Leapvaun, de eerdere modellen hadden problemen met de distributieketting, dat is opgelost in latere modellen.
Niet direct gerelateerd aan 4.0, maar de vroege modellen hadden ook defecte radiatoren die uiteindelijk de koelvloeistof mengden met de transmissievloeistof toen de interne koelertankafdichting(en) faalden bij ongeveer 90 tot 100k mijl, dat was rond 2005 tot 2010, de radiateurcodes in deze mix zijn hier goed gedocumenteerd, dus als je die toevallig hebt, gooi hem dan zo snel mogelijk weg en koop een nieuwe vervanging of upgrade naar een volledig aluminium aftermarket-versie.
De achterasontluchtingen zuigen niet (vooral omdat ze NIET zuigen maar alleen blazen LOL), dat geldt voor ALLE bouwjaren en modellen, dus doe die mod eerst, het kan zo goedkoop zijn als minder dan $20,00 en oplopen tot misschien $38,00-40,00 als je het uitgebreider maakt (zoals ik deed), en kan je as later behoeden voor mega-$$$$$. Het is hier goed gedocumenteerd op meerdere OPs, waaronder die van mij. Trouwens, dat was mijn eerste mod ongeveer 3 weken nadat ik de truck had gekregen, maart 2018.