Nissan Frontier Forum banner

4.0 V6 Motor Betrouwbaarheid

2 reading
127K views 83 replies 31 participants last post by  JVRaley  
#1 ·
Ik wil graag veel meer weten over de 4.0-motor... ontwerper, zwakke punten, sterke punten, verbeteringen, enz. Is deze motor superieur aan eerdere V6-modellen? Ik heb altijd van de 2.4 liter 4's van weleer gehouden, maar de kracht van dit beest is ongelooflijk! Ik heb net een S-model crew gekocht. Heel basic en uitgekleed, maar pittig! Ik sta op het punt mijn eerste olieverversing te doen.

Bedankt.

#2 ·
Ahhh ja... Ik herinner me nog dat ik de overstap maakte van een 2.4, het duurde ongeveer een jaar voordat ik mods begon te doen. Kleppendeksels lekken en vullen het bougiegat met olie, meestal aan de passagierskant bij de firewall, om de een of andere reden.
Ik heb de mijne onder garantie laten repareren.

Ik heb nog nooit een probleem gehad, maar ik denk dat er lucht in het koelsysteem kan komen en ervoor kan zorgen dat de verwarming niet goed werkt.
Een inlaatspruitstuk spacer is een goede upgrade. Een tuner en uitlaat ook. Geen van die dingen alleen zijn een wondermiddel, maar samen tellen ze echt op.
Als je een aangepaste dyno-afstelling wilt, doe dan eerst de mods.

De gasklep spacer, koelvloeistof bypass, schermverwijdering en een "koude luchtinlaat" worden over het algemeen beschouwd als verspilling van geld en tijd. De 4.0 heeft dezelfde luchtfilteropstelling als de Titan. Als ik er een zou nemen, zou het alleen de AFE Momentum zijn

#3 ·
Leapvaun, de eerdere modellen hadden problemen met de distributieketting, dat is opgelost in latere modellen.
Niet direct gerelateerd aan 4.0, maar de vroege modellen hadden ook defecte radiatoren die uiteindelijk de koelvloeistof mengden met de transmissievloeistof toen de interne koelertankafdichting(en) faalden bij ongeveer 90 tot 100k mijl, dat was rond 2005 tot 2010, de radiateurcodes in deze mix zijn hier goed gedocumenteerd, dus als je die toevallig hebt, gooi hem dan zo snel mogelijk weg en koop een nieuwe vervanging of upgrade naar een volledig aluminium aftermarket-versie.
De achterasontluchtingen zuigen niet (vooral omdat ze NIET zuigen maar alleen blazen LOL), dat geldt voor ALLE bouwjaren en modellen, dus doe die mod eerst, het kan zo goedkoop zijn als minder dan $20,00 en oplopen tot misschien $38,00-40,00 als je het uitgebreider maakt (zoals ik deed), en kan je as later behoeden voor mega-$$$$$. Het is hier goed gedocumenteerd op meerdere OPs, waaronder die van mij. Trouwens, dat was mijn eerste mod ongeveer 3 weken nadat ik de truck had gekregen, maart 2018.

owns 2014 Nissan Frontier Pro4x
  • Like
Reactions: philpo and NJMIKE
#4 ·
Het is over het algemeen een solide motor. De VQ-serie is in de VS in verschillende cilinderinhoud en vormen in gebruik sinds de VQ30DE voor het eerst in 1995 in de Maxima verscheen. De VQ40DE bestaat al sinds 2005 en is sindsdien niet echt veranderd. In 2007 stapten ze over van NGK Laser Platinum bougies naar NGK Laser Iridium bougies. Sommige motoren uit 2005-10 hadden bovenste distributiekettingen met onjuist gestempelde schakelplaten die geleidelijk door de plastic spanoppervlakken zouden snijden. Een ander probleem dat zich soms voordoet, is een lage oliedruk bij stationair toerental als gevolg van defecte pakkingen van de oliekanaalafdekplaat op de achterste distributiekap. Ze maken echter wel nieuwe pakkingen, maar soms komen de bouten van de afdekplaat niet los en moet de achterste distributiekap worden vervangen. Nokkenaspositiesensoren en krukaspositiesensoren vallen soms uit. Sommige mensen klagen over het iets onregelmatige stationair toerental. Over het algemeen is het een goede motor die voldoende vermogen heeft voor een 4.0L-V6.

