Nissan Frontier Forum banner
181 - 193 of 193 Posts
Deze thread is een how to voor de VK56 motor swap. Ik heb info verzameld van verschillende plaatsen en FSM's, evenals informatie gedeeld door forumleden.

Iedereen die deze swap probeert, neemt de volledige verantwoordelijkheid voor zijn swap, ik ben niet aansprakelijk voor eventuele ongelukken die zich kunnen voordoen. Ga verder op eigen risico!

Als ik iets gemist heb, voel je vrij om toe te voegen!

Wat ik heb geleerd:
De beste manier om deze swap uit te voeren, is om een motor, transmissie, bedradingsharnas en ECM van hetzelfde type voertuig te halen. Het hoeft niet van het daadwerkelijke voertuig te komen, maar het moet wel voor hetzelfde type voertuig zijn, als dat logisch is. Dus als je bijvoorbeeld een 2004-2006 VK56DE hebt, die niet de flex fuel- of VVT-optie had, dan werkt die motor niet met een 2007 ecu of bedradingsharnas die flex fuel of VVT heeft. Als je een motor met flex fuel krijgt, heb je niet alleen een bijpassend motorharnas en ecu nodig, maar moet je ook een brandstofpomp-regeleenheid en een weerstand kopen die je moet aansluiten. Dit wordt later in dit bericht behandeld, dus lees het door om die info te vinden. Je wilt ook een motorbedradingsharnas aanschaffen voor het type aandrijflijn dat je hebt (2wd of 4wd). Een handmatige conversie is naar mijn mening zeer goed mogelijk en waarschijnlijk gemakkelijk, omdat de ECU niet lijkt te zijn gekoppeld aan de transmissie, aangezien de transmissie-regeleenheid zich daadwerkelijk in de transmissie bevindt en niet in het voertuig of de ECU.

Deel 1: Wat je nodig hebt voor de swap.
Deel 2: Bedradingsidentificatie
Deel 3: Conversie van het bedradingsharnas

Deel 1:

Wat je nodig hebt: (Voor al deze informatie hieronder bedank ik AndrewVK, ElLlanero en NissanAZ van het Xterra-forum heel erg.)

Je hebt 100% mijn conversie-adapterharnas nodig om dit te doen!! Het werkt in combinatie met het standaard Titan-motorharnas Neem contact met me op voor details!

2004-Present VK56DE en de voor de hand liggende accessoires zoals brandstofinjectoren, startmotor, stuurbekrachtigingspomp etc...)
2004-Present VK56DE Transmissie 4wd of 2WD, afhankelijk van je toepassing. (Je kunt een 2wd Titan-transmissie omzetten voor 4wd-toepassing, maar in de meeste gevallen is het goedkoper en gemakkelijker om er een te kopen die al voor 4wd is)
2004-Present VK56DE Flexplate en koppelomvormer
2004-Present VK56DE (ECM) Engine Control Module (Van toepassing op je motortype)
2004-Present VK56DE Motorharnas (Van toepassing op je motor en aandrijflijntype 2wd of 4wd, transmissieharnas is ingebouwd)
2004-Present VK56DE Motor-naar-transmissie-bouten
2004-Present Titan Motor-naar-motorsteunbeugels
2004-Present Titan Motorsteunen
V8 Pathfinder of Titan Hogedrukstuurbekrachtigingsleiding
Titan-koelventilator, ventilatorblad
V8 Pathfinder Ventilatorafdekking #21476-ZS20A en #21477-ZS20A (2-delig) of converteer naar elektrisch temperatuurgestuurde ventilatoren.
V8 Pathfinder bovenste radiatorslang of Titan bovenste radiatorslang onderdeel #21501-ZS20A (v8 pathfinder)
Titan onderste radiatorslang (moet mogelijk worden bijgesneden) of V8 Pathfinder onderdeel #21503-ZS20A en onderdeel #2104-7S000
Titan of V8 Pathfinder Waterpijp onderdeel #13048-7S000
4cyl Frontier kachelkernfitting onderdeel #92410-EA000
Titan kachelkernslangen onderdeel #14056-7S005 & #14056-7S001 (2 slangen moeten mogelijk worden bijgesneden)
Titan uitlaatspruitstukken en b-pijpen, aftermarket headers en b-pijpen werken ook

Optioneel:
Airco behouden?
2004-Present VK56DE AC-compressor
V8 Pathfinder AC-compressor Low Line Onderdeel #92480-ZS21A
2004-Present Titan AC-afvoerleiding

*Als je 4wd hebt en 4wd blijft, kun je je bestaande tussenbak gebruiken met de Titan-transmissie.

