Nissan Frontier Forum banner
41 - 60 of 193 Posts
Dus, even om dit nog eens te controleren... is er iemand die deze swap heeft uitgevoerd met een Consult II-truck van vóór 2007 en een Consult III-motor van 2007+ heeft ingebouwd? Nieuwsgierige geesten willen het weten.

Meer vermogen te behalen met de 2007+ motoren, en ik ben klaar om de trekker over te halen zodra ik mijn rem- en radiatorprojecten heb voltooid.

Discussion starter · #42 ·
Dus, om dit nog even te controleren... is er iemand die deze swap heeft uitgevoerd met een Consult II-truck van vóór 2007 die een 2007+ Consult III-motor heeft ingebouwd? Nieuwsgierige geesten willen het weten. Meer vermogen te behalen met de 2007+ motoren, en ik ben klaar om de trekker over te halen zodra ik mijn rem- en radiatorprojecten heb voltooid.
Ik denk echt niet dat consult-verschillen een probleem zouden moeten zijn. Ik denk dat zolang je een bijpassende ecu-motor en motorkabelboom hebt, het goed moet komen. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Nissan het wiel opnieuw zou uitvinden, om het zo te zeggen, alleen voor een op consult gebaseerd systeem. Misschien heeft consult 3 meer controle over functies, vanuit marketingoogpunt heeft het geen zin om onderdelen incompatibel te maken voor een consult-wijziging.

Discussion starter · #45 · (Edited)
Ik kreeg willekeurig een e-mailnieuwsbrief van Titan talk. Daarin trok deze thread mijn aandacht:

How To: Column to Console Shifter Conversion - Nissan Titan Forum

Belangrijker nog, deze vraag gevolgd door het antwoord van de OP:

Het lijkt er dus op dat je een kolomverschuivingstransmissie kunt gebruiken en de handmatige modus kunt behouden, je zou het probleem niet moeten hebben zoals hierboven beschreven, waarbij de versnellingsindicator niet wordt weergegeven, omdat er een bedradingsverschil is in de carrosseriekabelboom van de titan waar de onze niet is.

Dit wordt echt technisch... dus laten we zeggen dat ik een geborgen Titan krijg die total loss is verklaard vanwege schade aan de achterkant... wat denk je dat het me zou kosten om een goede monteur de motor en andere dingen uit de Titan te laten halen en in mijn Fronty te plaatsen? ... ruwe prijs natuurlijk...

Discussion starter · #47 ·
Dit wordt echt technisch.... dus laten we gewoon zeggen dat ik een geborgen titan krijg die total loss is verklaard vanwege schade aan de achterkant... wat denk je dat het me zou kosten om een goede monteur de motor en alles uit de titan te laten halen en in mijn fronty te laten plaatsen? ... ruwe prijs natuurlijk...
Het is niet zo technisch. Op dit moment is de swap vrij eenvoudig, koop een bijpassende motor, kabelboom en ecu en een transmissie. Kabelboom opnieuw aansluiten, motoren verwisselen en naar de dichtstbijzijnde dealer slepen voor ecu reflash.

Ik kan me voorstellen dat het prijzig is, aangezien de kans dat een gemiddelde monteur zo'n swap wil uitvoeren klein tot nihil zal zijn. De prijs zou moeilijk te zeggen zijn, aangezien de tarieven niet universeel zijn van monteur tot monteur

Het is niet zo technisch. Op dit moment is de swap vrij eenvoudig: koop een bijpassende motor, kabelboom en ecu en een transmissie. Herbedraad de kabelboom, wissel de motoren en sleep naar de dichtstbijzijnde dealer voor ecu reflash.

Ik kan me voorstellen dat het prijzig is, aangezien de kans dat een gemiddelde monteur zo'n swap wil uitvoeren klein tot nihil zal zijn. De prijs zou moeilijk te zeggen zijn, aangezien de tarieven niet universeel zijn van monteur tot monteur
hmmm nou, ik denk dat ik op de hoogte blijf en kijk hoe de rest gaat. AndrewVK begon een draad als deze en sloot hem uiteindelijk af omdat iedereen hem bleef lastigvallen over updates. Nooit een uitwerking van het eindproject gezien. Succes! Het lijkt erop dat dit een heel goed gemaakte uitwerking wordt als het zo doorgaat als nu.

