Nissan Frontier Forum banner

Zekeringdiagram?

112K views 23 replies 15 participants last post by  clearview  
#1 ·
Heeft iemand een zekeringenschema voor een 2019 Nissan Frontier SV?

#2 ·
Dit hier op het forum gevonden.... Ik geloof dat @raine eigenaar/maker is.

===============

Hier is een snelle gids voor de zekeringkast in het interieur voor de meeste 2005-2019 Nissan Frontiers (D40). Houd er rekening mee dat sommige hiervan enigszins kunnen verschillen, afhankelijk van het modeljaar en het uitrustingsniveau, maar om zeker te zijn, kunt u verwijzen naar de zekeringkastafdekking in uw specifieke voertuig voor eventuele verschillen.

Waar is het?
Toegang is eenvoudig - open gewoon uw onderste dashboardkastje en aan de rechterkant ziet u een klein rechthoekig paneel. Er zit een gat aan de onderkant van dit paneel, steek gewoon uw vinger in het gat en trek het paneel eruit.

Image

Image

Zekeringpaneel Opmerkingen
Hier zijn een paar opmerkingen over bepaalde specifieke zekering slots / functies:

Gelabeld als “POWER SOCKET UPPER” in sommige voertuigen, mijn vrachtwagen heeft hier geen zekering, maar al mijn stopcontacten werken.

Mijn foto toont een 20-Amp zekering, maar het moet een blauwe 15-Amp zekering zijn.

Als u geen OEM-subwoofer heeft, kan deze worden aangeboord voor een stroombron voor een accessoire in het interieur

SP1 – SP3
Dit zijn lege sleuven om reservezekeringen in op te bergen.

FPT
“Fuse Pulling Tool” (zekeringtrekker) gebruik dit om zekeringen gemakkelijk te verwijderen. De punt klikt op de zekering, en als u dan naar buiten trekt, trekt de zekering zichzelf eruit, gaat door het gereedschap en valt op magische wijze in uw hand.

RPT
“Random Plastic Thingy” (willekeurig plastic ding) er is iets dat loskomt als je dit trekt, ik weet niet wat het is, dus laat het daar gewoon liggen.

LET OP: Over de zekeringen
Als u een van deze zekeringen van deze locatie verwijdert, zult u merken dat ze kort en stomp zijn. Dit zijn geen Mini-ATO-zekeringen, ze staan ​​bekend als “Low-Profile Mini Fuses” of LP-MINI-zekeringen. Houd hier rekening mee wanneer u op zoek gaat naar reserveonderdelen, aangezien deze niet zo vaak voorkomen als gewone Mini-ATO-zekeringen die er van buitenaf hetzelfde uitzien, zie onderstaande afbeelding:

Image

Image

#16 ·
Is er een bepaalde zekering of circuit die u zoekt? Misschien kunt u posten wat u zoekt om leden te helpen?
Beide elektrische stoelen werken tegelijkertijd niet meer, ik ben er vrij zeker van dat het een zekering is. Ik heb nog geen schema of uitsplitsing gevonden die is gelabeld met elektrische stoelen. Is er een kans dat u me kunt vertellen waar die zich bevindt?

Zou het zeer op prijs stellen als u dat zou kunnen doen. Mijn kind heeft de bestuurdersstoel zo ver mogelijk naar voren gereden en ik kan niet eens in de truck komen. :(

#11 ·

Attachments

#13 ·
NicoClub heeft het volledige servicehandboek gratis. Download het, het is puur goud, ik heb het te vaak gebruikt om te tellen. Het heeft alles, het is letterlijk het OEM Nissan troubleshooting en reparatiehandboek. Alle bedradingsschema's, zekeringen, demontagestappen, probleemoplossing, koppelwaarden voor alle bouten.
Ze hadden geen 2014, maar ik heb 2016 gedownload en ik heb nog niets gevonden dat niet overeenkomt met mijn truck. Mooi ding aan een truck die sinds 2005 nauwelijks is veranderd.

owns 2014 Nissan Frontier Pro4x
#17 ·
Je hebt waarschijnlijk die 50A zekering doorgebrand die beide stoelen voedt. De stroomonderbrekers zouden zichzelf hebben gereset na afkoeling, dus mijn eerste verdachte is de zekering.

#18 ·
Hallo, ik probeer de locatie en het nummer van het relais voor de mistlampen op mijn 2013 SV Frontier te vinden. Er zit geen sticker met het schema van de zekeringen/relais aan de onderkant van de afdekking. Ik zie het niet vermeld in de locatieschema's, maar het staat wel in het circuitschema. Kan iemand me de goede kant op wijzen?

#20 ·
Heb je de IPDM-afdekking in het motorcompartiment al gecontroleerd?
Bedankt voor de suggestie Raymond. Ja, ik had dat gecontroleerd, maar het toont alleen zekeringen en een paar relais, maar niet de mistlamp. Ik heb de FSM gelezen en het lijkt erop dat veel van de relais eigenlijk integraal deel uitmaken van de IPDM na 2010-modellen en een daarvan is het mistlamprelais. Dus ik zal het besturingssysteem moeten troubleshooten om erachter te komen waar het probleem ligt.

Proost.

#23 ·
Interessant. In mijn hoofd dienen een zekering en een relais licht verschillende doelen, dus ik ben verrast dat het relais de zekering heeft verdrongen. Een hoofdbreker voor mij
Ja, ik weet dat dit een zombie-post is, maar voor iedereen die dit per ongeluk leest, nee, relais en zekeringen hebben volledig verschillende doelen en geen van beide heeft de ander vervangen. Ik heb zelden relais gezien die een zekering integraal hadden, maar de zekering was nog steeds vervangbaar zonder het relais zelf weg te gooien.

• Like
Reactions: bajasam
#24 ·
Hier is nog een complete beschrijving van zekeringen en relais.
Zekeringkastdiagram Nissan Frontier 2005 - 2021 relais met toewijzing en locatie
Misschien is het ook nuttig.
Deze schema's zijn niet correct voor de Frontiers van 2020-2021. Beide modeljaren hebben de 3e generatie aandrijflijn. Dit betekent dat ze ook de 3e generatie IPDM en relaisboxen hebben. Ze verschillen volledig van oudere Gen-2's in zowel lay-out als zekeringnummering.

Hoewel de Frontiers van 2020-2021 dezelfde IPDM-lay-out hebben, verschillen de zekeringnummers in de Frontiers van 2022 (en later?). Meer informatie in de bestanden op dit bericht.