Nissan Frontier Forum banner
121 - 140 of 193 Posts
Discussion starter · #121 ·
Vandaag een 2010 Titan SE gekregen van een veiling van beschadigde voertuigen. 53.000 mijl voor $3600. Ik heb motor, transmissie en tussenbak als één geheel eruit gehaald als voorbereiding op mijn swap. Ik verwijder mijn motor, transmissie en tussenbak aanstaande vrijdag. Zal foto's plaatsen als het klaar is. Voor de goede orde, als je ooit een complete Titan-swap wilt doen, ophanging, m205, m226, VK met transmissie en tussenbak in de toekomst van je truck. Veel goedkoper om veilingen van beschadigde voertuigen te doorzoeken. En alles in één keer te krijgen. Bedankt voor de write-up.
Heeft u interesse om de complete dashboardkabelboom aan mij te verkopen?

Welnu, na veel anticipatie en hard werken, en natuurlijk hulp van Sinister met zijn kabelboom. Ik kan nu met mijn Fritan rijden. Ik ben nog bezig met een paar kleine bugs zoals de ventilatorafdekking en dergelijke, maar alles bij elkaar is het een heel eenvoudige, ongecompliceerde omwisseling.

HĂ© jongens, sommigen van jullie kennen me misschien op Titantalk als JauntyBishop/Milenkogt en op sommige FB-pagina's als Cory. Hoe dan ook, ik denk dat ik weet wie hier sinister is, Brennan lol. Hij maakt geweldige onderdelen en echt coole VK-naar-frontier-swaps, zoals hij op deze pagina heeft laten zien.

Ik zie dat er wat gepraat wordt over het monteren van een 6-versnellingsbak van een Frontier op de VK56, evenals het afstemmen van de ECU op de motor, enz.

Hier is een man genaamd Jack Taylor, een gepensioneerde Nissan Marketing manager die deze 34 Speedstar met de volgende onderdelen met de hand heeft gebouwd:
Gloednieuwe 2012 VK56DE met inlaatnokkenasfasing
6-versnellingsbak van een Frontier
QX56 R230 achterdifferentieel.

De koppeling is een 300zx TT-opstelling en gebruikt een uniek, op maat gemaakt vliegwiel uit Japan.

Ook een op maat gemaakte trigger-assemblage om de krukaspositie te lezen. Dit was best netjes en het gebruikt alle OEM Nissan-triggers/sensoren.

Hij gebruikt de fabrieks-Titan-ECU die naar Uprev is gestuurd om te kunnen werken met de handgeschakelde versnellingsbak en al het andere dat nodig is om in deze hot rod te draaien.

Hij heeft zijn adapterplaat voor de transmissie naar de VK56 zelf gemaakt en heeft geen problemen gehad. Hij levert ongeveer 400 pk aan de krukas.

Jack is een coole kerel, ik heb een paar keer met hem gesproken en hij stuurde me de meeste van deze foto's en een PDF-bestand van de build waar ik deze foto's uit heb gehaald om ze te vergroten. Hij heeft ook een Titan.

VK56DE met 6-versnellingsbak van een Frontier, in kleur afgestemd inlaatspruitstuk en transmissie.
Image

Rollend chassis
Image

Image

Gemodificeerde Mustang 4.6 Headers
Image

Op maat gemaakte achterkant met QX56-differentieel. Deze man is 60 jaar oud en heeft dit zelf gedaan. Zeer getalenteerd persoon.
Image

Image

Image

Nu voor de relevante dingen, de koppeling en de transmissie-assemblage/adapter.

Image

"Handgemaakte 1/2" 6061T aluminium plaat met behulp van kartonnen sjablonen"
Image

Nissan 300ZX Twin Turbo koppeling met een op maat gemaakt vliegwiel uit Japan (niet zeker van de fabrikant)
Image

Op maat gemaakte krukastriggersbeugel, gebruikt oem nissan-sensor.
Image

Image

Dit is de afgewerkte auto.

Image

Image

Tot slot een video van 17 minuten van Jack en een overzicht van de auto.

