Nissan Frontier Forum banner
401 - 420 of 641 Posts
Over veelvoorkomende problemen gesproken, heeft iemand problemen met de koppakking van zijn VQ40???

Ik heb vanmorgen mijn olie gecontroleerd en merkte het begin van een milkshake onder de dop.

Ik zal een compressie- en cilinderlekkagetest uitvoeren en haar dan naar de dealer brengen, 2017, slechts 27.000 mijl!!!

Ik heb ook een vastzittende motorkapvergrendeling. Ik smeer hem zoals het hoort tijdens de onderhoudsbeurten samen met mijn scharnieren, maar ze is nog vrij nieuw.
Woont u in een koel klimaat of rijdt u korte afstanden? Mijn oude Dakota zou elke winter een rommeltje hebben in het olie-vulgebied en het zag eruit alsof hij elk moment kapot zou gaan, maar het was slechts een cosmetische fout en heeft nooit kwaad gedaan. Ik weet niet of het ook met de Frontier kan gebeuren, maar het kan zo zijn?

Woont u in een koel klimaat of rijdt u korte afstanden? Mijn oude Dakota zou elke winter een rommeltje hebben in het olie-invoervlak en het zag eruit alsof hij elk moment kapot kon gaan, maar het was slechts een cosmetische fout en heeft nooit kwaad gedaan. Ik weet niet of het ook met de Frontier kan gebeuren, maar het kan wel zo zijn?
Ik woon in New Hampshire en ik rijd in elke denkbare situatie. Ik inspecteer auto's voor mijn beroep, sommige ritten zijn wel 2-3 honderd mijl en andere slechts 1-2 mijl. Ik zet haar uit om haar 15 minuten later opnieuw te starten en laat haar dan andere keren draaien, afhankelijk van wat ik doe.

Dat gezegd hebbende, de enige reden dat ik een babymilkshake onder mijn oliedop zou vinden, is een soort vocht in het carter. Ik veronderstel dat het mogelijk is dat ze een beetje water kan opnemen door condensatie in de brandstoftank en tussen de inlaatkleppen en het luchtfilter. Het is echt niet veel water, maar dat gezegd hebbende, ik nader snel mijn garantie-kilometrage, dus ik ga haar een goede controle geven bij 30k.

Een leak down test zal bevestigen dat de koppakkingen en ringen in goede staat zijn en dat de kleppen goed zitten, een compressietest zal ervoor zorgen dat de VQ40 comprimeert zoals het hoort. Dat kleine beetje water dat ik vond, maakte mijn monteur (spidey) zintuigen wild

Ik heb net mijn 2016 Pro 4x naar de dealer gebracht om het achterdifferentieel opnieuw af te dichten. Ik merkte op een paar plekken lekkage. (sorry geen foto's). Niet genoeg om een druppel te veroorzaken. Het was meer als natte plekken op het diff. De truck heeft net iets meer dan 9K. De dealer was geweldig om mee samen te werken. Alles gedaan onder garantie. De technicus zei dat het eruitzag alsof het niet correct was afgedicht in de fabriek.

De Frontier is nog steeds leuk om te rijden. Ik ben dol op de prestaties van de motor en de transmissie (automaat).

Ik heb net mijn 2016 Pro 4x naar de dealer gebracht om het achterdifferentieel opnieuw af te dichten. Ik merkte op een paar plekken lekkage. (sorry geen foto's). Niet genoeg om een druppel te veroorzaken. Het was meer als natte plekken op het diff. De truck heeft net iets meer dan 9K. De dealer was geweldig om mee samen te werken. Alles gedaan onder garantie. De technicus zei dat het eruitzag alsof het niet correct was afgedicht in de fabriek.

