Nissan Frontier Forum banner

Factory Nissan Android Auto / Apple CarPlay Mod voltooid

1 reading
62K views 91 replies 24 participants last post by  Spartanlicks  
#1 · (Edited)
TLDR; bekijk de foto (video's hieronder gelinkt), volledig werkende fabriek Nissan Android Auto / Apple CarPlay radio. Ja, stuurwielbediening, versterker, fm, SXM en achteruitrijcamera werken.

Image

Tot nu toe was ik niet tevreden met het kleine scherm van de standaardradio in mijn 2016 Frontier. Het geluid was behoorlijk, maar het scherm was te klein en miste moderne functies. Oude unit te koop...

Image

In 2019 merkte ik dat ze begonnen met het aanbieden van de grotere Panasonic-units met groter scherm in de Frontiers, maar ze misten nog steeds Android Auto- en Apple CarPlay-functies.
Image

Vorig jaar bood Nissan echter alleen optionele Android Auto- en Apple CarPlay-units aan in sommige niet-frontier-opgewaardeerde trimmodellen.

Ik heb er verschillende gekocht en ben begonnen met het bedraden met volledige functionaliteit in mijn Frontier. Als ik een volledig werkende VK56 in mijn 2016-truck kan hebben, hoe moeilijk kan het dan zijn om een volledig werkende radio te krijgen? Nou... moeilijk. Dit project duurde meer dan 9 maanden. Deels omdat ik de truck niet had voor de Vk56-upgrade, maar ook vanwege COVID-vertragingen en onderzoekstijd.

Er waren een paar obstakels te overwinnen, maar het werkt geweldig. Mijn truck heeft nu meer functies dan de Lexus van mijn vrouw :)

Video van de radio en verschillende functies in actie:

Enkele functies met deze unit:
  • Dubbele USB (één in de middenconsole en nu één rechts waar de 12v-uitgangen zitten, foto onderaan de post)
  • Android Auto / Apple CarPlay (dit is een enorme upgrade voor mij als Spotify-luisteraar en Waze-gebruiker)
  • Cop / flitser waarschuwing!!! (met Waze, foto onderaan de post)
  • Groter scherm (voor back-up en algemene navigatie)
  • Wifi (de unit zal zichzelf updaten via wifi zodat hij niet verouderd raakt)
  • Uitstekende spraakopdrachtnavigatie (ik gebruikte dit hiervoor niet veel, maar het werkt geweldig voor het wijzigen van audio en telefoongesprekken)
  • Back-up assist (bij configuratie met voertuigafmetingen, toont u waar op de weg u teruggaat met Anticipatory line en afstand tot obstakels)
  • Aanpasbaar aanraakscherm (iconen en lay-out opnieuw indelen)
  • Vergelijkbare amberkleurige LED-gloeikleuren die oplichten met de lichten en het scherm dimt hetzelfde als voorheen
Dingen om te overwinnen om deze unit te laten werken:
  • Moet versterkt worden omgezet in low-level om met de rockford-versterker te werken. Dit betekent dat de unit ook in niet-rockford-systemen werkt zonder een versterker toe te voegen.
  • Complexe kabelboom moet worden gemaakt. Geen plug-and-play met een connector behalve de USB-connector. De 20-pins kabelboom moet opnieuw worden toegewezen, samen met de 40-pins kabelboom. Een 2019 Panasonic-unit helpt misschien ook niet veel.
  • Antenneconnector is om een of andere speciale reden anders dan normaal Nissan/Infiniti en moet worden aangepast of vervangen.
  • De camera, geen idee waarom, maar Nissan maakte dit moeilijk op de frontier.
  • Stuurwielbediening - Dit was verreweg het moeilijkst te overwinnen, ik kocht een paar 2019-combinatiemeters / -meters om te proberen te debuggen, maar uiteindelijk creëerde ik mijn eigen media-canbus (M-CAN die Nissan-eigen opdrachten gebruikt) en converteerde analoge besturingsingang naar digitaal.
Ik bespreek graag wat de unit biedt, maar ik heb het gevoel dat dit de ultieme fabrieksradio-upgrade is. Ik heb 4 units om te verkopen in een kitachtige vorm die ik over een paar dagen / een week zal plaatsen. Die kopers zullen de eersten zijn die de geheimen van de analoog-naar-digitaalconversie en ondersteuning krijgen om dit volledig aan de praat te krijgen, zodat ik de kosten van het onderzoek van het project kan dekken.

Dit kan ook worden gebruikt voor de NV200/NV2500 en Sentra / Versa, omdat ze de radio van vergelijkbare grootte gebruiken.

Image
320058

#3 ·
Het is cool dat het werkt, maar waarom dan niet de aftermarket route nemen en ook een betere geluidskwaliteit hebben?
Goede vraag. Dezelfde reden waarom ik een VK56 heb en geen LS, probeer dicht bij de fabriek te blijven.

Aftermarket zou een stuk makkelijker zijn geweest, maar ik hou van de esthetiek van een fabriekseenheid.

#4 ·
Interessant... moet een hele klus zijn geweest om de bedrading te regelen.