#5 ·
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb gehoord over de "milk shake" / "koelvloeistof-in-motor" problemen van de modellen uit 05'-09', maar dat is gecorrigeerd, is mij verteld. Distributieketting problemen, idem dito. Hopelijk gaat dit me 300k+ mijl meegaan. Aangezien dit een 2019 is, ben ik niet van plan om een hele tijd geld uit te geven aan een andere betaling! Ik ben een van die katten die gewoon de dealer mijn werk laten doen, omdat ik er zelf niet goed in ben om werk te doen.

#6 ·
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb gehoord over de "milk shake" / "koelvloeistof-in-motor" problemen van de modellen 05'-09', maar dat is gecorrigeerd, is mij verteld. Distributieketting problemen, idem dito.

Hopelijk gaat dit me 300k+ mijl meegaan. Aangezien dit een 2019 is, ben ik niet van plan om nog een hele tijd geld uit te geven aan een andere betaling!

Ik ben een van die types die gewoon de dealer mijn werk laat doen, omdat ik er zelf niet goed in ben om het werk te doen.
Welnu, om eerlijk te zijn, was het probleem van de kruisbesmetting van motorkoelvloeistof/ATF het gevolg van een defecte afdichting in de transmissiekoeler in de radiator, dus dat had niets met de motor te maken. Hoewel de meeste storingen zijn opgetreden bij modellen uit 2005-10, zijn er een paar storingen uit 2011 geweest en onlangs is een model uit 2013 gemeld, dus de jury is nog niet uitgesproken! Al die storingen zijn echter opgetreden bij de in de fabriek geĂŻnstalleerde radiatoren en er zijn geen problemen gemeld met de aftermarket-vervangingen (de CSF volledig aluminium radiatoren hebben echter een aantal problemen gehad, maar ik denk niet dat die met de koeler te maken hadden).

#7 ·
In de afgelopen 35+ jaar hebben veel van Nissan's V6-motoren het hoogste aanzien genoten en zelfs prijzen gewonnen voor hun soepelheid en verfijning. Ik ben er vrij zeker van dat onze VQ40 niet "wereldklasse soepel of verfijnd" is... maar hij is stevig. Ik en mijn rechtervoet vinden hem leuk.

• Like
Reactions: NJMIKE
#59 ·
In de afgelopen 35+ jaar hebben veel van Nissan's V6-motoren de hoogste achting genoten en zelfs prijzen gewonnen voor hun soepelheid en verfijning. Ik ben er vrij zeker van dat onze VQ40 niet "wereldklasse soepel of verfijnd" is... maar hij is stevig. Ik en mijn rechtervoet vinden hem leuk.
Ik weet dat deze post al een tijdje geleden is, maar het is de meest relevante thread voor wat ik zoek, dus ik hoop dat het oké is dat ik contact opneem!

Een paar maanden geleden kocht ik de 2007 Crew Cab 2WD AT 4.0L V6 (VQ40DE) Frontier van mijn grootvader met net geen 100.000 mijl. Mijn opa kocht hem in 2012 of 2013 met 57.000 mijl en van toen tot 2021 heeft hij alleen de extra mijlen gereden, waardoor hij nu op de 99.000 mijl staat. Over het algemeen is hij in behoorlijk goede staat en is hij regelmatig onderhouden. Ik ben nu de 3e eigenaar en wil hem zo lang mogelijk in leven houden! Ik ben bereid om alles te doen wat redelijk is om hem in goede staat te houden en zijn mechanische integriteit te behouden, zodat hij een betrouwbaar voertuig blijft voor mijn directe familieleden.

Nu ik bijna de 100.000 mijl-grens heb bereikt, heeft u dan een lijst met specifieke items die ik specifiek voor het model en motortype van 2007 moet bekijken? Hoe zit het met aanbevolen onderdelen/vloeistoffen die u zou aanraden om te vervangen als preventief of gepland onderhoud bij de huidige kilometerstand? Alle input uit uw ervaring is van harte welkom! Ik waardeer uw tijd om mijn bericht te lezen en hopelijk te beantwoorden. Prettige rest van 2021! Dank u - Matt

#9 ·
Tot nu toe heb ik 19 Datsun/Nissan voertuigen gehad. Mijn eerste was de 120Y. Enkele van de beste waren de Bluebird, de 260C en de 280C, de 260C had een 6-in-lijn en de 280C een 8. Die motoren waren gemakkelijk te onderhouden en gingen mee tot je ze zat was. De 2006 Frontier LE, waarvan ik de motor probeer te vervangen, heeft (ik heb het vanmorgen gecontroleerd) 419.000 mijl op de teller. Hij loopt nog steeds, geen geklop, maar hij rookt als een schoorsteen. Toen ik de kleppendeksels verwijderde, zagen de koppen er erg schoon uit, geen koolstof, dus ik vraag me af of het probleem alleen een klepafdichtingsprobleem is. De 2016-motor is vandaag aangekomen, maar na het bekijken van de koppen twijfel ik. Wat zeggen jullie?