*Je kunt ook je bestaande aandrijfas gebruiken
*Je zult je huidige dynamo willen gebruiken, aangezien de Titan anders is bedraad
*Zal het bestaande dynamo/startmotorkabelboom moeten gebruiken
*Zal een y-pijp moeten laten maken om weer aan de cat back te worden aangesloten
*Kan bestaande transmissiesteun gebruiken

Oké, als je deze swap aanpakt, dan moeten de moeren en bouten van het verwijderen van de motor en transmissie en het verwisselen van de VK56DE vrij eenvoudig zijn, motor- en transmissiesteunen zijn hetzelfde etc. voor de VQ40.
Geweldig werk en bedankt voor het delen. Ik zou graag een diesel in mijn 2021 Crew Cab Long Bed SV willen gooien. Hij heeft al de Titan-aandrijflijn.

Ik heb vorig jaar mei een 2011 Armada VK56 gebruikt voor mijn 2005 Xterra toen ik de swap deed. Is er een repository voor info over vk56 swap. Ik heb een lijst met onderdeelnummers en jaren die ik nodig had. Ik heb frontier onderdelen, titan onderdelen, armada onderdelen en xterra onderdelen. Het geheel ziet er volledig fabriek af uit.
Waar heeft u de meeste benodigde onderdelen vandaan gehaald?

Deze thread is een how-to voor de VK56-motorwissel. Ik heb informatie verzameld van verschillende plaatsen en FSM's, evenals informatie gedeeld door forumleden.

Iedereen die deze wissel probeert, neemt de volledige verantwoordelijkheid voor zijn wissel, ik ben niet aansprakelijk voor eventuele ongelukken die zich kunnen voordoen. Ga verder op eigen risico!

Als ik iets gemist heb, voel je dan vrij om toe te voegen!

Wat ik heb geleerd:
De beste manier om deze wissel uit te voeren, is om een motor, transmissie, kabelboom en ECM van hetzelfde type voertuig te krijgen. Het hoeft niet van het daadwerkelijke voertuig te komen, maar het moet wel voor hetzelfde type voertuig zijn, als dat logisch is. Dus als je bijvoorbeeld een 2004-2006 VK56DE hebt, die niet de flex fuel- of VVT-optie had, dan werkt die motor niet met een 2007 ecu of kabelboom die flex fuel of VVT heeft. Als je een motor met flex fuel krijgt, heb je niet alleen een bijpassende motorkabelboom en ecu nodig, maar moet je ook een brandstofpomp-regeleenheid en een valweerstand kopen die je moet aansluiten. Dit wordt later in dit bericht behandeld, dus lees het door om die info te vinden. Je wilt ook een motorkabelboom aanschaffen voor het type aandrijflijn dat je hebt (2wd of 4wd). Een handmatige conversie is volgens mij zeer goed mogelijk en waarschijnlijk gemakkelijk, aangezien de ECU niet lijkt te zijn gekoppeld aan de transmissie, aangezien de transmissie-regeleenheid zich daadwerkelijk in de transmissie bevindt en niet in het voertuig of de ECU.

Deel 1: Wat je nodig hebt voor de wissel.
Deel 2: Draadidentificatie
Deel 3: Kabelboomconversie

Deel 1:

Wat je nodig hebt: (Alle onderstaande informatie, ik bedank AndrewVK, ElLlanero en NissanAZ van het Xterra-forum.)

Je hebt 100% mijn conversie-adapterkabelboom nodig om dit te doen!! Het werkt in combinatie met de standaard Titan-motorkabelboom Neem contact met me op voor details!