De Frontier is nog steeds leuk om in te rijden. Ik ben dol op de prestaties van de motor en de transmissie (automaat).
Ik werk bij een Nissan-dealer en we moesten gisteren om dezelfde reden een nieuwe oliecarterafdichting plaatsen op een nieuwe (benzine) Titan XD. Deze dingen gebeuren helaas gewoon, hoe voorzichtig je ook bent bij het bouwen ervan. Daar is de garantie voor :thumbsup:

Ik werk bij een Nissan-dealer en we moesten gisteren om dezelfde reden een nieuwe afdichting op een carterpan van een nieuwe (benzine) Titan XD aanbrengen. Deze dingen gebeuren helaas gewoon, hoe voorzichtig je ook bent bij het bouwen ervan. Daar is de garantie voor:thumbsup:
Ik ben dol op je handtekening. Ik was blij toen ik hoorde dat Nissan een handgeschakelde 6-versnellingsbak aanbood in de V6 Frontier. Toen werd ik super pissed toen ik erachter kwam dat je een crew cab moest kopen om hem te krijgen. :surprise: Ik vervoer geen passagiers en had de 6 voet laadbak nodig. Wat betreft problemen met nieuwe voertuigen, het gebeurt. Hopelijk rijd je er de eerste 36 maanden genoeg in om ze te vinden. Als ze er veel zijn, ruil ze dan in voor een ander merk.

Ik werk bij een Nissan-dealer en we moesten gisteren om dezelfde reden een nieuwe afdichting op een carterpan van een nieuwe (benzine) Titan XD aanbrengen. Helaas gebeuren dit soort dingen gewoon, hoe voorzichtig je ook bent bij het bouwen ervan. Daar is de garantie voor :thumbsup:
Eens. De dealer was geweldig. Helemaal geen gedoe.
De truck is iets meer dan een jaar oud. Ik ben er nog steeds dol op.

Terzijde. Ik heb Peoria Nissan (Arizona) gebruikt voor mijn service op de Frontier. Ze doen geweldig werk met het schoonmaken van de onderkant als ze olie verversen. Hun serviceadviseur(s) zijn heel eerlijk geweest. Geen druk om een service te verkopen. Volgens de onderhoudsgids (zwaar gebruik) moet de remvloeistof bijvoorbeeld vanwege de tijd worden vervangen. Ze controleerden de vloeistof, gaven aan dat deze nog erg goed was en dat er geen reden was om deze te vervangen.

Love your signature. Ik was blij toen ik vernam dat Nissan een handgeschakelde 6-versnellingsbak aanbood in de V6 Frontier. Toen werd ik super pissed toen ik erachter kwam dat je een crew cab moest kopen om hem te krijgen. :surprise: Ik vervoer geen passagiers en had de 6 voet bed nodig.

Wat betreft problemen met nieuwe voertuigen, het gebeurt. Hopelijk rijd je er genoeg mee in de eerste 36 maanden om ze te vinden. Als ze er in overvloed zijn, ruil dan voor een ander merk.
Voor zover ik weet, hebben ze altijd een handgeschakelde 6-versnellingsbak aangeboden in zowel KC- als CC 4.0L uitgeruste Frontiers in de D40-carrosseriestijl, afhankelijk van welk uitrustingsniveau je wilde en in sommige gevallen 2wd versus 4wd... Waar heb je het over?

Agree. De dealer was geweldig. Helemaal geen gedoe.
De truck is iets meer dan een jaar oud. Ik ben er nog steeds dol op.

Terzijde. Ik heb Peoria Nissan (Arizona) gebruikt voor mijn service op de Frontier. Ze maken de onderkant heel goed schoon als ze olieverversen. Hun serviceadviseur(s) zijn heel eerlijk geweest. Geen druk om een service te verkopen. De remvloeistof moet bijvoorbeeld volgens de onderhoudsgids (zwaar gebruik) vanwege de tijd worden vervangen. Ze controleerden de vloeistof, gaven aan dat deze nog steeds erg goed was en dat deze niet hoefde te worden vervangen.
Nissan zegt elke 15.000 mijl, maar ik denk dat dat extreem is, tenzij je een high-performance voertuig hebt en er regelmatig mee op het circuit rijdt. Het zou echt onderdeel moeten zijn van een (elke) 30.000 mijl service, imo.

Voor zover ik weet, hebben ze altijd een 6-versnellingsbak aangeboden in zowel KC- als CC 4.0L Frontiers in de D40-carrosseriestijl, afhankelijk van welk uitrustingsniveau je wilde en in sommige gevallen 2wd vs 4wd... Waar heb je het over?
'15 was het laatste jaar voor KC V6 6-versnellingen hier in de VS.

..................