Discussion starter · #126 ·
Oké, als het gaat om de VK-swap is er de eeuwenoude vraag of je een automatische Frontier/Xterra/Pathfinder-transmissie kunt gebruiken op een Titan VK56-motor. De meesten hebben gespeculeerd dat een simpele belhuisswap de truc wel zou doen, maar ik ben hier om je te vertellen dat dit op geen enkele manier zal werken en dat een Titan-transmissie gebruikt moet worden in AUTOMATISCHE toepassingen om de volgende redenen:

#1 De as in de belhuis waar de koppelomvormer op zit, is anders (bekend als de ingaande koppelingsas als ik het me goed herinner), dus als je de belhuizen zou verwisselen en de Titan-koppelomvormer zou proberen te gebruiken, dan is daar de eerste hindernis. Kan geen Frontier-koppelomvormer gebruiken in plaats van een Titan om redenen die hieronder worden vermeld.

#2 De behuizingen van de transmissies zijn identiek. Het achterstuk van de Frontier/Xterra-transmissie is ongeveer 1,25" langer dan die van de Titan. De belhuis op de Titan-transmissie is ongeveer 1,5" langer dan de belhuis op de Frontier/Xterra.

#3 Last but not least zijn de interne onderdelen sterker op de Titan dan op de Frontier/Xterra. Ik heb met Pat van Level 10 gesproken en hij bevestigde dit ook.

Uiteindelijk ben ik er zeker van dat je al die onderdelen zou kunnen omruilen, maar het zal over het algemeen goedkoper zijn om een gebruikte Titan-transmissie met lage kilometerstand te vinden voor de swap.

Hopelijk helpt dat om dat mysterie op te lossen voor iedereen die zich afvraagt.

Weet iemand of de tussenbakken verschillen op de Titan versus de Fronty? En dus, of de 4x achteras adapter anders is?

Neem het met een korreltje zout, want ik heb mijn bedrading niet gedaan en mijn transmissie schakelde maar een maand goed.
Maar ik heb mijn originele tussenbak gebruikt op een Titan-transmissie. Paste er direct op en alles was hetzelfde aangesloten.

Discussion starter · #129 ·
Weet iemand of de tussenbakken verschillend zijn op de Titan vs de Fronty? En dus, of de 4x achterhuisadapter anders is?
Andrew heeft 100% gelijk, ze zijn uitwisselbaar. Ik heb een Titan tussenbak gebruikt op een Xterra zonder problemen en ik gebruik een Titan tussenbak op mijn Frontier zonder problemen en mijn broer ook.

Zou u deze wissel kunnen doen met een 2.5 donor truck? Overweegt er een goedkoop op te pikken en een prerunner te bouwen. Bij Courtesy Nissan lijken er geen verschillen in frames te zijn. Weet iemand welke achteras er in de 2.5 zit? Ik weet dat het een 4.10 is.

Zit de ECU aan de motorkant van de kabelboom? Er is de adapterkabelboom met 3 connectoren voor de motorkant en 3 connectoren voor de chassis-kant, zit de ECU aan de motorkant hiervan? Worden alle transmissiesignalen ook via de motorkant van deze adapterkabelboom gevoerd?

Ik bekijk dit terwijl ik een handgeschakelde versnellingsbak behoud. De beste optie is om een CD009-transmissie te gebruiken, aangezien Fever Racing een adapterkit maakt die de belbehuizing van de automatische transmissie gebruikt om de krukaspositiesensor te behouden. Ze hebben opgemerkt dat een VK56 met CD009-transmissie, terwijl de automatische belbehuizing wordt gebruikt, de standaard ECU tevreden houdt. Als de standaard ECU tevreden is, weet ik zeker dat dit zich zou vertalen in het tevreden zijn in een Frontier-chassis. De signalen in een transmissie zouden VSS, achteruit en mogelijk een neutraalschakelaar moeten zijn, wat het enige verschil zou zijn met het uitvoeren van een VK56-motor/transmissie-swap in een automatische Frontier. Achteruit- en neutraalschakelaars moeten gemakkelijk te repliceren zijn. Ik zou moeten graven om te zien of de VSS hetzelfde is, en het aantal tanden op de sensoren. Ik vermoed dat de VSS en de neutraalschakelaar rechtstreeks naar de ECU lopen, wat betekent dat het waarschijnlijk al is uitgezocht, aangezien Fever Racing zegt dat de ECU tevreden is met deze combinatie. Ik gok dat de achteruitschakelaar rechtstreeks naar de chassisboom gaat en gemakkelijk te traceren zou zijn of ze plug-and-play zijn of niet.

