mij heb ik al een Walbro-brandstofpomp om mijn supercharger te ondersteunen, dus ik heb waarschijnlijk meer dan genoeg flow om E85 te draaien, maar de FFV-ECU kan codes gooien als deze de brandstofpompmodulator niet 'ziet'.

Ik heb gekeken naar het verwisselen van de Titan-chassisboom, maar de stekker die deze verbindt met de hoofdcarrosserieboom is compleet anders dan de Frontier-stekker. Het is een enorme vergrendelingsconnector met meer dan 50 draden, dus het opnieuw pinnen zou een enorme pijn in de kont zijn als het ĂĽberhaupt mogelijk is.

Attachments

#30 ·
Oh ja, ik heb die diagrammen gezien. Wat ik bedoelde was dat het geen betrekking heeft op het verwijderen en installeren van de brandstofregelmodule.

Ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan het zoeken naar andere echte verschillen tussen de FFV- en reguliere brandstofmodellen, en er zijn er niet veel andere. Ze hebben verschillende onderdeelnummers voor de daadwerkelijke brandstoftank zelf, maar de brandstofleidingen en rails zijn hetzelfde.

Wat is UpRev's oplossing voor het NATS-systeem? Ik weet dat ze het uit de ECU zelf kunnen verwijderen, maar als de BCM NATS heeft, werkt het niet. Voor zover ik weet, werden alle Titans standaard met NATS geleverd. Persoonlijk heb ik een zeer zeldzame non-NATS Frontier (een 2005) waarin ik daadwerkelijk NATS heb ingebouwd om keyless entry te krijgen, maar ik heb mijn oude non-NATS BCM om deze reden bewaard.

#31 · (Edited)
^^^^ Oh ja, ik heb die diagrammen gezien. Wat ik bedoelde was dat het de verwijdering en installatie van de brandstofregelmodule niet behandelt.

Ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan het zoeken naar andere echte verschillen tussen de FFV- en reguliere brandstofmodellen en er zijn er niet veel andere. Ze hebben verschillende onderdeelnummers voor de daadwerkelijke brandstoftank zelf, maar de brandstofleidingen en rails zijn hetzelfde.

Wat is de oplossing van UpRev voor het NATS-systeem? Ik weet dat ze het uit de ECU zelf kunnen verwijderen, maar als de BCM NATS heeft, werkt het niet. Voor zover ik weet, werden alle Titans standaard met NATS geleverd. Persoonlijk heb ik een zeer zeldzame non-NATS Frontier (een 2005) waarin ik daadwerkelijk NATS heb ingebouwd om keyless entry te krijgen, maar ik heb mijn oude non-NATS BCM om deze reden bewaard.
Dat kan ik je niet vertellen, ik heb net gelezen over andere VK-gerelateerde en niet-VK-gerelateerde swaps dat ze Uprev gebruikten om NATS te omzeilen, maar als ik erover nadenk, ging het om voertuigen die er in de eerste plaats geen NATS hadden. Ik wil persoonlijk NATS behouden (hoe vervelend het ook is) voor de extra beveiligingsfuncties. Ik weet niet zeker wat Uprev rekent, maar de lokale dealer zei $80 om opnieuw te flashen en dat is als ik niet door de zure appel heen bijt en Consult voor mijn werkplaats koop.

#32 ·
Hoe zit het met de overstap van Consult II naar Consult III die Nissan eind 2006/begin 2007 heeft gemaakt?
Ik herinner me dat ik las dat dit het moeilijk maakte om de latere generatie VK56-motoren met VVT in te bouwen (wat uiteraard wenselijk is).
Heeft u hier enig inzicht in?

#33 ·
Hoe zit het met de overstap van Consult II naar Consult III die Nissan eind 2006/begin 2007 heeft gemaakt? Ik herinner me dat ik las dat dit het moeilijk maakte om de latere generatie VK56-motoren met VVT (wat uiteraard wenselijk is) in te bouwen. Heeft u hier enig inzicht in?
Consult is slechts een diagnostische tool. Ik denk dat dat geen enkele invloed zou hebben op het moeilijker maken van de swap.