#10 ·
Meestal, wanneer klepafdichtingen falen, komt olie uit de uitlaat alleen bij het opstarten en verdwijnt dit meestal zodra u begint te rijden. Als de ringen slecht zijn, zult u dit meestal zien wanneer u het toerental van de motor verhoogt of wanneer u tijdens het rijden het gaspedaal intrapt; in het ergste geval ziet u de hele tijd olie uit de uitlaat verbranden en ziet u ophoping aan het uiteinde van de bougie. Om te bepalen of de ringen in goede staat zijn, voert u een compressietest van de motor en een cilinderlektest uit. U wilt er ook voor zorgen dat uw olie niet wordt verdund met benzine, dus controleer op een sterke geur van benzine op de peilstok. Dat gezegd hebbende, met 419.000 mijl, is hij u niets verschuldigd!

#11 ·
Een collega van mij heeft een '06 of zo CC SWB, hij heeft er ruim 200.000 mijl op zitten en heeft geen noemenswaardige mechanische problemen gehad. Ik gok dat dit de reden is waarom Nissan deze trucks gewoon bleef bouwen, vrachtwagenkopers zijn meer geneigd om zich zorgen te maken over de prijs-kwaliteitverhouding als iets aan hun minimale eisen voldoet, en als dat soort koper een vrachtwagen voor de lange termijn wil houden, zijn functies die het voertuig onderhoudbaar en betrouwbaar houden belangrijker dan luxe functies die niet erg goed slijten. Goedkoop zijn helpt ook. In zekere zin staan deze trucks op de vrachtwagenmarkt op dezelfde plek als de '67-76 Dodge Dart op de personenautomarkt in zijn tijd, ze zijn voor altijd en eeuwig hetzelfde, ze zijn redelijk geprijsd, ze zijn betrouwbaar.

#57 ·
Een collega van me heeft een '06 of zo CC SWB, hij heeft er ruim 200.000 mijl op zitten en heeft geen noemenswaardige mechanische problemen gehad. Ik gok dat dit de reden is waarom Nissan deze trucks gewoon bleef bouwen, truckkopers zijn eerder geneigd om zich zorgen te maken over de prijs-kwaliteitverhouding als iets aan hun minimale eisen voldoet, en als dat soort koper een truck voor de lange termijn wil houden, zijn functies die het voertuig onderhoudbaar en betrouwbaar houden belangrijker dan luxe functies die niet erg goed slijten. Goedkoop zijn helpt ook. In zekere zin zitten deze trucks in de truckmarkt op dezelfde plek als de '67-76 Dodge Dart in de personenautomarkt in zijn tijd, ze zijn voor altijd en eeuwig hetzelfde, ze zijn redelijk geprijsd, ze zijn betrouwbaar.
Ik glimlachte om je opmerking omdat mijn eerste auto een 67 Dodge Dart was en mijn huidige een 2011 Nissan Frontier. Betrouwbaar als de hel en niets bijzonders.

#12 · (Edited)
Ze gaan lang genoeg mee... Als een motor 150.000-200.000 mijl heeft gereden, is het tijd om een nieuwe truck te kopen, omdat de zuigerveren tegen die tijd versleten zijn en je olie verbrandt. Ik bedoel, je kunt er wel mee doorrijden tot 300.000-500.000 mijl, maar je zult een halve liter olie per maand aan de motor moeten toevoegen... dus is het het echt waard? Je kunt hem net zo goed verkopen zolang je er nog wat geld voor kunt krijgen en opnieuw beginnen met een nieuwe.

Daarom schud ik gewoon mijn hoofd en zeg ik: wat is er mis met mensen? als ik Tacomas zie met 150.000 mijl op de teller voor $ 20.000+ voor de prijs. Wie bij zijn volle verstand betaalt $ 20.000 voor een truck die al olie verbrandt door versleten zuigerveren? lol

#14 · (Edited)
ze zullen lang genoeg meegaan... als een motor 150-200k mijl heeft bereikt, is het tijd om een nieuwe truck te kopen, omdat de zuigerveren tegen die tijd versleten zijn en je olie verbrandt.
Wat is er aan de hand? 150k en versleten ringen? Maak je een grapje?
nee...soms gaan ze iets langer mee tot 200k, maar de meeste auto's en vrachtwagens beginnen olie te verbruiken rond 150k vanwege versleten ringen. als je olie moet toevoegen tussen olieverversingen, zijn het versleten ringen of een doorgebrande koppakking of een olielek ergens.