Omdat u zei "Graag bereid om te bespreken wat de unit biedt", heb ik vragen uit nieuwsgierigheid:

1. Hoeveel heeft u uitgegeven aan alle onderdelen die nodig waren om dit te doen (inclusief hoeveel u voor de head unit heeft betaald?)
2. Van welk specifiek Nissan jaar/model/uitvoering is deze head unit afkomstig?
3. Wat is de diagonale schermgrootte en is het capacitief?
4. Is die zichtbare opening tussen de bovenkant van de head unit en de dashboardbekleding gewoon een slechte uitlijning, of is er echt een opening?
5. Gebruikt u de native OEM-microfoon in de plafondconsole voor spraakopdrachten?
6. U heeft niets vermeld over native navigatie (niet gebaseerd op Android Auto/Carplay). Ik weet dat het overbodig zou zijn, maar had de head unit die u heeft geïnstalleerd geen ingebouwde navigatie?
7. Met betrekking tot dit kleine weetje:

Ik heb 4 units te koop in een kit-achtige vorm die ik over een paar dagen / een week zal plaatsen.
Dus vooraf, wat is het prijskaartje voor deze "kits" die u van plan bent te verkopen?

#5 ·
Interessant... moet een hele klus zijn geweest om de bedrading te sorteren.
Omdat je zei "Graag bereid om te bespreken wat de unit biedt", heb ik vragen uit nieuwsgierigheid:

1. Hoeveel heb je uitgegeven aan alle onderdelen die nodig waren om dit te doen (inclusief hoeveel je hebt betaald voor de head unit?)
2. Van welk specifiek Nissan-jaar/model/trim is deze head unit afkomstig?
3. Wat is de diagonale schermgrootte en is het capacitief?
4. Is die zichtbare opening tussen de bovenkant van de head unit en de dashboardbekleding gewoon een slechte uitlijning, of is er echt een opening?
5. Gebruik je de native OEM-microfoon in de plafondconsole voor spraakopdrachten?
6. Je hebt niets vermeld over native navigatie (niet gebaseerd op Android Auto/Carplay). Ik weet dat het overbodig zou zijn, maar had de head unit die je hebt geïnstalleerd geen ingebouwde navigatie?
7. Met betrekking tot dit kleine weetje:
Dus vooraf, wat is het prijskaartje voor deze "kits" die je van plan bent te verkopen?
1,2,7 Ik zal antwoorden in de thread die ik start wanneer ik ze vermeld, er komt veel bij kijken, dus ik moet mijn eigen berekeningen maken.

3, onzeker of het capacitief is, ik zal een handschoen moeten aantrekken en het testen
4, hoefde alleen opnieuw te worden geplaatst omdat ik het zo vaak heb verwijderd, de beugel moest worden aangepast. Als de bovenklep eraf is, komt er ook licht binnen, je zult de opening niet zien in de video's.
5, ja
6, er is geen native navigatie. het zou overbodig zijn als je eenmaal deze nieuwe functies hebt. Zodra Google Maps en Waze het overnamen, lijkt navigatie op schermen met betaalde navigatie-updates van dealers gewoon onzinnig.

#8 ·
Raine, grappig dat je het over het bos ingaan begon ...... Wilde net een Kenwood multimedia bestellen zonder navigatie. (Had een Excelon met navigatie in mijn 2010) Gisteren een ritje gemaakt in de western hills in MA en zowel Google als Apple Maps verloren. Geen groot probleem, maar wel vervelend omdat onverharde wegen en kleine binnenwegen niet echt goed gemarkeerd zijn. Zet me aan het denken of ik de extra $150 wil uitgeven aan het gps-gebaseerde systeem.

#9 ·
Raine, grappig dat je het over het bos ingaan had ...... Wilde net een Kenwood multimedia bestellen zonder navigatie. (Had een Excelon w/nav in mijn 2010) Ging gisteren een ritje maken in de westelijke heuvels in MA en verloor zowel Google als Apple Maps. Geen groot probleem, maar wel een probleem omdat onverharde wegen en kleine achterafweggetjes niet echt goed gemarkeerd zijn. Laat me nadenken of ik de extra $150 wil uitgeven aan het gps-gebaseerde systeem.
Eerlijk gezegd, het hangt ervan af waar je bent. De omstandigheden bepalen echt de behoefte.

Veel mensen vertrouwen tegenwoordig te veel op hun smartphone voor alles, omdat het zoveel dingen in één apparaat kan doen (telefoon, internet, GPS, rekenmachine, stopwatch, streaming muziek en video, etc.) maar velen beseffen niet dat op het moment dat je de mobiele data-ontvangst uit de vergelijking haalt, zoveel van die smartphone nutteloos wordt. Toegegeven, de meeste van deze mensen neem ik het niet kwalijk - ze brengen waarschijnlijk 99% van hun tijd door in grote steden of uitgestrekte stedelijke gebieden waar mobiele zendmasten wijdverspreid zijn, dus ze hebben zelden of nooit ervaren geen mobiele ontvangst te hebben.