Discussion starter · #133 ·
Zit de ECU aan de motorkant van de kabelboom? Er is de adapterkabelboom met 3 connectoren voor de motorkant en 3 connectoren voor de chassis-kant, zit de ECU aan de motorkant hiervan? Worden alle transmissiesignalen ook via de motorkant van deze adapterkabelboom gevoerd? Ik ben dit aan het onderzoeken terwijl ik een handgeschakelde versnellingsbak behoud. De beste optie is om een CD009-transmissie te gebruiken, aangezien Fever Racing een adapterkit maakt die de automatische transmissieklokhuizing gebruikt om de krukaspositiesensor te behouden. Ze hebben opgemerkt dat een VK56 met CD009-transmissie, terwijl de automatische klokhuizing wordt gebruikt, de standaard ECU tevreden houdt. Als de standaard ECU tevreden is, weet ik zeker dat dit zich vertaalt naar tevredenheid in een Frontier-chassis. De signalen in een transmissie zouden VSS, achteruit en mogelijk een neutraalschakelaar moeten zijn, wat het enige verschil zou zijn met het uitvoeren van een VK56-motor/transmissie-swap in een automatische Frontier. Achteruit- en neutraalschakelaars zouden gemakkelijk te repliceren moeten zijn. Ik zou moeten graven om te zien of de VSS hetzelfde is en het aantal tanden op de sensoren. Ik zou gokken dat de VSS en de neutraalschakelaar rechtstreeks naar de ECU lopen, wat betekent dat het waarschijnlijk al is uitgezocht, aangezien Fever Racing zegt dat de ECU tevreden is met deze combinatie. Ik gok dat de achteruitschakelaar rechtstreeks naar de chassis-kabelboom gaat en gemakkelijk te traceren zou zijn of ze plug-and-play zijn of niet.
Er zitten twee stekkers op de ECU. Eén gaat naar het chassis, de andere naar de motor. Deze stekker naar het chassis is identiek bedraad tussen beide ECU's, dus bij het wisselen van de VK-ECU hoef je die stekker alleen maar los te koppelen van de VQ-ECU en weer aan te sluiten op de VK-ECU en klaar, er hoeft niets met die stekker te worden gedaan. De andere stekker zit op de motorkabelboom. Je hoeft alleen maar de VK-motorkabelboom in de VK-ECU te steken en klaar, er hoeft ook niets met die stekker te worden gedaan. Alle herbedrading voor deze swap gebeurt bij de 3 resterende connectoren. Die drie connectoren bevatten de voedingsdraden en CAN-draden voor de automatische transmissie. Ik moet mijn pinouts controleren, maar ik ben er vrij zeker van dat de VSS alleen wordt gebruikt als referentie voor de TCM. Ik zeg dit omdat de snelheid voor het cluster eigenlijk wordt gegenereerd door de ABS-sensoren en ik me niet herinner dat er een directe draad is die gerelateerd is aan VSS die wordt gebruikt in de 3 witte stekkers. De achteruit- en neutraalsensoren lopen niet rechtstreeks naar de ECU. Ze lopen naar het chassis via een reeks relais en dergelijke om het startcircuit in en uit te schakelen en achteruitrijlichten te activeren. Ik kan ook bevestigen dat de motor-ECU de automatische transmissie niet mist en niet zal missen. Toen ik mijn transmissie liet bouwen door Level 10, stuurde ik ze een transmissie die uit een Titan kwam die onder water had gestaan. Level 10 informeerde me dat de TCM vervangen moest worden vanwege water dat de transmissie binnendrong. (TCM's zijn ingebouwd in de transmissies) Ze installeerden een nieuwe voordat ze hem naar me opstuurden. Ik wist niet dat nieuwe TCM's bij de dealer moeten worden geflasht. Kortom, ik reed een paar keer met de truck rond met een transmissie die niet wilde schakelen en probeerde erachter te komen waarom, toen de TCM zich in feite gedroeg alsof hij geen stroom kreeg omdat hij niet was geflasht of geprogrammeerd. Niet één keer kreeg ik een code van de ECU, daarom duurde het even voordat ik eindelijk begreep wat het probleem was. Dus in feite was de TCM afwezig totdat hij werd geflasht. Geen codes zonder de TCM = Motor-ECU gebruikt hem niet voor signaalingangen, maar de TCM ontvangt signalen van de motor-ECU. Daarom zegt Fever Racing dat de ECU tevreden is met hun setup. Ik heb al een gameplan klaarstaan om deze swap te bedraden en die zou 100% moeten werken. In principe vereist het dat je de VK-motorkabelboom neemt, het automatische transmissiegedeelte van de kabelboom verwijdert, vervolgens een handgeschakelde VQ-motorkabelboom neemt en de handgeschakelde transmissiebedrading ervan verwijdert en de VK-motorkabelboom combineert met het handgeschakelde gedeelte van de VQ-kabelboom. Als je zo'n swap van plan bent, bied ik deze service aan. Ik combineer de kabelbomen en gebruik nieuwe OEM-connectoren om de swap plug-and-play te maken en er volledig OEM uit te laten zien. De adapter van Fever racings is een goede oplossing voor de 6-versnellingsbak. Je hoeft echter geen CD009-transmissie te gebruiken. Hetzelfde idee kan worden toegepast op de VQ40-transmissie. Ikzelf en een vriend werken hieraan terwijl we spreken met behulp van de 4wd VQ40 Trans. We wachten tot Fever Racing de afgewerkte adapter produceert. Als je van plan bent om bij Fever Racing te bestellen, hoop ik dat je geen haast hebt om de swap te voltooien, aangezien mijn vriend hem 9 maanden geleden heeft besteld en hij nog steeds niet af is. We hopen deze swap na het nieuwe jaar te voltooien, ervan uitgaande dat Fever Racing tegen die tijd produceert. Ik heb een paar ideeën over een alternatieve, gemakkelijkere en goedkopere adapter dan de Fever Racing-opstelling. Ik ben bezig met het nemen van een paar metingen om het op gang te krijgen.