Als je erover nadenkt (en ik zeg dit alleen tegen iedereen die dit volgt), doen we hier alleen maar dat de motor en de ECM in harmonie zijn met de rest van het voertuig. In wezen laten we een Titan-motor denken dat hij in een Titan zit en een Frontier denken dat hij een Frontier-motor heeft, waardoor hij denkt dat er niets is veranderd. VVT en zijn functies worden allemaal bestuurd door de ECM en we hoeven geen van de draden aan te raken die daarop van invloed zijn. Dus als we erover nadenken, hebben we bedacht dat elke transmissie zou moeten werken, zelfs een handmatige conversie. Het enige dat je absoluut moet doen, is ervoor zorgen dat de motor, ecu en kabelboom van hetzelfde type voertuig komen, hoeft niet allemaal van hetzelfde voertuig te komen, alleen van hetzelfde type voertuig.

#34 ·
Wat betreft de transmissies. U KUNT de V6-transmissie NIET gebruiken. Hoewel ze dezelfde familiecode hebben, zijn er verschillen die niet kunnen worden verholpen met een simpele belhousing-wissel. Dingen zoals de programmering in de TCM die zich in de klepbehuizing bevindt, is voor een V6. De lengte van de behuizing is anders. De lengte van de ingaande as is anders. Zelfs de overbrengingsverhoudingen zijn anders.

Ik heb dit op de harde manier geleerd bij mijn eerste V8-swap in een Xterra. De transmissie bouwt wel lijndruk op, maar je hebt geen aandrijving. De V8-koppelomvormer drijft de V6-ingaande as niet aan. Dat waren een paar dagen vechten om eindelijk te beseffen dat de V8-transmissie degene was die echt nodig was.

En wat betreft kolom- versus consoleschakeling. Er zit andere logica in de transmissiecomputer met betrekking tot de bediening. Je moet een consoleschakeling aanschaffen als je enige handmatige controle over de versnellingen wilt. Je kunt een kolomverschuiving laten werken, alleen P tot en met D, niets daaronder. Tenzij je de TCM laat overschakelen naar consoleschakeling.

Eén bron is de juiste manier. Hoewel het er niet zo anders uitziet als je verschillende onderdelen van verschillende bronnen begint te halen, is het dat wel. Er zijn in de loop van het decennium van de Titan-productie veel kleine veranderingen geweest. Veel zijn niet uitwisselbaar. Wees geduldig, zelfs als het in het begin wat meer kost en wat langer duurt om de juiste donor te vinden, de juiste donor bespaart je zoveel hoofdpijn tijdens de swap. Er zijn een paar swaps geweest die probeerden onderdelen van meerdere donoren te halen die uitliepen op totale mislukkingen. De succesvolle swaps zijn degene die zijn gedaan met één correct donorvoertuig.

#35 ·
Wat betreft de transmissies. U KUNT de V6-transmissie NIET gebruiken. Hoewel ze dezelfde familiecode hebben, zijn er verschillen die niet kunnen worden verholpen met een simpele bellhousing-wissel. Dingen zoals de programmering in de TCM die zich in de klepbehuizing bevindt, is voor een V6. De lengte van de behuizing is anders. De lengte van de ingaande as is anders. Zelfs de overbrengingsverhoudingen zijn anders.

Ik heb dit op de harde manier geleerd bij mijn eerste V8-swap in een Xterra. De transmissie bouwt wel lijndruk op, maar je hebt geen aandrijving. De V8-koppelomvormer drijft de V6-ingaande as niet aan. Dat waren een paar dagen vechten om eindelijk te beseffen dat de V8-transmissie degene was die echt nodig was.

En wat betreft kolom- versus consoleschakeling. Er zit een andere logica in de transmissiecomputer met betrekking tot de bediening. Je moet een consoleschakeling aanschaffen als je enige handmatige controle over de versnellingen wilt. Je kunt een kolomverschuiving laten werken, alleen P tot D, niets daaronder. Tenzij je de TCM laat overschakelen naar consoleschakeling.

Eén bron van donor is de juiste manier. Hoewel het er niet zo anders uitziet als je verschillende onderdelen van verschillende bronnen begint te halen, is het dat wel. Er zijn veel kleine veranderingen geweest in de loop van het decennium van de Titan-productie. Veel zijn niet uitwisselbaar. Wees geduldig, zelfs als het in het begin iets meer kost en iets langer duurt om de juiste donor te vinden, bespaart het je zoveel hoofdpijn tijdens de swap. Er zijn een paar swaps geweest die probeerden onderdelen van meerdere donors te halen die op totale mislukkingen zijn uitgelopen. De succesvolle swaps zijn degene die zijn gedaan met een enkel correct donorvoertuig.
Bedankt voor de zeer nuttige info over de V6- versus V8-transmissie. Maakt veel vragen duidelijk.