Maar ik ben vaak in het bos geweest. Ik ben vaak in woestijngebieden geweest. Ik rijd graag met de GPS-kaart aan, zelfs als ik gewoon dagelijks rondrijd... dus toen ik afgelopen zomer mijn oude navigatie-hoofdeenheid moest vervangen, koos ik voor een nieuwe eenheid die nog steeds een ingebouwde Garmin sat-nav had. Ik zal niet liegen - ik gebruik Waze en Apple Maps waarschijnlijk 95% van de tijd dat ik in de truck zit, maar als ik naar de bergen of de woestijn ga, weet ik dat de ingebouwde Garmin sat-nav altijd zal werken als mijn telefoonontvangst wegvalt. (y)

#10 ·
Dit past niet echt bij de oorspronkelijke post van de OP, maar meer bij Raine's vraag over GPS. Als je offline kaarten nodig hebt op een iPhone (onzeker over de beschikbaarheid of hardware van Android), kun je de app Sygic gebruiken. Hiermee kun je de kaarten voor de hele VS downloaden op je telefoon, zodat deze nog steeds functioneert als een standalone GPS-eenheid, zelfs zonder mobiele ontvangst.

#11 ·
Dit past niet echt bij de oorspronkelijke post van de OP, maar meer bij Raine's vraag over GPS. Als je offline kaarten nodig hebt op een iPhone (onzeker over de beschikbaarheid of hardware van Android) kun je de app Sygic gebruiken. Hiermee kun je de kaarten voor de hele VS downloaden op je telefoon, zodat deze nog steeds functioneert als een standalone GPS-eenheid, zelfs zonder mobiele ontvangst.
Ik heb de OP alleen gevraagd of de nieuwe HU sat-nav had vanwege alle problemen (en van de reactie "zeg het nog niet", lijkt het ook een hoge $$$ te zijn) die ze leken te hebben doorgemaakt om een OEM Nissan HU te krijgen die bedoeld is voor andere voertuigmodellen om te werken in een Frontier... alleen om AA/CarPlay te krijgen.

Met betrekking tot uw antwoord... het feit dat u een betaalde app van derden aanbeveelt om deel uit te maken van een mix van andere componenten om "ongeveer hetzelfde te functioneren als" native GPS, gaat in tegen de voordelen van native GPS om mee te beginnen 😀

#14 ·
@dwtalk Ik ben wel geïnteresseerd in de kit die je aanbiedt. Ik heb al een hoop BS aan de hand en het laatste waar ik me nu mee bezig wil houden, is het uitzoeken van alle bedrading voor dit spul. Ik ben echter wel benieuwd, is er een manier waarop je de compatibiliteit van de kabelboom of bedrading met de 2019-modellen kunt garanderen? Want na wat gelezen te hebben, lijkt het erop dat ze een paar willekeurige veranderingen in de kabelboom en bedrading hebben aangebracht die niet lijken overeen te komen met oudere modellen.

#15 ·
@dwtalk

Ik ben wel geïnteresseerd in de kit die je aanbood. Ik heb al een hoop BS aan de hand en het laatste waar ik me op dit moment mee bezig wil houden, is het uitzoeken van alle bedrading voor dit spul. Ik ben echter wel benieuwd, is er een manier waarop je de compatibiliteit van de kabelboom of bedrading met de 2019-modellen kunt garanderen? Want na wat gelezen te hebben, lijkt het erop dat ze een paar willekeurige veranderingen hebben aangebracht in de kabelboom en bedrading die niet lijken te kloppen met oudere modellen.
Ik heb de kitinformatie hier gepost: FS: Nissan Apple CarPlay & Android Auto Receiver Radio

Ik snap helemaal dat aftermarket voor de meesten beter zou zijn qua dollar / audiokwaliteit verhouding.

Kennis van bedrading zou zeker nodig zijn. Je hebt helemaal gelijk, er zijn een heleboel verschillende Frontier-kabelbomen gaande, dus er moet een conversie komen naar de nieuwe 40- en 20-pins. Ik heb een mannelijke 20-pins meegeleverd, die voor 1 van de 2 kabelbomen gemakkelijk zou moeten zorgen. De andere zal waarschijnlijk een 24/30/40-pins kabelboom zijn die je radio gebruikt en die moet worden toegewezen met behulp van het bedradingsschema. Mijn 2016 had een 24-pins.

#18 ·
Als ik dit lees, vraag ik me af of u ook een nieuw type band voor mij kunt ontwikkelen, aangezien al dit werk zinloos is als er geweldige aftermarket-producten zijn die waarschijnlijk een fractie van de kosten bedragen. Ik heb mijn derde hoofd totdat ik CarPlay in mijn vrachtwagen had en vorige week nog een in de Prius van mijn vrouw geplaatst. (Toyota's staan erom bekend dat ze PITA zijn voor het aanpassen van aftermarket-headunits, maar er zijn genoeg kits.) Ik zou nooit naar Nissan gaan voor zoiets.

Maar ik denk dat dat de reden is waarom er chocolade, vanille en rauwe room is om je eigen smaak te creëren.

#20 ·
Als ik dit lees, vraag ik me af of je ook een nieuw type band voor me kunt uitwerken, aangezien al dit werk een beetje zinloos is als er geweldige aftermarket producten zijn die waarschijnlijk een fractie van de kosten kosten. Ik zit aan mijn derde hoofd tot met CarPlay in mijn truck en heb er vorige week nog een in de Prius van mijn vrouw geplaatst. (Toyota's staan erom bekend dat ze een PITA zijn voor het aanpassen van aftermarket head units, maar er zijn genoeg kits.) Ik zou nooit naar Nissan gaan voor zoiets.

