Nissan Frontier Forum banner

Gecorrodeerde accupool en geen acceleratie

10K views 18 replies 11 participants last post by  RamTest  
#1 ·
Ik reed gisteravond naar het plaatselijke winkelcentrum, was daar ongeveer een uur, kwam toen naar buiten en mijn vrachtwagen wilde niet starten. In het begin gingen zelfs de interieurverlichting nauwelijks aan. Uiteindelijk kon ik hem overbruggen en naar huis rijden. De batterij is minder dan 1,5 jaar oud.

Ik merkte veel corrosie op de positieve accupoolklem. Ik heb de positieve en negatieve poolklemmen losgekoppeld, ze een beetje schoongemaakt en beide polen weer op de accu gezet en vastgedraaid. Toen ik dit deed, startte de vrachtwagen meteen, maar met een beetje een onregelmatig stationair toerental om het stationair toerental opnieuw te leren, neem ik aan. Ik liet hem een minuut of twee draaien en startte hem toen opnieuw. Deze keer, bij de tweede herstart, gaat mijn servicelampje branden en het indrukken van het gaspedaal doet niets, en de vrachtwagen draait alleen wat ruw rond de 1.000 RPM. Hij toert helemaal niet op als je gas geeft.

Ik heb de accupoolklemmen weer verwijderd en er zit nog steeds wat corrosie op de positieve poolklem, dus mijn vrouw heeft me vanmorgen naar de Nissan-dealer gereden en ik heb een vervangende positieve pool opgehaald (onderdeelnummer 24340 - 7F00). Is het mogelijk dat de enigszins gecorrodeerde klem strak op de pool zit, maar problemen veroorzaakt voor de computer, wat resulteert in geen acceleratie en een controlelampje van de motor? De vrachtwagen lijkt altijd prima te starten, maar ik kan niet bewegen.

Vanavond zou ik moeten weten of de nieuwe poolvervanging het probleem oplost. Zo niet, dan moet ik hem waarschijnlijk naar de dealer laten slepen.
 
#2 ·
Weet iemand welk jaar, motor en transmissie de vrachtwagen heeft?
 
#4 ·
#5 ·
Als de CEL aanstaat, is het voertuig dan gescand op codes? Dat is de eerste plek om te beginnen, aangezien niemand hier uw vrachtwagen kan zien en aanraken.
 
#7 ·
Het lijkt erop dat uw vrachtwagen in de veilige modus staat - zoals hierboven vermeld, scan en kijk wat er wordt aangegeven.
Ik heb de positieve accuklem vervangen, maar ik heb nog steeds problemen. Zodra ik de accu loskoppel en vervolgens weer aansluit, loopt de vrachtwagen een tijdje en kan ik normaal accelereren. Ik kon er een paar minuten mee van mijn huis naar een open parkeerplaats van een school aan de overkant van de straat rijden, daarna bleven het servicelampje, VDC uit en het slip-lampje constant branden. Dus ik heb de accu losgekoppeld, weer aangesloten en kon het net over de straat naar mijn huis halen, toen verschenen alle lampjes weer.Mijn codelezer geeft de volgende codes weer:p2127: gaskleppositiesensor schakelaar "E" circuit lage ingangP2122: gasklep-/pedaalpositiesensor schakelaar "D" circuit lage ingangP0443: circuit van de spoelklep van het verdampingsemissiesysteemP0123: gasklep-/pedaalpositiesensor A circuit hoge ingangP0222: gasklep-/pedaalpositiesensor B circuit lage ingangP0643: sensor referentiespanning A circuit hoog
 
#11 ·
Ik heb gehad dat Nissan-accu's ermee ophielden na 1,25-1,75 jaar, wat veel te vroeg is.
Nissan-accu's zijn NIET onderhoudsvrij.
 
#12 ·
Moet de batterij opladen als je maar 12,2 leest - volledig opgeladen moet je 13+ zijn.

Mijn originele batterij gaat nog steeds goed na 7 jaar - ik houd hem schoon, het juiste 'water'-niveau en volledig opgeladen (als ik er een week of langer niet mee rijd, sluit ik een batterij-onderhouder aan).
 
#14 ·
Ik denk dat ik een tweede mening zou vragen.

Ik heb echter wel gezien hoe één elektrisch probleem uitgroeide tot een puinhoop.
 
#16 ·
#17 ·
Dus ik had ook deze codes, ik haalde mijn batterij eruit en testte mijn spanning zonder belasting en die was ongeveer 11 / 12v. Ik zette hem op een onderhoudslader tot hij groen was en 13v. Ik zette hem er weer in en boem, alle foutcodes weg, de truck opnieuw gescand, niets.

De trillingen die ik had toen de auto stationair draaide, zijn ook weg.

Mijn truck is een 09 SE V6 4.0 King Cab met 171k mijl op de teller. Ik denk dat ik wat geld opzij zal zetten voor een nieuwe dynamo en multiriem, want ik heb het gevoel dat hij een tijdje op deze stervende batterij heeft gedraaid, waarvan ik ontdekte dat het niet eens de juiste maat batterij was, wat mogelijk heeft bijgedragen aan deze problemen.

Er werd me door mensen die veel wijzer zijn dan ik, elke keer als er iets opduikt, gezegd: "Heb je je batterij gecontroleerd?" En man, ze hebben gelijk.
 
#19 ·
Mij werd door mensen die veel wijzer zijn dan ik, elke keer als er iets opduikt, verteld: "Heb je je batterij gecontroleerd?" en man, ze hebben gelijk.
Lang geleden draaide alles in de auto op 12 volt (daarvoor 6 volt).
Nu draaien veel van de sensoren op slechts 1/10 van een volt.
Je hebt goede, schone, stabiele stroom nodig om een smal bereik van microvolt te handhaven. Corrosie van accukabels, -klemmen en zwakke batterijen bereiden de weg voor problemen. Het kan ervoor zorgen dat meerdere "problemen" tegelijkertijd verschijnen, waar er de dag ervoor geen waren.
Daarom is het de eerste stap bij het oplossen van problemen.
 
#18 ·
^Als uw dynamo naar behoren werkt, houdt deze uw accu op 12,8 volt of hoger wanneer de motor draait (en kan oplopen tot 14,5 volt direct na een koude start).

Als u minder dan 12,8 volt ziet terwijl de motor draait, is er iets mis.

Trouwens, er is niets mis met het gebruik van een batterij die groter is dan de originele maat (d.w.z. Groep 27, 29, 30, 31, enz.).

Grotere batterijen gaan over het algemeen langer mee, omdat ze niet zo hard hoeven te werken - en vaak niet meer kosten dan de originele maat van Groep 35.