2004-Present VK56DE en de voor de hand liggende accessoires zoals brandstofinjectoren, startmotor, stuurbekrachtigingspomp etc...)
2004-Present VK56DE Transmissie 4wd of 2WD, afhankelijk van je toepassing. (Je kunt een 2wd Titan-transmissie ombouwen voor 4wd-toepassing, maar in de meeste gevallen is het goedkoper en gemakkelijker om er een te kopen die al voor 4wd is)
2004-Present VK56DE (ECM) Engine Control Module (Van toepassing op je motortype)
2004-Present VK56DE Motorkabelboom (Van toepassing op je motor en aandrijflijntype 2wd of 4wd, transmissiekabelboom is ingebouwd)
V8 Pathfinder of Titan Hogedruk stuurbekrachtigingsleiding
Titan-koelventilator, ventilatorblad
V8 Pathfinder Ventilatorafdekking #21476-ZS20A en #21477-ZS20A (2-delig) of converteer naar elektrisch temperatuurgestuurde ventilatoren.
V8 Pathfinder bovenste radiatorslang of Titan bovenste radiatorslang onderdeel #21501-ZS20A (v8 pathfinder)
Titan onderste radiatorslang (moet mogelijk worden bijgesneden) of V8 Pathfinder onderdeel #21503-ZS20A en onderdeel #2104-7S000
Titan kachelkernslangen onderdeel #14056-7S005 & #14056-7S001 (2 slangen moeten mogelijk worden bijgesneden)
Titan uitlaatspruitstukken en b-pijpen, aftermarket headers en b-pijpen werken ook

Optioneel:
Airco behouden?
V8 Pathfinder AC-compressor lage leiding onderdeel #92480-ZS21A

*Als je 4wd bent en 4wd blijft, kun je je bestaande tussenbak gebruiken met de Titan-transmissie.

*Je zult je huidige dynamo willen gebruiken, aangezien de Titan anders is bedraad
*Zal de bestaande dynamo/startmotorkabelboom moeten gebruiken
*Zal een y-pijp moeten laten maken om weer aan de cat back te worden aangesloten
*Kan de bestaande transmissiesteun gebruiken

Oké, als je deze wissel aangaat, moeten de moeren en bouten van het verwijderen van de motor en transmissie en het verwisselen van de VK56DE vrij eenvoudig zijn, motor- en transmissiesteunen zijn hetzelfde etc. voor de VQ40.

Hallo mijn vriend,
Je hebt geschreven ::

Je hebt mijn conversie-adapterharnas 100% nodig om dit te doen!! Het werkt in combinatie met de standaard Titan-motorkabelboom*** Neem contact met me op voor details!!,,

Hoe maak je een harnasconversie vk56 2006 swap naar xterra 2007 ??

Ik waardeer je steun enorm.

Bedankt

Hallo. Kunt u mij een kaart sturen van de bedrading tussen het VK56-systeem en het VQ40-systeem?
Je hebt een paar opties.
Zoals gezegd, je kunt er een kopen.
Je kunt proberen een V8 Pathfinder-motorharnas op te sporen, dat plug-and-play is, maar ze waren niet gebruikelijk.
Als je gaat fabriceren, moet je de carrosserieconnectoren van je Frontier-motorharnas nemen en deze in de plaats van de carrosserieconnectoren op het Titan-motorharnas plaatsen. Je gaat de Frontier-alternator gebruiken, waarvan de kabelboom in de truck blijft. De oliesensorconnector van de Frontier moet worden verlengd naar de Titan-locatie en de sensor moet worden verwisseld. Ik denk dat dat het ongeveer was.

Deze thread is een how-to voor de VK56-motorwissel. Ik heb informatie verzameld van verschillende plaatsen en FSM's, evenals informatie gedeeld door forumleden.

Iedereen die deze wissel probeert, neemt de volledige verantwoordelijkheid voor zijn wissel, ik ben niet aansprakelijk voor eventuele ongelukken die zich kunnen voordoen. Ga verder op eigen risico!

Als ik iets gemist heb, voel je dan vrij om iets toe te voegen!