Maar ik denk dat dat de reden is dat er chocolade, vanille en rauwe room is om je eigen smaak te creëren.
Wat?

#21 ·
Hier is een artikel over het offline gebruiken van Google Maps: Hoe u offline Google Maps naar uw telefoon kunt downloaden
Voor Apple-gebruikers is Here WeGo een van de beste offline navigatie-alternatieven. De nieuwste versie ondersteunt Carplay met een wereldwijde offline kaart.

#25 ·
iDatalink (Maestro) heeft geholpen de kloof(s) te overbruggen naar de integratie van de ingewikkelde interfacescenario's. Onze archaïsche vrachtwagens komen niet eens in de buurt van de modellen van sommige andere fabrikanten die het touchscreen gebruiken om bijvoorbeeld de HVAC te bedienen. Ik ben dol op de mogelijkheid van mijn Maestro om OBD-gegevens weer te geven in 2 verwisselbare 5-meterclusters direct op mijn Kenwood-hoofdeenheid. Best cool, denk ik.

#26 ·
Ja.... onze h/u, zelfs met RF-pakket, is waardeloos.... Ik HEB betaald voor de geüpgradede SD-kaart met bijgewerkte kaarten.... wat hier in SF/CA eigenlijk heel nuttig is, aangezien er 24/7 nieuwe straten en constructies zijn.... EEN DING ZAL IK ECHTER ZEGGEN..... is wanneer ik midden in het Tahoe National Forest ben zonder xm- of mobiele signaal... de GPS op onze trucks WERKT NOG STEEDS...zelfs op de onverharde wegen, wat ik ECHT cool en nuttig vind.... Ik kon niet geloven dat de GPS de Western States Trail van Squaw Valley naar Auburn heeft.... fwiw.... dacht ook WAAROM we niet het grotere scherm hebben zoals alle andere Nissan's terwijl we wel voor de volledig uitgeruste hebben betaald.... zucht....

#49 ·
Nogmaals - je bent niet aan het lezen. Ik ben vorig jaar gestopt LOL

Maar serieus... heb je de prijs van een pakje sigaretten tegenwoordig gezien?!? Afgezien van het gezondheidsaspect (uiteraard), kan ik niet geloven hoeveel geld ik heb bespaard door geen geld aan sigaretten te hoeven besteden. Bovendien heb ik dankzij de pandemie nog meer geld bespaard door de afgelopen 4 maanden niet regelmatig benzine te hoeven kopen!

#50 ·
Nogmaals - je leest niet. Ik ben vorig jaar gestopt LOL

Maar serieus... heb je de prijs van een pakje sigaretten tegenwoordig gezien?!? Afgezien van het gezondheidsaspect (uiteraard), kan ik niet geloven hoeveel geld ik heb bespaard door geen sigaretten te hoeven kopen. Bovendien heb ik door de pandemie nog meer geld bespaard door de afgelopen 4 maanden niet regelmatig benzine te hoeven kopen!
Toen ik stopte met roken... sigaretten, betaalde ik $8... EEN DOOS. Ik rookte vroeger 2-1/2 pakjes per dag. Het zou een betaling voor een auto zijn om nu zoveel te roken.

Maar ik had het niet over sigaretten...

#54 ·
#56 ·
Ik vroeg een domme blondine of ze na de seks rookte...en ze zei dat ze nog nooit had gekeken.
Begrijpelijk, de meeste mensen weten niet waar de rook vandaan komt.

#58 ·
Hier plaats ik de onderdelen die iemand nodig zou hebben als ze dit zelf willen doen. Ik heb de radio's die ik had verkocht, dus ik ga hier wat meer informatie centraliseren over de onderdelen die nodig zijn voor de conversie. Zoals beloofd, zou ik, toen ik had verkocht, extra details uploaden als iemand het zelf wilde doen.

1. Nissan fabriekshoofdeenheid:
2591A5UD0A of 2591A5UD0B

320522

2. 20-pins vrouwelijke kabelboom met eventueel benodigde extra draad.
320523

3. De 20-pins mannelijke kabelboom met benodigde draden.

320524

4. Een 40-pins aangepaste kabelboom
320525

5. 2 x Nissan USB-connectoren voor de achterkant van de unit (mogelijk heb je er al een aan de achterkant van je unit). Deze kwamen van een leverancier in China en duurden twee maanden om aan te komen, ter info.
320526

6. Een geprogrammeerde printplaat en een gesoldeerde Arduino mega printplaat voor de analoog naar digitaal conversie van stuurwielbediening en een breadboard met 1k weerstanden voor elk stuurwielkanaal aangesloten op de analoge ingang 0 en 1. Je hebt ook een Seeed studio CAN-Bus Shield V2 nodig om de Nissan media can-bus te creëren, deze onderdelen vereisen programmeren en solderen. Eenmaal voltooid ziet het er ongeveer zo uit. Ik heb er uiteindelijk een zelfgemaakte behuizing omheen geplaatst.