#16 · (Edited)
Wow, dat klinkt als een Chevy / Dodge-ding. Nooit gehad op een BMW of Jeep die ik bezat met minder dan 300k
nee, het gebeurde op alle Toyota's, Honda's, Nissans die ik en mijn familie hebben bezeten... zelfs mijn 1988 1e generatie tacoma voordat ze ze tacoma's noemden.

ik heb nog nooit een Ford, Chevy of Dodge in mijn leven gehad. De Dodge 1500 van mijn vader begon echter olie te gebruiken rond de 150k.

de oude Jeep-motoren gingen een hele tijd mee, maar nieuwe gaan niet zo lang mee. Ze zijn tegenwoordig rotzooi sinds ze zich bij Fiat hebben aangesloten.

ik had een Toyota-truck uit 1988 en mijn broer had een Nissan 300zx uit 1984. We hebben ze allebei tot 300k mijl gehouden. Ze begonnen olie te gebruiken voordat ze 200k mijl hadden. Het is gewoon normaal voor elke motor. De ringen slijten. Ze gaan niet eeuwig mee. Hoe nieuwer het voertuig, hoe minder lang ze ook meegaan, omdat tegenwoordig alles goedkoop wordt gemaakt. Het metaal is niet zo goed of van zo'n hoge kwaliteit als vroeger.

mijn vader heeft een Chevy c-10 pick-up uit 1972. Dat ding is bijna 50 jaar oud en zou gegarandeerd langer meegaan dan een gloednieuwe Chevy-truck.

#17 ·
Jullie hebben meer pech dan. Ik had 800k op een 86 bmw 524td, 350k op mijn 89 325i, meer dan 250k op veel jeep 4.0s, en meer dan 300k op een 302 op mijn 85 f150.

Ik zeg Chevy's maar ik had (bedekkend gezicht van schaamte) 800k op een 87 305 in een c1500.

Mijn enige vorige Nissan blies olie uit de uitlaat bij 150k. Het was een 85 300z

#18 ·
Ik heb nooit een BMW gehad en zal er ook nooit een hebben. lol Niemand van mijn familie heeft er een. De onderhoudskosten zijn te hoog voor die dingen. We zijn niet rijk. 800k? Moet een dieselmotor zijn geweest? Benzinemotoren gaan niet zo lang mee, tenzij je de hele tijd alleen maar op de snelweg rijdt. Die voertuigen van 1 miljoen mijl zijn een grap. Dat is geen realiteit voor de meeste mensen die dagelijks in de stad en op de snelweg rijden.

Ja, zoals ik al zei, de oude Jeeps waren goed. De nieuwe gaan niet zo lang mee. De kwaliteit is niet meer wat het was.

Hoe dan ook, we hebben het er niet over hoe lang een motor meegaat, ik heb het erover hoe lang ze meegaan voordat ze olie gaan verbranden. Het is onmogelijk dat een benzinemotor 800.000 km meegaat en geen druppel olie verbruikt. Als je dat zegt, zit je vol onzin. lol

Ook de jaren die je hebt gepost, zijn allemaal uit de jaren 80. Ze maken tegenwoordig geen zo goede auto's en vrachtwagens meer. Het is tegenwoordig geplande veroudering. Ze willen alleen dat ze 150-200k meegaan en dan ontploffen, zodat je een nieuwe gaat kopen.

Maar Frontiers gaan 300-400k mee als je ze goed verzorgt... ze gaan wel olie verbruiken ruim voor die kilometerstand. Waarschijnlijk rond de 150-200k mijl.

#19 ·
Het zijn allemaal auto's uit de jaren 80 en ik dacht vroeger dat fabrikanten hun voertuigen maakten om na een paar jaar te sterven, maar dat denk ik niet meer. De toleranties zijn veel kleiner dan vroeger en de smeermiddelen zijn beter, waardoor de spullen langer meegaan. Vroeger (jaren 60, 70, 80) had je geluk als je 100 tot 150.000 km op een motor had (behalve bij Europese auto's, die gingen altijd veel kilometers mee). Nu halen auto's die kilometerstand in de eerste vijf jaar en rijden ze nog steeds goed voor het dubbele.