Discussion starter · #50 ·
Nieuwe updates?
Helaas niet. Ik ben bezig met het verzamelen van onderdelen voor mijn andere project, dat hier te zien is als iemand geĂŻnteresseerd is: Mijn Datsun Roadster Remake

Ik ben met dit project begonnen lang voordat ik de VK-swap plande, dus ik wil het eerst afmaken. Zoals je kunt zien, heb ik de blog al bijna een jaar niet meer bijgewerkt omdat ik bezig ben geweest met het verbouwen van mijn werkplaats. Ik heb er de laatste tijd links en rechts onderdelen voor gekocht en zal binnenkort updates hebben.

Wat de VK-swap betreft, wilde ik de informatie gewoon beschikbaar stellen voor iedereen die de middelen heeft om deze swap te starten voordat ik dat kan. Hoe meer informatie we over deze swap hebben en hoe populairder de swap wordt, hoe meer deuren er open zullen gaan als het gaat om aftermarket-ondersteuning.

Sinister,

Even een update; Ik heb wat onderzoek gedaan en tot nu toe lijkt de motorharnas van de 2008 V8 Pathfinder direct te passen voor wat we nodig hebben.

Door het fabrieksservicemanual te doorlopen, zijn de pinouts voor de F14, F32 en F33 stekkers identiek aan die van de Frontier. Hopelijk, als de daadwerkelijke stekkers zelf identiek zijn aan de Frontier (dat zouden ze moeten zijn), kunnen we deze swap uitvoeren met behulp van een 2008 Pathfinder V8 harnas en helemaal geen bedradingswijzigingen. De Pathfinder motorharnas zal worden aangesloten en aangezien alle Pathfinders console shift en alleen benzinemotoren hadden, zou er niet al te veel variatie van jaar tot jaar moeten zijn.

Het enige moeilijke deel op dat moment is het vinden van een Pathfinder V8 ECU, hoewel ik bereid ben te wedden dat een Titan ECU zal werken.

Update: de 2011 Titan ECU en de 2008 Pathfinder V8 ECU hebben exact dezelfde pinouts volgens de FSM-diagrammen. De 2008 Pathfinder heeft de nieuwere versie van de VK met variabele kleptiming op de inlaatnokkenassen, dus het lijkt erop dat elke 2007+ Titan ECU zal werken met de 2008 Pathfinder V8-motorharnas, die direct in de Frontier-hoofdharnas moet passen.

Dus een 2008 V8 Pathfinder-motorharnas, gecombineerd met een 2007+-computer, zou een 2007+ VK56DE moeten starten met een Titan-transmissie met vloerschakeling zonder te knippen of te splitsen.

Daarnaast heb ik een reservesleutel die ik had liggen uit elkaar gehaald om te zien hoe de chip eruit ziet in de plastic sleutelbehuizing. De sleutel zelf kan uit de plastic behuizing worden gehaald en met een beetje moeite terug in een andere plastic behuizing worden geëpoxeerd. DUS... als je een Titan ECU, BCM en sleutel van hetzelfde voertuig kunt krijgen, zou je de motor moeten kunnen starten zonder naar de dealer te hoeven gaan. Zolang de ECU, BCM en sleutelchip van hetzelfde voertuig komen, passen ze allemaal bij het antidiefstalsysteem. Klik gewoon de plastic behuizing van je eigen sleutel af, klik de behuizing van de Titan-sleutel af en klik vervolgens je Frontier-sleutel in de plastic behuizing van de Titan-sleutel.

Je kunt je keyless entry clicker handmatig opnieuw programmeren naar de nieuwe BCM zonder naar de dealer te gaan; er is een procedure hiervoor beschreven in de fabrieksservicemanual.

Geweldig nieuws!

• Like
Reactions: Skilledomatic1
Discussion starter · #53 ·
Update: de 2011 Titan ECU en de 2008 Pathfinder V8 ECU hebben exact dezelfde pinouts volgens de FSM-diagrammen. De 2008 Pathfinder heeft de nieuwere versie van de VK met variabele kleptiming op de inlaatnokkenassen, dus het lijkt erop dat elke 2007+ Titan ECU zal werken met de 2008 Pathfinder V8 motorharnas, die direct in de Frontier hoofdharnas moet passen.

Dus een 2008 V8 Pathfinder motorharnas, gecombineerd met een 2007+ computer, zou een 2007+ VK56DE moeten starten met een Titan-transmissie met vloerschakeling zonder te knippen of te splitsen.