De draden zijn:
Inkomende stuurschakelaar A - blauw
Inkomende stuurschakelaar B - wit
Inkomende stuurmassa - zwart
Stroom - ACC
Massa
Uitgaande Media Can-H
Uitgaande Media Can-L

320527

7. Instructies voor het opnieuw bedraden en installeren van de camera. Dit was eigenlijk moeilijker dan ik had verwacht, dus ik heb alles gedocumenteerd en zal foto's/instructies verstrekken.
Instructies hier beschikbaar: AA-AC Frontier Upgrade - Camera
Ik zag dat nieuwere voertuigen 2017+ mogelijk een 'camera det' op het bedradingsschema hebben. Dit kan een solide afscherming zijn helemaal tot aan de camera. Iemand met een 2017+ zou moeten rondkijken om dit te verifiëren.

8. Antenneconnectoren. De ontvanger ondersteunt een versterkte antenne, maar we zullen deze op een niet-versterkte manier gebruiken, aangezien de Frontier een lange antenne heeft.
Hier wordt het verschil getoond. Heb er een aan de linkerkant nodig, Frontier aan de rechterkant. Dit lijkt onmogelijk te vinden, maar ik heb er twee van als iemand geïnteresseerd is in aankoop.

320528

9. Instructies voor geheime menutoegang om de juiste waarden voor de achteruitrijcamera in te voeren. Ik heb wat onderzoek gedaan en moest dit allemaal uitzoeken. Er zijn geheime schermen om de unit aan te passen van het gedragen als een auto die achteruit rijdt tot nieuwe gegevens om te gedragen als een crew cab brede radius Frontier die achteruit rijdt. Ik zal binnenkort iets plaatsen.

Wat je misschien nog wilt/nodig hebt:

OPTIONEEL: Een dashboard USB-stekker (ter vervanging van een 12v-aansluiting aan de passagierskant). Ik heb het onderstaande item gekocht via eBay en het werkte goed na een shim.
USB AUX Adapter Socket 3,5 mm Jack Car Dashboard Mounted Extension Cable MA1101 | eBay

OPTIONEEL: Een versterkerniveau naar fabriekversterker audio converter zoals de SCOSCHE SLC4 (nodig als je een fabriek Rockford versterker of aftermarket versterker hebt die line-level vereist). Ik heb de gain helemaal omlaag gezet op de mijne en het werkt geweldig met Rockford.

Open items om rekening mee te houden:
De diagnose van de unit rapporteert dat de Combinatiemeter niet 100% werkt, aangezien we deze alleen imiteren
De antenne rapporteert een open circuit omdat we geen versterker gebruiken en de 12v-voeding niet aansluiten op de radioversterker (niet nodig tenzij je een haaienvinantenne wilt)
Ik weet niet zeker wat er zou gebeuren in NissanConnect, denkend dat deze functie niet zal werken

#61 ·
Ik plaats hier de onderdelen die iemand nodig zou hebben als ze dit zelf willen doen. Ik heb de radio's die ik had verkocht, dus ik ga hier wat meer informatie centraliseren over de onderdelen die nodig zijn voor de conversie. Zoals beloofd, zou ik, toen ik alles had verkocht, extra details uploaden als iemand het zelf wilde doen.

1. Nissan fabriekshoofdeenheid:
2591A5UD0A of 2591A5UD0B

View attachment 320522

2. 20-pins vrouwelijke kabelboom met eventueel benodigde extra draad.
View attachment 320523

3. De 20-pins mannelijke kabelboom met benodigde draden.

View attachment 320524

4. Een 40-pins aangepaste kabelboom
View attachment 320525

5. 2 x Nissan USB-connectoren voor de achterkant van de unit (mogelijk heb je er al een aan de achterkant van je unit). Deze kwamen van een leverancier in China en duurden twee maanden om aan te komen, FYI.
View attachment 320526

6. Een geprogrammeerde printplaat en een gesoldeerde Arduino mega printplaat voor de analoog naar digitaal conversie van stuurwielbediening en een breadboard met 1k weerstanden voor elk stuurwielkanaal aangesloten op de analoge ingang 0 en 1. Je hebt ook een Seeed studio CAN-Bus Shield V2 nodig om de Nissan media can-bus te creëren, deze onderdelen vereisen programmeren en solderen. Eenmaal voltooid ziet het er ongeveer zo uit als hieronder. Ik heb er uiteindelijk een zelfgemaakte behuizing omheen geplaatst.

De draden zijn:
Inkomende stuurwielschakelaar A - blauw
Inkomende stuurwielschakelaar B - wit
Inkomende stuurwielmassa - zwart
Stroom - ACC
Massa
Uitgaande Media Can-H
Uitgaande Media Can-L

View attachment 320527

7. Camera opnieuw bedraden en installatie-instructies. Dit was eigenlijk moeilijker dan ik had verwacht, dus ik heb het allemaal gedocumenteerd en zal foto's/instructies verstrekken.
Instructies hier beschikbaar: AA-AC Frontier Upgrade - Camera
Ik zag dat nieuwere voertuigen 2017+ mogelijk een 'camera det' op het bedradingsschema hebben. Dit kan een solide afscherming zijn helemaal naar de camera. Iemand met een 2017+ zou rond moeten kijken om dit te verifiëren.

8. Antenneconnectoren. De ontvanger ondersteunt een versterkte antenne, maar we zullen deze op een niet-versterkte manier gebruiken, aangezien de frontier een lange antenne heeft.
De verschillen worden hier getoond. Heb er een aan de linkerkant nodig, frontier aan de rechterkant. Dit lijkt onmogelijk te vinden, maar ik heb er twee van als iemand geïnteresseerd is in aankoop.