Wat ik heb geleerd:
De beste manier om deze wissel te realiseren is om een motor, transmissie, bedradingsboom en ECM van hetzelfde type voertuig te halen. Het hoeft niet van het daadwerkelijke voertuig te komen, maar het moet wel voor hetzelfde type voertuig zijn, als dat logisch klinkt. Dus als je bijvoorbeeld een 2004-2006 VK56DE hebt, die niet de flex fuel- of VVT-optie had, dan werkt die motor niet met een 2007 ecu of bedradingsboom die flex fuel of VVT heeft. Als je een motor met flex fuel krijgt, heb je niet alleen een bijpassende motorbedradingsboom en ecu nodig, maar moet je ook een brandstofpompbesturingsmodule en een weerstand kopen die je moet aansluiten. Dit wordt later in dit bericht behandeld, dus lees het door om die info te vinden. Je wilt ook een motorbedradingsboom aanschaffen voor het type aandrijflijn dat je hebt (2wd of 4wd). Een handmatige conversie is naar mijn mening zeer goed mogelijk en waarschijnlijk eenvoudig, omdat de ECU niet lijkt te zijn gekoppeld aan de transmissie, aangezien de transmissiebesturingsmodule zich daadwerkelijk in de transmissie bevindt en niet in het voertuig of de ECU.

Deel 1: Wat je nodig hebt voor de wissel.
Deel 2: Bedradingsidentificatie
Deel 3: Conversie van de bedradingsboom

Deel 1:

Wat je nodig hebt: (Voor al deze informatie hieronder bedank ik AndrewVK, ElLlanero en NissanAZ van het Xterra-forum heel erg.)

Je hebt 100% mijn conversie-adapterboom nodig om dit te doen!! Het werkt in combinatie met de standaard Titan-motorboom Neem contact met me op voor details!

2004-Present VK56DE Transmissie 4wd of 2WD, afhankelijk van je toepassing. (Je kunt een 2wd Titan-transmissie omzetten voor 4wd-toepassing, maar in de meeste gevallen is het goedkoper en gemakkelijker om er een te kopen die al voor 4wd is)
2004-Present VK56DE Motorboom (Van toepassing op je motor en aandrijflijntype 2wd of 4wd, transmissieboom is ingebouwd)
V8 Pathfinder of Titan Hogedruk-stuurbekrachtigingsleiding
Titan-koppelingventilator, ventilatorblad

Optioneel:
Airco behouden?

*Als je 4wd hebt en 4wd blijft, kun je je bestaande tussenbak gebruiken met de Titan-transmissie.

*Je wilt je huidige dynamo gebruiken, aangezien de Titan anders is bedraad
*Zal de bestaande dynamo/startmotorkabelboom moeten gebruiken
*Zal een y-pijp moeten laten maken om opnieuw aan de kat-achterkant te worden aangesloten
*Kan de bestaande transmissiesteun gebruiken

Oké, als je deze wissel aangaat, moeten de moeren en bouten van het verwijderen van de motor en de transmissie en het verwisselen van de VK56DE vrij eenvoudig zijn, motor- en transmissiesteunen zijn hetzelfde etc. voor de VQ40.
Heel erg bedankt voor deze thread en het onderzoek dat je hebt gedaan, het is een geweldige bron voor mij. Omdat ik dit over ongeveer een maand ga proberen, zodra mijn lift arriveert en wordt geĂŻnstalleerd, heb ik een 2008 Titan pro 4x die een keer op zijn dak is gerold, waardoor alleen de cabine en de laadbak beschadigd zijn, die als donor zal dienen voor een 05 Xterra SE 4x4 die een kapotte motor heeft, het plan zal in principe een complete wissel zijn van alles, ophanging, voordifferentieel, motor, tirannie, ecu... alles ervan, afgezien van wat ik natuurlijk nodig heb als aftermarket, zoals UCA, schokdempers, beugels, y-pijp ect... Ik weet dat de Xterra en Frontier bijna identiek zijn, maar heb je enig idee waarom het niet of niet op dezelfde manier zou kunnen werken? Bedankt

Bedankt voor de post, het wijst me de goede kant op. Ik heb een R51 2007 Pathfinder met een YD25 dieselmotor die net is overleden. Hij heeft een R5 automatische transmissie en een 3.538 as, en ik kijk ernaar uit om een Infiniti swap te doen. Heb de hele voorkant van de infiniti, het is een QX56 2011 met 100.000 mijl, VK56DE, transmissie, ecm, kabelboom, en ik wil de complete swap doen. Wat denk je dat ik nog meer in overweging moet nemen? Moet ik ook de transfer case 2 veranderen? Ik kan niet zien of de infiniti de 4LO heeft zoals de Pathfinder....