#22 ·
ze zijn allemaal auto's uit de jaren 80 en ik dacht altijd dat fabrikanten hun voertuigen maakten om na een paar jaar kapot te gaan, maar dat denk ik niet meer. De toleranties zijn veel kleiner dan vroeger en de smeermiddelen zijn beter, dus dingen gaan langer mee. Vroeger (jaren 60, 70, 80), als je 100 tot 150.000 op een motor had, had je geluk (behalve Europese auto's, die gingen altijd veel kilometers mee). Nu halen auto's die kilometerstand in de eerste vijf jaar en rijden ze nog steeds sterk voor het dubbele.

Ze hebben nieuwe metalen en legeringen geprobeerd in de blokken die problemen hebben veroorzaakt in de cilinders en tot terugroepacties hebben geleid, maar over het algemeen gaan motoren nu veel langer mee dan vroeger.
Je zou denken dat dat het geval zou zijn, maar ik ben er niet zo zeker van. Moeilijk om te weten, echt. Als alles nu beter is, waarom zijn de enige auto's met een hoge kilometerstand die je op de weg ziet dan uit de jaren 80 en 90? Je ziet geen auto's uit de jaren 2000 en nieuwer met 500.000 op de kilometerteller, tenminste ik niet.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het lijkt tegenwoordig zeldzamer te zijn. Een groot probleem is nu niet zozeer de motoren... het zijn de transmissies. Ze lijken tegenwoordig van plastic te zijn gemaakt. Ze gaan links en rechts kapot, ruim voordat de motor problemen heeft.

Nissan is praktisch failliet gegaan door het gebruik van die waardeloze cvt-transmissies die bij 60.000 mijl kapot gaan. Ik denk dat de nieuwere beter worden... misschien halen ze de 100.000 mijl en gaan ze dan kapot? Ik weet het niet, maar ik zou nooit een auto bezitten met een cvt-transmissie. Ik heb altijd handgeschakelde bakken gehad. Die gaan het langst mee. Het is jammer dat ze ze tegenwoordig vrijwel niet meer maken op alle auto's. Er zijn er nog maar een paar over. Ze bieden het niet langer aan op de Frontier. Ik ben blij dat ik er een van de laatste heb gekregen die op mijn 2017 pro4x is gemaakt. 2019 was het laatste jaar dat een handgeschakelde bak werd aangeboden.

Ik bedoel, de automaten op de Frontiers zijn prima, denk ik... maar verdomme, dit hele cvt-idee was het slechtste idee dat iemand ooit heeft gehad. Ik zou liever een elektrische auto of vrachtwagen hebben dan een met een cvt erop.

#20 ·
Ja, hij is 28 jaar oud, maar mijn 92 Grand Prix STE met 187.000 km verbruikt geen olie (Mobil I sinds 1997, ik ben de tweede eigenaar). De oude 2.8 / 3.1 / 3.4 pushrod / 3400DOHC architectuur was niet erg krachtig in de meeste uitvoeringen (de mijne is een uitzondering met 221WHP), maar ze gingen vrij lang mee. Mijn 1983 2.8L Camaro (zelfde basisblok) had 317.000 mijl en verbruikte geen olie. Hij had een andere carburateur nodig en de klepsteelrubbers werden moe, dus ik heb hem in 1998 voor $1.000 verkocht, maar ik denk dat hij nog eens 100.000 km had kunnen rijden als ik hem had kunnen inspecteren en blijven rijden.

#23 · (Edited)
Duizenden voertuigen rijden rond met meer dan 200K erop die geen druppel verbruiken, weet u zeker dat u en uw familie eraan hebben gedacht om de olie om de paar jaar te verversen?? Dat zou u hoogstwaarschijnlijk betere resultaten hebben opgeleverd.
We verversten de olie in die tijd om de 3000 mijl. Om de paar jaar? lol meer als om de paar maanden.

HĂ©, we zullen zien. Ik ben van plan mijn Frontier te houden totdat hij olie begint te verbruiken. Ik zal je laten weten wat de kilometerstand is als dat gebeurt.

Ik ga gewoon uit van mijn ervaringen uit het verleden. Ik heb maar één voertuig gehad dat ik meer dan 200.000 mijl heb gehouden en dat was mijn Toyota truck uit 1988. Hij begon olie te verbruiken rond de 150.000-200.000 mijl. Hij verbruikte niet veel olie, maar ik moest wel elke week of twee wat bijvullen om het aan te vullen... vooral als ik ermee op de snelweg reed of met snelheden van 55 mph of hoger. Dat zou ervoor zorgen dat hij meer olie verbruikte.

Hij verbruikte ook een beetje antivries, dus misschien had hij gewoon een nieuwe koppakking nodig? Ik zou er niet aan twijfelen. Geesh, dat is al 25 jaar geleden, dus het is al een tijdje geleden. LOL

De laatste paar voertuigen die ik heb gehad, heb ik verkocht in de range van 50.000-75.000 mijl, dus olieverbruik was nooit een probleem.