View attachment 320528

9. Instructies voor geheime menutoegang om de juiste waarden voor de achteruitrijcamera in te voeren. Ik heb wat onderzoek gedaan en moest dit allemaal uitzoeken. Er zijn geheime schermen om de unit aan te passen van het gedragen als een auto die achteruit rijdt naar nieuwe gegevens om zich te gedragen als een crew cab brede radius frontier die achteruit rijdt. Ik zal binnenkort iets plaatsen.

Wat je misschien nog wilt/nodig hebt:

OPTIONEEL: Een dashboard USB-stekker (ter vervanging van een 12v-aansluiting aan de passagierskant). Ik heb het onderstaande item gekocht via eBay en het werkte goed na een shim.
USB AUX Adapter Socket 3,5 mm Jack Car Dashboard Mounted Extension Cable MA1101 | eBay

OPTIONEEL: Een versterkerniveau naar fabriekversterker audio converter zoals de SCOSCHE SLC4 (nodig als je een fabriek rockford versterker of aftermarket versterker hebt die line-level vereist). Ik heb de gain helemaal naar beneden gezet en het werkt geweldig met rockford.

Open items om rekening mee te houden:
De diagnose van de unit rapporteert dat de combinatie meter niet 100% werkt, aangezien we deze alleen imiteren
De antenne rapporteert een open circuit omdat we geen versterker gebruiken en de 12v-voeding niet aansluiten op de radioversterker (niet nodig tenzij je een haaienvinantenne wilt)
Ik weet niet zeker wat er zou gebeuren in NissanConnect, ik denk dat deze functie niet zal werken
Ik heb er een hekel aan om een oude thread nieuw leven in te blazen, maar ik vraag me af of je de Sentra/NV200 unit met CarPlay direct zou kunnen verwisselen in een 2019 frontier. De 2019 frontiers gebruiken ook een 40-pins en 20-pins connector en dezelfde antennestecker.

#59 ·
Om in het geheime menu van de radio te komen, houdt u MENU ingedrukt en drukt u vervolgens op de volumeknop en draait u het wiel 90 graden naar links en dan een paar keer 90 graden naar rechts.

Eenmaal binnen kunt u naar geavanceerde configuratieschermen zoals deze gaan:
320529

De instellingen die we moeten bijwerken, zijn voor de camera. Specifiek moeten deze waarden van de Sentra worden gewijzigd om te passen bij een crew-cab frontier.

Het zijn meestal metingen in mm die ik heb bepaald door het voertuig daadwerkelijk te meten.

Breedte: 1849

Wielbasis: 3198

Overhang achter: 1270 (gemeten vanaf het midden van de as, ongeveer 50" tot het einde van de bumper)

Maximale stuurwielhoek: 630 (één en ¾ draai)

Radius Turning Fact: 150 (iets meer dan 30% meer dan Sentra. Stoeprand tot stoeprand op Sentra is 34,8 ft en crew cab frontier is 43,6 ft) -- Ik moest hier raden, misschien moet het worden verfijnd.

CamX offset: 89 (we zitten ongeveer 3,5" links van het midden van de achterklep)

CamY offset: 165 (we zitten ongeveer 6,5" boven het middelpunt van de voertuighoogte)

CamZ offset: 1130 (overhang min 5,5" voor de bumper)

Overige:

Min. voorbandenwissel: 1 (ik kan dit in de toekomst bijwerken naar 2, zodat het niet zo gevoelig is voor wanneer de anticiperende lijn in werking treedt)

#64 ·
@SoCal je hebt gelijk over de analoog-naar-digitaal conversie die ik heb gedaan. Het is een Arduino uno die ik heb gebruikt om de analoog-naar-digitaal conversie te doen. Ik moest een exacte Sentra hebben om het Nissan MCAN-protocol en de heartbeat te kunnen omkeren. Ik heb het een paar keer geprobeerd met andere modellen en ze hadden verschillende digitale signalen op de mediabus. Ik heb die info en de weerstandswaarden over de stuurwielbediening van de Frontier gebruikt om een programma te bouwen dat zou helpen bij de conversie. Veel adapters op de markt om van digitaal naar analoog of digitaal naar consumentenprotocol (SONY, pioneer, etc), maar niemand had iets kant-en-klaars dat analoog naar een Nissan-specifiek digitaal signaal zou omzetten.

#65 ·
Ik ben onlangs ook overgestapt van een Android naar een iPhone. CarPlay werkt aantoonbaar beter, lijkt sneller te zijn en minder onderbrekingen te hebben. CarPlay moet de zwarte USB-poort aan de achterkant van de unit gebruiken en niet de bruine waar Android Auto de bruine poort aan de achterkant kan gebruiken. De bruine poort staat ook altijd aan, dus als je iets insteekt zoals een Amazon Echo Auto, loopt de batterij leeg (vraag me hoe ik dat weet....)

#66 ·
Ik ben enorm geïnteresseerd in het uitvoeren van deze mod op mijn 2019 Frontier. Kan iemand me helpen om me in de goede richting te wijzen? Ik ben niet bang om dingen te modden. Ik heb wat ervaring met arduino's. Kan ik mogelijk de code krijgen? Ook enige schriftelijke documentatie? Bedankt voor ieders hulp?