Nissan zegt elke 15.000 mijl, maar ik denk dat dat extreem is, tenzij je een high-performance voertuig hebt en er regelmatig mee op het circuit rijdt. Het zou echt onderdeel moeten zijn van een (elke) 30.000 mijl service, imo.
De handleiding die ik heb, vermeldt 20.000 mijl of 24 maanden voor remvloeistof. Ik zal geluk hebben als ik over twee jaar 15.000 mijl met het voertuig heb gereden.

Ik rijd ongeveer 7.000 mijl per jaar. De meeste onderhoudsschema's die door de fabriek zijn opgesteld, worden ingesteld als mijlen of maanden. (bijvoorbeeld elke 5.000 mijl of 6 maanden.) Een reden waarom ik twee keer per jaar olie ververs. In principe elke 6 maanden, ongeacht de mijlen. Ik heb geen probleem met de olieverversingen. Het lijkt erop dat de kilometerstand in plaats van de tijd voor sommige andere vloeistoffen kan worden gebruikt. Zal moeten zien wat de monteurs / serviceadviseurs zeggen als ik twee jaar oud ben voor het voertuig.

De handleiding die ik heb, vermeldt 20.000 mijl of 24 maanden voor remvloeistof. Ik zal geluk hebben als ik in twee jaar tijd 15.000 mijl met het voertuig heb gereden.

Ik rijd ongeveer 7.000 mijl per jaar. De meeste onderhoudsschema's die door de fabriek worden opgesteld, worden ingesteld als mijlen of maanden. (bijvoorbeeld elke 5.000 mijl of 6 maanden.) Een reden waarom ik twee keer per jaar olie ververs. In principe elke 6 maanden, ongeacht het aantal mijlen. Ik heb geen probleem met de olieverversingen. Het lijkt erop dat de kilometerstand in plaats van de tijd voor sommige andere vloeistoffen kan worden gebruikt. Ik zal moeten afwachten wat de monteurs / serviceadviseurs zeggen als ik over twee jaar de leeftijd van het voertuig bereik.
Ik zou willen betogen dat het eigenlijk het tegenovergestelde is... Remvloeistof, die hygroscopisch is, absorbeert na verloop van tijd water, ongeacht het gebruik. Stuurbekrachtigingsvloeistof wordt na verloop van tijd zuur, ongeacht het gebruik. De andere vloeistoffen waarschijnlijk niet zo veel, maar dat is echt meer tijd en/of gebruik, gebaseerd op wat ik erover weet.

Ik zou willen stellen dat het eigenlijk het tegenovergestelde is... Remvloeistof, die hygroscopisch is, absorbeert na verloop van tijd water, ongeacht het gebruik. Stuurbekrachtigingsvloeistof wordt na verloop van tijd zuur, ongeacht het gebruik. De andere vloeistoffen waarschijnlijk niet zo veel, maar dat zijn echt meer tijd en/of gebruik, gebaseerd op wat ik erover weet.
Ik ben het tot op zekere hoogte eens. Ik woon in Arizona waar we weinig vochtigheid hebben. Ik weet dat remvloeistof na verloop van tijd vocht kan/zal absorberen. Toen ik in de twintig was en een Ford pick-up had. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit de remvloeistof heb vervangen, behalve toen ik de hoofdremcilinder moest vervangen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit de stuurbekrachtigingsvloeistof heb vervangen terwijl ik meer dan 100.000 op de truck zette.

Ik zal de mechanische inspectie mij adviseren of het gedaan moet worden of niet. Ik zorg ervoor dat de SA de dingen goed op mijn exemplaar documenteert.

Heb in 50 jaar nog nooit remvloeistof vervangen op een auto (of vrachtwagen) die ik heb gehad. Dat was tot mijn 2001 Jeep Grand Cherokee en mijn 1991 Mazda Miata. Ik heb vloeistof en remklauwen in beide vervangen omdat ze vastzaten. Ik volg nu de aanbevelingen van de fabrikanten.

Love your signature. I was happy when I learned that Nissan offered a 6 speed manual in the V6 Frontier. Then I became super pissed when I found out you had to buy a crew cab to get it. :surprise: I don't carry passengers and needed the 6 foot bed.