Bedankt voor de post, het wijst me de goede kant op. Ik heb een R51 2007 Pathfinder met een YD25 dieselmotor die net is overleden. Hij heeft een R5 automatische transmissie en een 3.538 as, en ik kijk ernaar uit om een Infiniti-swap te doen. Heb de hele voorkant van de infiniti, het is een QX56 2011 met 100.000 mijl, VK56DE, transmissie, ecm, kabelboom, en ik wil de complete swap doen. Wat denk je dat ik nog meer moet overwegen? Moet ik ook de transfer case 2 veranderen? Ik kan niet zien of de infiniti de 4LO heeft zoals de Pathfinder....
Zal geĂŻnteresseerd zijn in deze YD25 - VK swap.

Omdat ik in het VK ben, heb ik een YD25 en heb ik me afgevraagd hoe gemakkelijk het zou zijn om de diesel te vervangen door de V8

Iedereen die deze swap probeert, neemt de volledige verantwoordelijkheid voor zijn swap, ik ben niet aansprakelijk voor eventuele ongelukken die zich kunnen voordoen. Ga verder op eigen risico!

Als ik iets gemist heb, voel je vrij om toe te voegen!

Wat ik heb geleerd:
De beste manier om deze swap uit te voeren, is om een ​​motor, transmissie, bedradingsharnas en ECM van hetzelfde type voertuig te krijgen. Het hoeft niet van het daadwerkelijke voertuig te komen, maar het moet wel voor hetzelfde type voertuig zijn, als dat logisch is. Dus als je bijvoorbeeld een VK56DE uit 2004-2006 hebt, die niet de flex fuel- of VVT-optie had, dan werkt die motor niet met een 2007 ecu of bedradingsharnas die flex fuel of VVT heeft. Als je een motor met flex fuel krijgt, heb je niet alleen een bijpassend motorharnas en ecu nodig, maar moet je ook een brandstofpompbesturingsmodule en een valweerstand kopen die je moet bedraden. Dit wordt later in dit bericht behandeld, dus lees het door om die info te vinden. Je wilt ook een motorbedradingsharnas aanschaffen voor het type aandrijflijn dat je hebt (2wd of 4wd). Een handmatige conversie is naar mijn mening zeer goed mogelijk en waarschijnlijk eenvoudig, aangezien de ECU niet lijkt te zijn gekoppeld aan de transmissie, aangezien de transmissiebesturingsmodule zich daadwerkelijk in de transmissie bevindt en niet in het voertuig of de ECU.

Deel 1: Wat je nodig hebt voor de swap.
Deel 2: Draadidentificatie
Deel 3: Bedradingsharnasconversie

Deel 1:

Wat je nodig hebt: (Voor alle onderstaande informatie bedank ik AndrewVK, ElLlanero en NissanAZ van het Xterra-forum heel erg.)

Je hebt 100% mijn conversie-adapterharnas nodig om dit te doen!! Het werkt in combinatie met het standaard Titan-motorharnas Neem contact met me op voor details!

2004-heden VK56DE en de voor de hand liggende accessoires zoals brandstofinjectoren, startmotor, stuurbekrachtigingspomp etc...)
2004-heden VK56DE Transmissie 4wd of 2WD, afhankelijk van je toepassing. (Je kunt een 2wd Titan-transmissie ombouwen voor 4wd-toepassing, maar in de meeste gevallen is het goedkoper en gemakkelijker om er al een te kopen voor 4wd)
2004-heden VK56DE Flexplate en koppelomvormer
2004-heden VK56DE (ECM) Engine Control Module (Van toepassing op je motortype)
2004-heden VK56DE Motorharnas (Van toepassing op je motor- en aandrijflijntype 2wd of 4wd, transmissieharnas is ingebouwd)
2004-heden VK56DE Motor-naar-transmissie-bouten
2004-heden Titan Motor-naar-motorsteunen
2004-heden Titan Motorsteunen
V8 Pathfinder of Titan Hogedrukstuurbekrachtigingsleiding
Titan-koppelingventilator, ventilatorschoep
Titan onderste radiatorslang (mogelijk moet je deze bijknippen) of V8 Pathfinder onderdeel #21503-ZS20A en onderdeel #2104-7S000
Titan kachelkernslangen onderdeel #14056-7S005 & #14056-7S001 (2 slangen moeten mogelijk wat worden bijgesneden)