Wat betreft de kolomverschuiving versus vloerschakeling, zou je niet gewoon een klepbehuizingsupgrade kunnen doen voor een vloerschakelingsapplicatie, de kolomverschuivingsklepbehuizing kunnen vervangen door een vloerschakelingsklepbehuizing, aangezien daar de TCM's zich bevinden?

#41 ·
Dus, even om dit nog eens te controleren... is er iemand die deze swap heeft uitgevoerd met een Consult II-truck van vóór 2007 en een Consult III-motor van 2007+ heeft ingebouwd? Nieuwsgierige geesten willen het weten.

Meer vermogen te behalen met de 2007+ motoren, en ik ben klaar om de trekker over te halen zodra ik mijn rem- en radiatorprojecten heb voltooid.

#42 ·
Dus, om dit nog even te controleren... is er iemand die deze swap heeft uitgevoerd met een Consult II-truck van vóór 2007 die een 2007+ Consult III-motor heeft ingebouwd? Nieuwsgierige geesten willen het weten. Meer vermogen te behalen met de 2007+ motoren, en ik ben klaar om de trekker over te halen zodra ik mijn rem- en radiatorprojecten heb voltooid.
Ik denk echt niet dat consult-verschillen een probleem zouden moeten zijn. Ik denk dat zolang je een bijpassende ecu-motor en motorkabelboom hebt, het goed moet komen. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Nissan het wiel opnieuw zou uitvinden, om het zo te zeggen, alleen voor een op consult gebaseerd systeem. Misschien heeft consult 3 meer controle over functies, vanuit marketingoogpunt heeft het geen zin om onderdelen incompatibel te maken voor een consult-wijziging.

#45 · (Edited)
Ik kreeg willekeurig een e-mailnieuwsbrief van Titan talk. Daarin trok deze thread mijn aandacht:

How To: Column to Console Shifter Conversion - Nissan Titan Forum

Belangrijker nog, deze vraag gevolgd door het antwoord van de OP:

Het lijkt er dus op dat je een kolomverschuivingstransmissie kunt gebruiken en de handmatige modus kunt behouden, je zou het probleem niet moeten hebben zoals hierboven beschreven, waarbij de versnellingsindicator niet wordt weergegeven, omdat er een bedradingsverschil is in de carrosseriekabelboom van de titan waar de onze niet is.

#46 ·
Dit wordt echt technisch... dus laten we zeggen dat ik een geborgen Titan krijg die total loss is verklaard vanwege schade aan de achterkant... wat denk je dat het me zou kosten om een goede monteur de motor en andere dingen uit de Titan te laten halen en in mijn Fronty te plaatsen? ... ruwe prijs natuurlijk...

#47 ·
Dit wordt echt technisch.... dus laten we gewoon zeggen dat ik een geborgen titan krijg die total loss is verklaard vanwege schade aan de achterkant... wat denk je dat het me zou kosten om een goede monteur de motor en alles uit de titan te laten halen en in mijn fronty te laten plaatsen? ... ruwe prijs natuurlijk...
Het is niet zo technisch. Op dit moment is de swap vrij eenvoudig, koop een bijpassende motor, kabelboom en ecu en een transmissie. Kabelboom opnieuw aansluiten, motoren verwisselen en naar de dichtstbijzijnde dealer slepen voor ecu reflash.

Ik kan me voorstellen dat het prijzig is, aangezien de kans dat een gemiddelde monteur zo'n swap wil uitvoeren klein tot nihil zal zijn. De prijs zou moeilijk te zeggen zijn, aangezien de tarieven niet universeel zijn van monteur tot monteur

#50 ·
Nieuwe updates?
Helaas niet. Ik ben bezig met het verzamelen van onderdelen voor mijn andere project, dat hier te zien is als iemand geĂŻnteresseerd is: Mijn Datsun Roadster Remake

Ik ben met dit project begonnen lang voordat ik de VK-swap plande, dus ik wil het eerst afmaken. Zoals je kunt zien, heb ik de blog al bijna een jaar niet meer bijgewerkt omdat ik bezig ben geweest met het verbouwen van mijn werkplaats. Ik heb er de laatste tijd links en rechts onderdelen voor gekocht en zal binnenkort updates hebben.

Wat de VK-swap betreft, wilde ik de informatie gewoon beschikbaar stellen voor iedereen die de middelen heeft om deze swap te starten voordat ik dat kan. Hoe meer informatie we over deze swap hebben en hoe populairder de swap wordt, hoe meer deuren er open zullen gaan als het gaat om aftermarket-ondersteuning.