Mijn broer had een Accord die olie verbruikte en mijn zus heeft een Camry en een Corolla gehad en beiden verbruikten olie... ze waren allemaal rond de 200.000 of iets minder toen ze dat deden. Ik vertel je gewoon wat ik persoonlijk heb gezien. Ze hebben ook routineonderhoud aan hun voertuigen gepleegd. Wij zijn niet het type mensen dat geen olieverversingen doet. We doen ze om de 5000 mijl, net zoals de handleiding zegt.

#25 ·
Laten we eerlijk zijn. Tegenwoordig houdt de gemiddelde Amerikaan zijn voertuig niet langer dan 200.000 mijl. En hun voertuigen zijn er toe in staat.

Het is net als met mobiele telefoons. Elk jaar ruil je hem in om de nieuwe te krijgen. Welnu, die telefoon die je 'had', zou je, als je er goed voor zorgde, wel 5 jaar mee kunnen doen.

In onze huidige samenleving is het bijna alsof we geleerd hebben om te upgraden.

#32 ·
Laten we eerlijk zijn. Tegenwoordig zal de gemiddelde Amerikaan zijn voertuig niet langer dan 200.000 mijl houden. En hun voertuigen zijn er toe in staat.

Het is net als met mobiele telefoons. Elk jaar ruil je hem in om de nieuwe te krijgen. Nou, die telefoon die je 'had', zou je, als je er goed voor zorgde, wel 5 jaar mee kunnen doen.

In onze samenleving is het nu bijna alsof we geleerd hebben om te upgraden.
...Ik denk dat mensen hun mobiele telefoons langer zouden houden als de batterijen langer dan 2 jaar zouden meegaan voordat ze achteruit beginnen te gaan. Ik heb geen idee hoeveel ze zouden vragen om een nieuwe batterij in een telefoon te plaatsen? Waarschijnlijk de helft van de kosten van een nieuwe telefoon. Het is het eigenlijk niet waard als dat het geval is.

Ik denk dat de meeste upgrades komen doordat dingen na een jaar of twee zo veranderen dat je oude telefoon "verouderd" is met nieuwere technologie die erbij komt. Alles verandert tegenwoordig zo snel.

Toen ik opgroeide, bleven de dingen 25 jaar hetzelfde. Er veranderde nooit zoveel...nu verandert alles om de 25 dagen, zo lijkt het wel lol

#26 ·
Jup /\ Ik heb net een nieuwe telefoon gekregen omdat de batterij van mijn Galaxy S6 het niet meer de hele dag volhield. Ik wou dat hij een gemakkelijk vervangbare batterij had, want dan zou ik die telefoon nog steeds gebruiken omdat hij nog steeds als nieuw werkt.

Ik heb te veel slechte dingen gelezen over cvt-transmissies om er een te proberen. Daarom heeft mijn vrouw een Ford Escape. Die heeft nog steeds een gewone transmissie met versnellingen.

#27 ·
CVT's zijn rommel. Het theoretische idee is niet zo slecht, de motor op zijn koppelpiek houden terwijl het voertuig kan accelereren, maar de implementatie ervan op alles wat meer dan 100 pk maakt, is tot nu toe op zijn best erg twijfelachtig geweest. Subaru Justy was volgens mij de eerste ter wereld en produceerde ongeveer 89 pk, dus het kon zichzelf niet echt pijn doen. De nieuwere motoren die veel meer vermogen leveren bij gelijke cilinderinhoud, zijn gewoon een recept voor voortijdige rampen. Afgezien van MoPar zijn automatische versnellingsbakken tegenwoordig voor het grootste deel net zo betrouwbaar als handgeschakelde versnellingsbakken en schakelen soms zelfs sneller en bieden ze een betere brandstofbesparing. Dat gezegd hebbende, we hebben in mijn familie 2 x 4-traps automaten, 1 x 5-traps automaat en 1 x 5-traps M284 Getrag handgeschakelde versnellingsbak.

• Like
Reactions: busemans
#28 ·
Ik heb nog nooit een motorstoring gehad. Ben van Ford Rangers afgekomen omdat elk onderdeel eraf viel door roest. 168k 5 versnellingen originele koppeling, originele koude lucht, 16 jaar oud, 4.0 verbrandde geen olie. Een andere Ranger liep perfect bij 130k, had roest onder controle, dronken Russische bestuurder heeft hem gedood. 200k is niets op deze nieuwe motoren en transmissies als je regelmatig vloeistoffen ververst en hem niet afbeult.