Er zijn twee stekkers op de ecu. Eén gaat naar het chassis, de andere naar de motor. Deze stekker naar het chassis is identiek bedraad tussen beide ecu's, dus bij het wisselen van de VK ecu hoef je die connector alleen maar los te koppelen van de VQ ecu en weer aan te sluiten op de VK ecu en klaar, er hoeft niets met die stekker te gebeuren. De andere stekker zit op de motorharnas. Je hoeft alleen maar de VK motorharnas in de VK ecu te steken en klaar, er hoeft ook niets met die stekker te gebeuren. Alle herbedrading voor deze swap gebeurt bij de 3 resterende connectoren. Die drie connectoren bevatten de stroomdraden en CAN-draden voor de automatische transmissie. Ik zal mijn pinouts moeten controleren, maar ik ben er vrij zeker van dat de VSS alleen wordt gebruikt als referentie voor de TCM. Ik zeg dit omdat de snelheid voor het cluster eigenlijk wordt gegenereerd door de ABS-sensoren en ik me niet herinner dat er een directe draad is die gerelateerd is aan de VSS die wordt gebruikt in de 3 witte stekkers. De achteruit- en neutraalsensoren lopen niet rechtstreeks naar de ecu. Ze lopen naar het chassis via een reeks relais en dergelijke om het startcircuit in en uit te schakelen en de achteruitrijlichten te activeren.

Ik kan ook bevestigen dat de motor-ecu de automatische transmissie niet zal missen. Toen ik mijn transmissie liet bouwen door level 10, stuurde ik ze een transmissie die uit een Titan kwam die in een overstroming had gestaan. Level 10 informeerde me dat de TCM vervangen moest worden vanwege water dat de transmissie binnendrong. (TCM's zijn ingebouwd in de transmissies) Ze installeerden een nieuwe voordat ze hem naar me opstuurden. Ik wist niet dat nieuwe TCM's bij de dealer geflasht moeten worden. Kortom, ik reed een paar keer met de truck rond met een transmissie die niet wilde schakelen en probeerde erachter te komen waarom, toen de TCM zich in feite gedroeg alsof hij geen stroom kreeg omdat hij niet was geflasht of geprogrammeerd. Ik kreeg geen enkele keer een code van de ecu, daarom duurde het even voordat ik eindelijk begreep wat het probleem was. Dus de TCM was in feite afwezig totdat hij werd geflasht. Geen codes met de TCM afwezig = Motor-ecu gebruikt hem niet voor signaalingangen, maar de TCM ontvangt signalen van de motor-ecu. Daarom zegt Fever Racing dat de ecu blij is met hun setup.