#67 ·
Ik ben enorm geïnteresseerd in het uitvoeren van deze mod op mijn 2019 Frontier. Kan iemand me helpen me in de juiste richting te wijzen? Ik ben niet bang om dingen te modden. Ik heb wat ervaring met Arduino's. Kan ik eventueel de code krijgen? Ook enige schriftelijke documentatie? Bedankt voor ieders hulp?
Welkom lee_stow. De head units om deze mod te doen zijn behoorlijk prijzig geworden. Ik heb echter wel wat gepost over instellingen en bedrading. De 2019 heeft een andere bedrading (40-pins) dan de eerdere frontiers, dus ik zou daar beginnen en ervoor zorgen dat het een project is dat je wilt aanpakken.

Welke andere mods heb je? In dit project duiken als eerste bericht is een interessante start :)

Voel je vrij om een DM te sturen

#68 ·
TLDR; bekijk de foto (video's hieronder gelinkt), volledig werkende Nissan Android Auto / Apple CarPlay-radio uit de fabriek. Ja, stuurwielbediening, versterker, FM, SXM en achteruitrijcamera werken.

Image

Tot nu toe was ik niet tevreden met het kleine scherm van de standaardradio in mijn 2016 Frontier. Het geluid was redelijk, maar het scherm was te klein en miste moderne functies. Oude unit te koop...

Image

In 2019 merkte ik dat ze de grotere Panasonic-units met groter scherm aanboden in de Frontiers, maar ze misten nog steeds Android Auto- en Apple CarPlay-functies.
Image

Afgelopen jaar bood Nissan echter alleen optionele Android Auto- en Apple CarPlay-units aan in enkele niet-frontier-opgewaardeerde trimmodellen.

Ik heb er verschillende gekocht en ben begonnen met het bedraden ervan met volledige functionaliteit in mijn Frontier. Als ik een volledig werkende VK56 in mijn 2016-truck kan hebben, hoe moeilijk kan het dan zijn om een volledig werkende radio te krijgen? Nou... moeilijk. Dit project duurde meer dan 9 maanden. Deels omdat ik de truck niet had voor de Vk56-upgrade, maar ook vanwege COVID-vertragingen en onderzoekstijd.

Er waren een paar obstakels te overwinnen, maar het werkt geweldig. Mijn truck heeft nu meer functies dan de Lexus van mijn vrouw :)

Video van de radio en verschillende functies in actie:
https://vimeo.com/user120311845/review/441881198/455faab14b
https://vimeo.com/user120311845/review/441881153/a2f37fd2ae
https://vimeo.com/user120311845/review/441880882/d81bea916d

Enkele functies met deze unit:
  • Dubbele USB (één in de middenconsole en nu één rechts waar de 12v-aansluitingen zitten, foto onderaan de post)
  • Android Auto / Apple CarPlay (dit is een enorme upgrade voor mij als Spotify-luisteraar en Waze-gebruiker)
  • Politie / flitser waarschuwing!!! (met Waze, foto onderaan de post)
  • Groter scherm (voor back-up en algemene navigatie)
  • Wifi (de unit werkt zichzelf bij via wifi zodat hij niet verouderd raakt)
  • Uitstekende spraakopdrachtnavigatie (ik gebruikte dit niet vaak, maar het werkt geweldig voor het wijzigen van audio en bellen)
  • Back-up assist (bij configuratie met voertuigafmetingen, toont u waar u op de weg achteruit gaat met een anticiperende lijn en afstand tot obstakels)
  • Aanpasbaar aanraakscherm (iconen en lay-out opnieuw rangschikken)
  • Vergelijkbare amberkleurige LED-gloeikleuren die oplichten met de lichten en het scherm dimt hetzelfde als voorheen
Dingen die overwonnen moeten worden om deze unit te laten werken:
  • Moet worden omgezet van versterkt naar laag niveau om met de rockford-versterker te werken. Dit betekent dat de unit ook in niet-rockford-systemen werkt zonder een versterker toe te voegen.
  • Er moet een complexe kabelboom worden gemaakt. Geen plug-and-play met een connector behalve de USB-connector. De 20-pins kabelboom moet opnieuw worden toegewezen, samen met de 40-pins kabelboom. Een 2019 Panasonic-unit helpt misschien ook niet veel.
  • De antenneconnector is om een ​​speciale reden anders dan normaal Nissan/Infiniti en moet worden aangepast of vervangen.
  • De camera, ik weet niet waarom, maar Nissan heeft dit moeilijk gemaakt op de Frontier.
  • Stuurwielbediening - Dit was verreweg het moeilijkst te overwinnen, ik heb een paar 2019-combinatiemeters / -meters gekocht om te proberen te debuggen, maar uiteindelijk mijn eigen media-canbus (M-CAN die Nissan-eigen opdrachten gebruikt) gemaakt en analoge besturingsinvoer naar digitaal geconverteerd.
Ik bespreek graag wat de unit biedt, maar ik heb het gevoel dat dit de ultieme fabrieksradio-upgrade is. Ik heb 4 units te koop in een kitachtige manier die ik over een paar dagen / een week zal plaatsen. Die kopers zullen de eersten zijn die de geheimen van de analoog->digitaal conversie en ondersteuning krijgen om dit volledig aan de praat te krijgen, zodat ik de kosten van het onderzoek van het project kan dekken.