Bovendien heb ik een reservesleutel die ik had liggen uit elkaar gehaald om te zien hoe de chip eruitziet in de plastic sleutelbehuizing. De sleutel zelf kan uit de plastic behuizing worden gedrukt en met een beetje moeite terug in een andere plastic behuizing worden gelijmd. DUS... als je een Titan ECU, BCM en sleutel van hetzelfde voertuig kunt krijgen, zou je de motor moeten kunnen starten zonder naar de dealer te hoeven gaan. Zolang de ECU, BCM en sleutelchip van hetzelfde voertuig komen, passen ze allemaal bij het antidiefstalsysteem. Klik gewoon de plastic behuizing van je eigen sleutel los, klik de behuizing van de Titan-sleutel los en klik vervolgens je Frontier-sleutel in de plastic behuizing van de Titan-sleutel.

Je kunt je keyless entry clicker handmatig opnieuw programmeren naar de nieuwe BCM zonder naar de dealer te gaan; er is een procedure hiervoor beschreven in de fabrieksservicemanual.

Geweldig nieuws!
Goede vondst! Enige probleem dat ik zie, is dat je het geluk moet hebben om een V8 pathfinder te vinden waar iemand de harnas nergens op de sloop heeft doorgesneden lol. Geweldige info over de BCM, daar had ik niet aan gedacht. Zou geweldig zijn als je toevallig op de juiste plaats op het juiste moment zou zijn om de ecu, bcm, sleutels, bedradingsharnas, transmissie en motor uit een achteraan aangereden Titan te kunnen pakken.

Allemaal geweldige faalveilige methoden, en om ze niet af te schieten, maar er moeten gemakkelijkere manieren zijn om deze swap in elkaar te zetten en die zijn er! Naarmate we meer terrein winnen op deze swap, zal de uitwisselingslijst groeien.

Ik ben altijd enthousiast om activiteit op dit forum te zien. Ik vraag me af wanneer het makkelijker wordt om een Frontier-carrosserie op een Titan-frame/aandrijflijn te zetten. Sinister, het lijkt erop dat het enige dat van je 'frontier' overblijft, het frame, de laadbak en de cabine zijn.

Discussion starter · #55 ·
Ik ben altijd enthousiast om activiteit op deze thread te zien. Ik vraag me af op welk punt het makkelijker is om een frontier carrosserie op een Titan frame/aandrijflijn te zetten. Sinister, het lijkt erop dat het enige dat overblijft op je 'frontier' het frame, de laadbak en de cabine is.
Nou... Ja! Ik wil de baby titan creëren die Nissan nooit heeft gemaakt en onwetende vrachtwagenmensen pesten, vooral degenen die denken dat hun full-size trucks superieur zijn aan ons midsize volk.

Discussion starter · #56 ·
Er zijn een aantal nieuwe ontwikkelingen geweest als het gaat om het opnieuw pinnen van de kabelboom. Nissan gebruikt dezelfde connectorbehuizingen voor alle bouwjaren van Frontiers/Titans/Xterras, maar ik heb tijdens de constructie van een kabelboom voor een forumlid ontdekt dat de pennen (aansluitingen) per jaar verschillen. Maar geen zorgen, ik ben bezig met het verzamelen van alle pennen en links ernaartoe terwijl ik dit typ. Het enige wat u hoeft te doen is de pennen uit uw kabelboom te trekken en ze te matchen met de foto's van de aansluitingen en dienovereenkomstig te bestellen. Ik ben ook bezig met het zoeken naar de onderdelen die nodig zijn om een ​​jumperkabelboom te construeren voor een plug-and-play-toepassing. Blijf kijken!

Discussion starter · #60 ·
Oké, de laatste connector die ik moet vinden, is moeilijk te bemachtigen gebleken, omdat het naar verluidt een OEM-beperkt artikel is, wat betekent dat alleen Nissan de connectorbehuizingen bij de leveranciers kan bestellen. Ik heb op alle deuren van de Chinese leveranciers geklopt die ik heb gevonden, in de hoop dat iemand de deur zal openen.

Wat hoop voor de 6-versnellingsbak handgeschakelde 4x4-mensen, er is een adapterplaat beschikbaar voor de 350z handgeschakelde transmissies waarmee je een VK56-belhuis kunt gebruiken. Ik vermoed dat het mogelijk is om deze op de VQ40-transmissie te gebruiken, dus hier is een link als iemand anders verder onderzoek wil doen:
http://www.ebay.com/itm/VK56-to-VQ3.../351130530970?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item51c102b49a&vxp=mtr

41 - 60 of 193 Posts