Ik heb al een gameplan klaarstaan om deze swap te bedraden en die zou 100% moeten werken. In principe vereist het dat je de VK motorharnas neemt, het automatische transmissiegedeelte van de harnas verwijdert, vervolgens een handmatige VQ motorharnas neemt en de handmatige transmissiebedrading ervan verwijdert en de VK motorharnas combineert met het handmatige gedeelte van de VQ harnas. Als je van plan bent zo'n swap te doen, bied ik deze service aan. Ik combineer de harnassen en gebruik nieuwe oem-connectoren om de swap plug-and-play te maken en er volledig oem uit te laten zien.

De adapter van Fever racings is een goede oplossing voor de 6-versnellingsbak. Je hoeft echter geen CD009-transmissie te gebruiken. Hetzelfde idee kan worden toegepast op de vq40-transmissie. Ik en een vriend zijn hier op dit moment mee bezig met de 4wd VQ40 Trans. We wachten tot Fever Racing de afgewerkte adapter produceert. Als je van plan bent om bij Fever Racing te bestellen, hoop ik dat je geen haast hebt om de swap te voltooien, want mijn vriend heeft hem 9 maanden geleden besteld en hij is nog steeds niet af. We hopen deze swap na de jaarwisseling te voltooien, ervan uitgaande dat Fever Racing tegen die tijd produceert.

Ik heb wat ideeën over een alternatieve, gemakkelijkere en goedkopere adapter dan de Fever Racing-opstelling. Ik ben bezig met het nemen van wat metingen om het op gang te krijgen.
Wow, heel erg bedankt voor alle info! Klinkt alsof het zeker te doen is, dat geeft me goede hoop om dit in de toekomst te blijven onderzoeken. Gelukkig begin ik deze swap niet snel, dus ik heb nog even de tijd om er zoveel mogelijk informatie over te verzamelen en de Fever Racing-adapter van tevoren te bestellen. Het is goed om te horen dat de Frontier-transmissie hetzelfde interne boutpatroon heeft als de Fever Racing-adapter, aangezien de flenzen van de bellhousing verschillend zijn. Ik moet eerst mijn Miata-swap afmaken, ik ben voor 40% klaar met een LS1 Miata-swap, V8 alles toch?? Misschien heb je, voordat ik hieraan toekom, wat meer ontwikkeling afgerond. Ik vind het prima om te ontwikkelen, maar dit zou moeten gebeuren in de zomer terwijl ik dagelijks met de Miata rijd, dus ik zou graag wat hoop hebben dat het een redelijk pijnloze swap is. Ik weet zeker dat het minder eng zal zijn als ik de Miata-swap heb voltooid, aangezien ik hem tot een kaal frame heb gestript en het hele chassis opnieuw bedraad met een standalone en daadwerkelijke frame-aanpassingen doe. Als ik de VQ40de eruit haal, dan moet ik een chassis vinden om dat in te wisselen... misschien een andere Miata?

Discussion starter · #136 ·
Na talloze keren de transmissie te hebben getrokken en geĂŻnstalleerd, hebben we de 6-versnellingsadapter afgemaakt! De laatste aanpassingen worden deze week naar Collins gestuurd (met wie we aan deze adapter hebben gewerkt).
Gebruikt een 350z-koppeling, uprev, onze bedradingsservice en de rest van de OEM VQ40-koppelingscomponenten. Je kunt ons volgen op FB, IG en YouTube @drivendesire, stuur ons een bericht voor snellere antwoorden en details. Ik zal hier reageren, maar snellere antwoorden krijg je via FB.

Korte video ervan in actie:
https://youtu.be/0fRwb_9FBgY

Veertien pagina's....en ik ben nu helemaal bij. Mijn 12 CC SV 2WD 5AT zal over een maand afbetaald zijn.

Wat is het beste scenario voor een donor? 2012 of tot wanneer?

Het lijkt erop dat je nog steeds de kabelbomen doet, correct?

Bedankt voor het nemen van het initiatief!

Dus als ik het goed begrijp, zou ik voor ongeveer $3000 een 2017 Titan V8 in mijn 2017 Frontier kunnen zetten, met vrijwel geen fabricage?

121 - 140 of 193 Posts