Dit kan ook worden gebruikt voor de NV200/NV2500 en Sentra / Versa, omdat ze de radio van vergelijkbare grootte gebruiken.

Image
View attachment 320058
Heb je op dit moment kits te koop? Ook werken je links naar Vimeo-video's niet.

#69 ·
Heeft u op dit moment kits te koop?
Videolinks bijgewerkt, bedankt voor het opmerken.

Ik heb geen kits beschikbaar. Ik ben overgestapt op andere projecten (OD-uitschakeling repareren en sleepmodus toevoegen is mijn huidige project). Ik denk dat de consensus van de meesten was dat aftermarket meer waar voor het geld opleverde nadat de headunits in prijs waren gestegen. Ik heb gezien dat deze units regelmatig voor 500-1000 verkocht werden, omdat ze enigszins plug-and-play zijn op sommige Sentra-modellen die deze functies niet hadden.

#72 ·
Hallo! Ik doe nu hetzelfde als jij en ik heb je hulp nodig! Vertel me alsjeblieft welke signalen via de CAN-bus moeten worden gegenereerd voor elke knop op het stuur. Ik ben momenteel mijn arduiono aan het programmeren, maar kan de signalen niet vinden. Ik heb je hulp echt nodig. Ik zou je zeer dankbaar zijn als je het firmwarebestand voor Arduino kunt verstrekken.

#75 ·
Dit is een interessante draad! Ik probeer geen oude draad nieuw leven in te blazen, maar ik heb wel een vraag.

Ik vond dit nadat ik al een vergelijkbare installatie had voltooid op mijn NV2500-bestelwagen. Ik kocht een van deze 2591A5UD0A Carplay/Android Auto-compatibele head units van een sloop. Het kwam uit een NV200 uit 2021. Om de een of andere reden heeft Nissan dit nooit aangeboden in de grotere bestelwagen. Ik maakte mijn kabelboom en kreeg alles aangesloten en werkend. Het probleem dat ik heb, is dat de nieuwe head unit de nieuwe camera-instellingen niet daadwerkelijk opslaat. De NV2500 is veel groter dan de NV200 en de camera is op de tegenoverliggende achterdeur gemonteerd. Dus de achteruitrijlijnen staan niet op de juiste plek. Ik heb de juiste instellingen gevonden en kan naar het geheime menu gaan en ze wijzigen. Alles ziet er geweldig uit na het accepteren van de wijzigingen en het verlaten van het geheime menu. De achteruitrijlijnen staan op de juiste plek. Het probleem is dat ze niet worden opgeslagen nadat de ontsteking is uitgeschakeld. Het gaat elke keer terug naar de standaardinstellingen voor de NV200 als ik de bestelwagen weer start.

Is er een extra stap die ik mis om de radio de nieuwe camera-instellingen permanent te laten opslaan? Zou dit een defect kunnen zijn in de specifieke radio die ik heb (lijkt onwaarschijnlijk aangezien al het andere perfect werkt)?

Ik zou alle opmerkingen/adviezen over dit probleem zeer op prijs stellen. Bedankt!

#76 ·
Trouwens, voor iedereen die deze swap overweegt, deze head units lijken weer voor redelijke prijzen beschikbaar te zijn. Ik zie ze vermeld staan voor ongeveer $260 - $300 of zo. Dat maakt het de moeite waard om te overwegen bij het afwegen van aftermarket versus een fabrieksswap.

Het is ook vermeldenswaard dat Nissan niet-standaard 2 ohm luidsprekers gebruikt. De meeste aftermarket radio's zijn ontworpen voor 4 of 8 ohm luidsprekers. Crutchfield adviseert om de fabrieks luidsprekers te vervangen als je een aftermarket radio installeert. Ik weet niet zeker of het een absolute vereiste is of slechts een aanbeveling zodat Crutchfield je meer hardware kan verkopen. Nog een ding om te overwegen als je een swap als deze overweegt om Carplay/Android Auto functionaliteit toe te voegen.

#77 ·
Trouwens, voor iedereen die deze swap overweegt, lijken deze head units weer voor redelijke prijzen beschikbaar te zijn. Ik vind ze voor ongeveer $260 - $300 of zo. Dat maakt het de moeite waard om te overwegen bij het afwegen van aftermarket versus een fabrieksswap.
En uiteindelijk heb je nog steeds een OEM head unit met verouderde functies, oude technologie en nul verbetering in geluidskwaliteit, waarvoor? Zodat je kunt zeggen "oh maar kijk, het is een OEM Nissan head unit in mijn dashboard yay"?

Er zijn zoveel toegankelijke opties op de markt die veel superieur zijn aan het besteden/verspillen van tijd aan het vervangen van een inferieure OEM head unit voor een andere OEM head unit van hetzelfde kwaliteitsniveau. Je kunt een aftermarket merk head unit krijgen met meer functies, up-to-date functies en een veel betere geluidskwaliteit voor diezelfde $300 of zo.

Maar als je echt, echt gewoon een OEM radio in het dashboard moet hebben om de een of andere reden, dan denk ik dat dat is wat je wilt.