Optioneel:
A/C houden?
2004-heden VK56DE AC-compressor
2004-heden Titan AC-afvoerleiding

*Je wilt je huidige dynamo gebruiken, aangezien de Titan anders is bedraad
*Zal het bestaande dynamo/startmotorkabelboom moeten gebruiken
*Zal een y-pijp moeten laten maken om weer aan de catback te worden aangesloten
*Kan bestaande transmissiesteun gebruiken

Oké, als je deze swap aangaat, moeten de moeren en bouten van het verwijderen van de motor en de transmissie en het verwisselen van de VK56DE vrij eenvoudig zijn, motor- en transmissiesteunen zijn hetzelfde etc. voor de VQ40.
Hé man, hoe kan ik contact met je opnemen om een ​​harnas voor me te laten maken? We zijn bezig met een swap en het harnas is alles wat we nu echt nodig hebben... bedankt bij voorbaat!

Het zou er niet echt toe moeten doen of het een Titan of een Armada is. Zelfs als de transmissie de verkeerde is (kolom/verdieping) heb ik mijn Frontier-kleplichaam en tCM-assemblage overgezet naar de Titan-transmissie en dat loste de problemen op die werden veroorzaakt door de mismatch. Je zult nog steeds de Frontier-dynamo gebruiken en je zult de Frontier-oliesensor/schakelaar gebruiken, maar je zult de connector moeten verlengen naar de Titan-sensorlocatie. Je zult de Frontier-startsignaaldraad ook verlengen naar de achterkant van de kleppendeksel en ik moest ook de connector van mijn Frontier-starter afknippen en deze op de kabelboom aansluiten (mannelijke versus vrouwelijke connectorzijden waren voor mij achterstevoren tussen de Frontier en Titan). Ik gebruikte de vk56 ac-compressor en -leidingen. Je koos ervoor om het op het blok gemonteerde vk56-stuurbekrachtigingsreservoir te gebruiken in plaats van het op de Frontier-fender gemonteerde reservoir. Zorg voor nieuwe Titan-motorsteunen en een Frontier-transmissiesteun (die eruit moet en waarschijnlijk slecht is als ze sowieso niet versleten zijn). Moest een aantal van de koelvloeistof- en vacuĂĽmslangen tussen zowel Frontier als vk56 verkeerd matchen en op andere plaatsen nieuwe bulk-slang gebruiken. Ik raad ook aan om UpRev te gebruiken om de beveiliging uit te schakelen en jezelf de mogelijkheid te geven om te tunen, evenals enkele andere handige diagnosehulpmiddelen in plaats van te proberen de hele kolom en het diefstalsysteem over te zetten.

Sorry, ik probeer alles snel uit mijn hoofd te bedenken. Ik heb het proces niet zo goed kunnen documenteren als ik wilde, omdat ik maar 3 dagen de tijd had om de swap op mijn dagelijkse auto te doen en dat omvatte het fabriceren van een complete header-back performance roestvrijstalen uitlaat. Ik ga nog een swap doen op wat mijn nieuwe dagelijkse auto wordt. Ik zou genoeg tijd moeten hebben om het proces grondig te documenteren en hopelijk te filmen, aangezien ik niet onder tijdsdruk sta. Voel je vrij om me vragen te stellen die je hebt of die je bedenkt en ik zal proberen je zo goed mogelijk te helpen.
Ik heb een complete 05 Titan voor de donor en een 11 Frontier en ik vraag me af of je me in detail kunt laten weten wat ik precies met de kabelbomen moet doen om het te laten gebeuren. Ik zou je op dit punt betalen voor een gedetailleerde uitleg, laat het me alsjeblieft weten en bedankt voor je tijd, ik zou het echt op prijs stellen

181 - 193 of 193 Posts