Regarding issues on new vehicles, it happens. Hopefully you drive it enough in the first 36 months to find them. If they are plentiful, trade for a different brand.
Dat is balen, ik heb een crew cab gekocht omdat ik er een nodig heb. De eerste en tweede keer dat ik naar Frontiers keek, was de king cab verkrijgbaar in een stick met een v-6 en 4x4, dat was denk ik 2002 en 2013. Dat is balen dat het niet meer zo beschikbaar is.

Ik ben het tot op zekere hoogte eens. Ik woon in Arizona, waar we weinig vochtigheid hebben. Ik weet dat remvloeistof na verloop van tijd vocht kan opnemen. Toen ik in de twintig was en een Ford pick-up had. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit de remvloeistof heb vervangen, behalve toen ik de hoofdremcilinder moest vervangen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit de stuurbekrachtigingsvloeistof heb vervangen terwijl ik meer dan 100.000 op de vrachtwagen zette.

Ik zal me laten adviseren door de inspectie van de monteur of het gedaan moet worden of niet. Ik zorg ervoor dat de SA de dingen goed documenteert op mijn exemplaar.
Heb nog nooit remvloeistof vervangen op een auto (of vrachtwagen) die ik in 50 jaar heb gehad. Dat is tot mijn 2001 Jeep Grand Cherokee en mijn 1991 Mazda Miata. Ik heb vloeistof en remklauwen in beide vervangen omdat ze vastzaten. Ik volg nu de aanbevelingen van de fabrikant.
Over het onderwerp remvloeistofservice, ik was een Honda-technicus, ik weet niet of jullie het weten of niet, maar Honda's hebben remproblemen gehad sinds ze 4 wielen hebben, de slechtste standaardremmen in de branche. Hoe dan ook, we hadden problemen met ABS-modulatoren als mensen hun remvloeistof niet onderhielden, omdat het water dat de remvloeistof absorbeert, zoals eerder vermeld, de kleppen aantast. Ik zie dat de Frontier ABS-pomp/modulator, hoe je het ook wilt noemen, goedkoop is, dit was niet het geval bij Honda in mijn tijd.

Honda-producten kregen sponsachtige pedalen die uiteindelijk vervaagden als een slechte hoofdremcilinder als je het hydraulische systeem verwaarloosde. We spoelden de remvloeistof, oefenden het systeem uit en spoelden het vervolgens opnieuw, hadden nooit problemen met de oude 2.7v6-accords of de nieuwere 3.0 liter v-6's, ook niet als we onze zin kregen met hen.

De enige hydraulische stuurbekrachtigingsproblemen die we hadden, waren voor zover ik me herinner iets met een J35, Odyssey, Ridgeline of Pilot, pompen gingen kapot.

Over het onderwerp remvloeistofservice, ik was een Honda-monteur, ik weet niet of jullie het weten, maar Honda's hebben remproblemen gehad sinds ze 4 wielen hebben, de slechtste standaard remmen in de branche. Hoe dan ook, we hadden problemen met ABS-modulatoren als mensen hun remvloeistof niet onderhielden, omdat het water dat de remvloeistof absorbeert, zoals eerder vermeld, de kleppen aantast. Ik zie dat de Frontier ABS-pomp/modulator, hoe je het ook wilt noemen, goedkoop is, dit was niet het geval bij Honda in mijn tijd.

Honda-producten kregen sponsachtige pedalen die uiteindelijk zouden vervagen als een slechte hoofdcilinder als je het hydraulische systeem verwaarloosde. We spoelden de remvloeistof, oefenden het systeem uit en spoelden het dan opnieuw, hadden nooit problemen met de oude 2.7v6 accords of de nieuwere 3.0 liter v-6's, zelfs niet als we onze zin kregen.

De enige problemen met hydraulische stuurbekrachtiging die we ons herinneren, waren iets met een J35, odyssey, ridgeline of pilot, pompen gingen kapot.
Na het bespreken van het onderwerp remvloeistof met mijn schoonzoon (die een meestermonteur is). Ik heb de vloeistof laten vervangen na 18 maanden met slechts 11.500 mijl op de Frontier. Hij heeft me er min of meer van overtuigd om me te houden aan de tijd- of mijlenaanbeveling die in de handleidingen staat.