#30 ·
We hebben verschillende voertuigen gehad met ruim 150.000 mijl die nooit een druppel olie verbruikten. De '89 S10 van mijn vader had er 211.000 op staan en hij reed nog steeds geweldig, en ze hebben 310.000 mijl op hun '10 Hyundai Elantra en het enige wat we hebben gedaan is een paar keer de distributieriem vervangen (80 dollar voor onderdelen en een paar uur van mijn tijd - hetzelfde voor mijn '08 die er 160.000 op had staan toen ik hem inruilde voor de Frontier). Ze hadden ongeveer 200.000 mijl op hun '00 Dakota, en afgezien van de uitlaatbouten die braken, was dat een geweldige truck.

Ik werkte vroeger op een auto-veiling en ik was altijd verbaasd hoe goed de Nissans reden en reden met 150.000+ mijl, wat een van de redenen is dat ik voor de Frontier koos. Ik vond de Tacomas leuk, maar er waren problemen met scheuren in de frames van verschillende die ik inspecteerde, en ze zijn gewoon het geld niet waard voor wat je krijgt, IMHO. De Frontier moet wel de beste waarde zijn voor een nieuwe truck!

Persoonlijk zou ik nooit een "high end" voertuig bezitten (BMW, Mercedes, Audi, etc.). De reparatiekosten zijn schandalig en ik reed er maar heel weinig die ik echt leuk vond. Zelfs die met ruim onder de 100.000 mijl hadden meestal wel een probleem (meestal elektronisch gerelateerd, maar ook enkele aanzienlijke mechanische problemen). Toegegeven, ze waren om een reden op de veiling, maar zelfs als de reparatiekosten gelijk zouden zijn aan Honda, Nissan en Toyota, zou het aantal problemen dat ik zag genoeg zijn om me weg te sturen...

Dat gezegd hebbende, hoe goed je onderhoudt en hoe hard je rijdt, speelt een grote rol in hoe betrouwbaar je voertuig zal zijn.

• Like
Reactions: tomit and 2013Pro4X
#35 ·
We hebben verschillende voertuigen gehad met ruim 150.000 mijl die nooit een druppel olie verbruikten. De '89 S10 van mijn vader had er 211.000 op staan en hij reed nog steeds geweldig, en ze hebben 310.000 mijl op hun '10 Hyundai Elantra en het enige wat we hebben gedaan is een paar keer de distributieriem vervangen (80 dollar voor onderdelen en een paar uur van mijn tijd - hetzelfde voor mijn '08 die er 160.000 op had staan toen ik hem inruilde voor de Frontier). Ze hadden ongeveer 200.000 mijl op hun '00 Dakota, en afgezien van de uitlaatbouten die braken, was dat een geweldige truck.

Ik werkte vroeger op een auto-veiling en ik was altijd verbaasd hoe goed de Nissans reden en reden met 150.000+ mijl, wat een van de redenen is dat ik voor de Frontier koos. Ik vond de Tacomas leuk, maar er waren problemen met scheuren in de frames van verschillende die ik inspecteerde, en ze zijn gewoon niet het geld waard voor wat je krijgt, IMHO. De Frontier moet de beste waarde zijn voor een nieuwe truck!

Persoonlijk zou ik nooit een "high end" voertuig (BMW, Mercedes, Audi, etc.) bezitten. De reparatiekosten zijn schandalig en ik heb er maar heel weinig gereden die ik echt leuk vond. Zelfs degenen met ruim onder de 100.000 mijl hadden meestal een of ander probleem (meestal elektronisch gerelateerd, maar ook enkele aanzienlijke mechanische problemen). Toegegeven, ze waren om een reden op de veiling, maar zelfs als de reparatiekosten vergelijkbaar zouden zijn met Honda, Nissan en Toyota, zou het aantal problemen dat ik zag genoeg zijn om me weg te sturen...

Dat gezegd hebbende, hoe goed je onderhoud pleegt en hoe hard je rijdt, speelt een grote rol in hoe betrouwbaar je voertuig zal zijn.
dam, nog nooit gehoord van een Hyundai met zoveel mijlen... ik kende mensen die ze in het verleden hadden en ze vielen in principe uit elkaar bij 100.000 mijl. Ik heb wel gehoord dat ze in de loop der jaren beter zijn geworden.

Echt, 300.000 mijl uit elke auto is een goed leven. Als hij zo lang meegaat zonder grote reparaties, dan is het een goed voertuig.

