Nissan Frontier Forum banner

Skorodowany zacisk akumulatora i zerowe przyspieszenie

10K views 18 replies 11 participants last post by  RamTest  
#1 ·
Wczoraj wieczorem pojechałem do lokalnego centrum handlowego, byłem tam około godziny, potem wyszedłem i moja ciężarówka nie chciała zapalić. Na początku nawet światła w kabinie ledwo się zapalały. Ostatecznie udało mi się ją odpalić i wróciłem do domu. Akumulator ma mniej niż 1,5 roku.

zauważyłem dużo korozji na dodatnim zacisku akumulatora. Odłączyłem zaciski dodatnie i ujemne, trochę je wyczyściłem, założyłem oba zaciski z powrotem na akumulator i dokręciłem. Po zrobieniu tego ciężarówka natychmiast zapaliła, ale z nieco nieregularnym biegiem jałowym, aby ponownie nauczyć się biegu jałowego, jak przypuszczam. Pozwoliłem jej popracować przez minutę lub dwie, a następnie uruchomiłem ją ponownie. Tym razem, przy drugim ponownym uruchomieniu, zapala się kontrolka silnika i wciśnięcie pedału przyspieszenia nic nie daje, a ciężarówka pracuje na biegu jałowym nieco szorstko, około 1000 obr./min. W ogóle nie wchodzi na obroty po wciśnięciu gazu.

Ponownie zdjąłem zaciski akumulatora i nadal jest trochę korozji na dodatnim zacisku, więc moja żona zawiozła mnie dziś rano do dealera Nissana i odebrałem zamiennik dodatniego zacisku (nr części 24340 - 7F00). Czy jest możliwe, że nieco skorodowany zacisk jest ciasny na zacisku, ale powoduje problemy z komputerem, powodując brak przyspieszenia i zapalenie się kontrolki silnika? Ciężarówka zawsze wydaje się uruchamiać bez problemu, ale nie mogę się ruszyć.

Dziś wieczorem powinienem wiedzieć, czy wymiana nowego zacisku rozwiąże problem. Jeśli nie, prawdopodobnie będę musiał ją odholować do dealera.
 
#2 ·
Macie jakieś pojęcie, o jakim roku, silniku i skrzyni biegów ciężarówki mówimy?
 
#4 ·
#5 ·
Jeśli kontrolka CEL jest włączona, czy pojazd został przeskanowany w poszukiwaniu kodów? To będzie pierwsze miejsce, od którego należy zacząć, ponieważ nikt tutaj nie może zobaczyć i dotknąć twojej ciężarówki.
 
#7 ·
Wygląda na to, że Twoja ciężarówka jest w trybie awaryjnym - jak wspomniano powyżej, zeskanuj i zobacz, co jest wskazane.
Wymieniłem zacisk dodatniego bieguna akumulatora, ale wciąż mam problemy. Po odłączeniu akumulatora, a następnie ponownym podłączeniu, ciężarówka będzie działać przez chwilę i pozwoli mi normalnie przyspieszać. Udało mi się przejechać nią z domu na otwarty parking szkolny po drugiej stronie ulicy przez kilka minut, a następnie kontrolka silnika serwisowego, VDC off i kontrolka poślizgu świecą się stale. Więc odłączyłem akumulator, podłączyłem go ponownie i ledwo udało mi się przejechać przez ulicę do domu, a potem wszystkie kontrolki pojawiły się ponownie.Mój czytnik kodów wyświetla następujące kody:p2127: czujnik położenia pedału przyspieszenia przełącznik "E" Obwód niski sygnał wejściowyP2122: czujnik położenia przepustnicy/pedału przełącznik "D" Obwód niski sygnał wejściowyP0443: Obwód zaworu kontroli oczyszczania układu emisji par paliwaP0123: czujnik położenia przepustnicy/pedału A obwód wysoki sygnał wejściowyP0222: czujnik położenia przepustnicy/pedału B obwód niski sygnał wejściowyP0643: Napięcie odniesienia czujnika A Obwód wysoki
 
#11 ·
Miałem akumulatory Nissana, które przestawały działać po 1,25-1,75 roku, co jest zdecydowanie za wcześnie.
Akumulatory Nissana NIE są bezobsługowe.
 
#12 ·
Musisz naładować akumulator, jeśli odczyt wynosi 12,2 - w pełni naładowany powinien wynosić 13+.

Mój oryginalny akumulator wciąż działa dobrze po 7 latach - utrzymuję go w czystości, odpowiednim poziomie 'wody' i w pełni naładowany (kiedy nie jeżdżę nim przez tydzień lub dłużej, podłączam prostownik).
 
#14 ·
Myślę, że zasięgnęłabym drugiej opinii.

Widziałam jednak, jak jeden problem elektryczny przerodził się w ich bałagan.
 
#16 ·
#17 ·
Miałem więc również te kody, wyjąłem akumulator i sprawdziłem napięcie bez obciążenia i wynosiło ono około 11 / 12 V. Podłączyłem go do ładowarki podtrzymującej, aż zaświeciła się zielona dioda i napięcie wyniosło 13 V. Włożyłem go z powrotem i bum, wszystkie kody błędów zniknęły, ponownie zeskanowałem ciężarówkę, nic.

Drżenia, które miałem, gdy samochód pracował na biegu jałowym, również zniknęły.

Mój samochód to 09 SE V6 4.0 King Cab z przebiegiem 171 tys. mil. Myślę, że odłożę trochę pieniędzy na nowy alternator i pasek klinowy, ponieważ mam przeczucie, że jeździł na tym umierającym akumulatorze przez chwilę, o czym dowiedziałem się, że nie był to nawet akumulator o odpowiednim rozmiarze, co mogło przyczynić się do tych problemów.

Powiedziano mi przez ludzi o wiele mądrzejszych ode mnie za każdym razem, gdy coś się pojawia: "Czy sprawdziłeś swój akumulator?" I człowieku, mają rację.
 
#19 ·
Powiedziano mi przez ludzi o wiele mądrzejszych ode mnie za każdym razem, gdy coś się pojawia: "Czy sprawdziłeś akumulator?" i człowieku, mają rację.
Dawno temu wszystko w samochodzie działało na 12 woltach (wcześniej 6 woltach).
Teraz wiele czujników działa na zaledwie 1/10 wolta.
Potrzebujesz dobrego, czystego, stabilnego zasilania, aby utrzymać wąski zakres mikrowoltów. Skorodowane kable akumulatora, zaciski i słabe akumulatory przygotowują grunt pod problemy. Może to spowodować pojawienie się wielu "problemów" jednocześnie, gdzie dzień wcześniej ich nie było.
Dlatego jest to pierwszy krok w rozwiązywaniu problemów.
 
#18 ·
^Jeśli alternator działa tak, jak powinien, będzie utrzymywał akumulator na poziomie 12,8 V lub wyższym, gdy silnik pracuje (i może wynosić nawet 14,5 V tuż po zimnym starcie).

Jeśli podczas pracy silnika widzisz mniej niż 12,8 V, coś jest nie tak.

Nawiasem mówiąc, nie ma nic złego w używaniu akumulatora większego niż oryginalny rozmiar (tj. Grupa 27, 29, 30, 31 itp.).

Większe akumulatory mają tendencję do dłuższego działania, ponieważ nie muszą tak ciężko pracować - i często nie kosztują więcej niż oryginalny rozmiar Grupy 35.