Na het bespreken van het onderwerp remvloeistof met mijn schoonzoon (die een meestermonteur is), heb ik de vloeistof laten vervangen na 18 maanden met slechts 11.500 mijl op de Frontier. Hij heeft me er min of meer van overtuigd om me te houden aan de tijd- of mijlenaanbeveling in de handleidingen.
Ik zit sinds 1997 in de autoreparatie en ben ook een meestermonteur zoals uw schoonzoon, hij heeft gelijk, volg de servicerichtlijnen. Service is belangrijk, als je de regels volgt, zullen de meeste voertuigen minder problemen hebben. Toen ik voor Honda werkte, was er een man met een oude Prelude 2.0 Si, model midden jaren 80, 84-86, ik weet het niet meer, het is meer dan 10 jaar geleden. Hoe dan ook, hij volgde de servicehandleiding tot de letter, in 2000 of 2001, wat ook het laatste jaar was voor de Prelude, kocht hij een nieuwe Prelude Type SH en ruilde zijn 80-iets Prelude in met meer dan 460.000 mijl op de teller. Originele motor, transmissie en zo ongeveer al het andere. Hij verving alle vloeistoffen op tijd volgens het boekje, geen grote storingen in bijna 20 jaar.Dan zijn er mensen die hun auto's kapotmaken, elke versnelling overtoeren als ze gas geven, constant te snel bochten nemen, bumperkleven, hard remmen, en dan klagen ze als hun auto hun misbruik niet aankan.Als voormalig Honda- en Toyota-monteur kan ik met vertrouwen zeggen dat Nissan een goed product maakt. Ik heb bijna 39.000 op mijn 17 Pro 4x, geen problemen te melden, behalve dat de versnellingspook in de achteruitversnelling glijdt, waar ik me uiteindelijk mee zal bezighouden en wat waarschijnlijk gewoon een verbogen plaat is van iemand die hem in de versnelling heeft geduwd voordat ik hem kocht.

Ik heb mijn '98 extended cab 4 cilinder al iets meer dan 3 jaar. Problemen die ik heb ervaren, exclusief normale slijtage, - 1) Instrumentenpaneel, 2) kachelradiateur, 3) A/C-koppeling. Geweldige kleine truck echter.

ABS/SLIP-lampjes aan

Nou, mijn '08 Nismo 4X4 met 33,5 duizend mijl staat al 2,5 weken bij de dealer. Ze zeggen dat er een ABS-actuator nodig is (onderdeel van $925 ++), klein probleem, het onderdeel is niet beschikbaar en is stopgezet. Contact opgenomen met Nissan Cust Serv. en ze onderzoeken het probleem. Heeft iemand dit probleem gehad? Heeft de ABS-actuator het opgelost? De truck is MINT, weinig kilometers en ik wil hem graag houden. Elke input wordt gewaardeerd!

infotainment problemen

Ik heb een 2017 Pro4x die nog geen jaar oud is, met 21.000 mijl. Toen ik laatst naar huis reed, schakelde mijn Rockford Fosgate infotainmentsysteem uit terwijl ik naar de radio luisterde. Na een paar seconden verscheen het scherm voor software-updates met de melding dat er een update werd geprobeerd. Dat scherm bleef ongeveer een minuut staan, waarna de update mislukte (uiteraard, aangezien er geen media was aangesloten met een update) en het systeem schakelde weer uit. Dit proces herhaalde zich de rest van mijn rit naar huis. Toen ik thuiskwam, zette ik de motor af, wachtte een paar minuten en zette hem weer aan en, tot mijn verbazing, startte hij normaal op en sindsdien is dat zo gebleven. Ik ben er nooit mee naar de dealer geweest omdat ik het als een toeval beschouwde, maar heeft iemand anders dit ook gehad?

Ik heb ook problemen gehad met het gebruik van de smartphone-geĂŻntegreerde apps. Met de Nissan-app die op mijn Samsung-telefoon draait, die via bluetooth is verbonden, krijg ik geen geluid via de luidsprekers van de truck, maar het geeft wel aan dat het wordt afgespeeld op het infotainmentscherm EN ik hoor het geluid via mijn telefoon. Dit probleem is een paar keer teruggekomen, maar is niet constant. Ik weet gewoon niet of het probleem het infotainmentsysteem of mijn telefoon is.

401 - 420 of 641 Posts