#38 · (Edited)
Is dat niet ook wanneer je begint te kijken om de riem daarin te vervangen?
ik denk niet dat je de riem in een cvt vervangt... het is metaal.

ik heb nog nooit een cvt gehad en zal er ook nooit een hebben. lol handgeschakelde versnellingsbak is alles wat ik zal rijden. haat automaten....en haat cvt's nog meer.

deze ging mee tot 186k mijl. een handgeschakelde versnellingsbak gaat 500k of meer mee, dus het is de veiligste gok. misschien moet je een keer een nieuwe koppeling krijgen, maar dat is niet zo duur. een nieuwe cvt is echt duur.

ik bedoel, op een 1.6L 4cil motor in een versa kan de cvt oké zijn voor 200k mijl. die motoren hebben maar 122pk en de auto is licht. je begint grotere motoren en grotere voertuigen te krijgen, de cvt is een heel slecht idee.

#39 ·
Ik wist dat ze van metaal waren, maar ik las dat ze eruit gaan omdat ze slijten totdat ze zoveel metaal in de vloeistof stoppen dat er dingen kapot gaan. Dus je moest de riem vervangen om weer normaal te worden.

Voor zover ik begrijp, werken ze als de koppeling van een skelter die in en uit beweegt en de riem beweegt op en neer over de koppeling.

#41 · (Edited)
Ik wist dat ze van metaal waren, maar ik las dat ze eruit gaan omdat ze slijten totdat ze zoveel metaal in de vloeistof stoppen dat er dingen kapot gaan. Dus je moest de riem vervangen om weer normaal te worden.

Voor zover ik begrijp, werken ze als de koppeling van een skelter die in en uit beweegt en de riem beweegt op en neer de koppeling
ja, ik heb nog nooit gehoord dat iemand de cvt-riem heeft vervangen, tenzij hij breekt... maar meestal vernietigt hij de transmissie als hij breekt.

#42 ·
Meestal ontstaat er een probleem met de TCM/regelklep op de Nissan CVT, waardoor de stalen ketting slipt en de "sub set" beschadigt, zoals Nissan de twee variabele poelies noemt. Voor wat die onderdelen kosten, kun je net zo goed de CVT vervangen door een gereviseerde unit.

• Like
Reactions: busemans
#44 ·
Ik heb in 1998 kort voor een Hyundai-dealer gewerkt en daarna voor een Nissan-dealer die een "zuster" Kia-dealer had. Trouwens, "Kia" staat voor "Kick In the ***!" Ik herinner me dat de klepgeleiders uit de cilinderkoppen van de vroege Hyundai-motoren vielen en dat hun Mitsubishi automatische transmissies altijd op de werkbank lagen! Later kreeg Kia geldproblemen en begonnen ze bedradingssubharnassen van verschillende bronnen aan elkaar te splitsen, wat leidde tot allerlei elektrische problemen. Riemen piepten altijd en Sportages gingen door wiellagers alsof ze uit de mode raakten! Hyundai heeft eerst zijn zaak rechtgezet, daarna Kia overgenomen en ze werden veel beter. Tegenwoordig maken ze allebei behoorlijk goede voertuigen met lange garanties en waar voor je geld. Ze volgden in feite het model van Toyota en Nissan toen ze in de jaren 50 naar de VS kwamen. In het begin waren ze verschrikkelijk! Ze hebben de bugs eruit gehaald en goedkope, goed gebouwde auto's aan de jeugd verkocht. Toen deze eigenaren ouder werden en gezinnen begonnen te krijgen, begonnen ze grotere auto's te bouwen en bleven ze hun lijnen in de loop der tijd uitbreiden. Helaas voor Nissan lijken ze de afgelopen 25 jaar een beetje de weg kwijt te zijn geraakt. Ze kunnen een aantal echt goede voertuigen bouwen, maar ze bouwen ook een aantal slechte voertuigen en ze lijken altijd een paar jaar achter te lopen op Toyota en Honda... en, nou ja, iedereen! Ze doen dingen als het bouwen van een "full size" truck (Titan) die kleiner is dan hun concurrentie en een verschrikkelijke kilometerstand heeft. Of het blijven bouwen van CVT-transmissies die niet erg goed zijn en een slechte reputatie hebben gekregen. Of het ontwikkelen van de variabele compressiemotor die wordt gebruikt in sommige Altimas en Infinitis die middelmatige prestaties en niet zo'n geweldige kilometerstand heeft. De lijst gaat verder! Ik zou mijn R51 Pathfinder in een minuut inruilen voor een Kia Telluride als ik het me kon veroorloven!