TLDR; bekijk de foto (video's hieronder gelinkt), volledig werkende fabriek Nissan Android Auto / Apple CarPlay radio. Ja, stuurwielbediening, versterker, fm, SXM en achteruitrijcamera werken.
Tot nu toe was ik niet tevreden met het kleine scherm van de standaardradio in mijn 2016 Frontier. Het geluid was behoorlijk, maar het scherm was te klein en miste moderne functies. Oude unit te koop...
In 2019 merkte ik dat ze begonnen met het aanbieden van de grotere Panasonic-units met groter scherm in de Frontiers, maar ze misten nog steeds Android Auto- en Apple CarPlay-functies.
Vorig jaar bood Nissan echter alleen optionele Android Auto- en Apple CarPlay-units aan in sommige niet-frontier-opgewaardeerde trimmodellen.
Ik heb er verschillende gekocht en ben begonnen met het bedraden met volledige functionaliteit in mijn Frontier. Als ik een volledig werkende VK56 in mijn 2016-truck kan hebben, hoe moeilijk kan het dan zijn om een volledig werkende radio te krijgen? Nou... moeilijk. Dit project duurde meer dan 9 maanden. Deels omdat ik de truck niet had voor de Vk56-upgrade, maar ook vanwege COVID-vertragingen en onderzoekstijd.
Er waren een paar obstakels te overwinnen, maar het werkt geweldig. Mijn truck heeft nu meer functies dan de Lexus van mijn vrouw
Video van de radio en verschillende functies in actie:
Enkele functies met deze unit:
Dit kan ook worden gebruikt voor de NV200/NV2500 en Sentra / Versa, omdat ze de radio van vergelijkbare grootte gebruiken.
Tot nu toe was ik niet tevreden met het kleine scherm van de standaardradio in mijn 2016 Frontier. Het geluid was behoorlijk, maar het scherm was te klein en miste moderne functies. Oude unit te koop...
In 2019 merkte ik dat ze begonnen met het aanbieden van de grotere Panasonic-units met groter scherm in de Frontiers, maar ze misten nog steeds Android Auto- en Apple CarPlay-functies.
Vorig jaar bood Nissan echter alleen optionele Android Auto- en Apple CarPlay-units aan in sommige niet-frontier-opgewaardeerde trimmodellen.
Ik heb er verschillende gekocht en ben begonnen met het bedraden met volledige functionaliteit in mijn Frontier. Als ik een volledig werkende VK56 in mijn 2016-truck kan hebben, hoe moeilijk kan het dan zijn om een volledig werkende radio te krijgen? Nou... moeilijk. Dit project duurde meer dan 9 maanden. Deels omdat ik de truck niet had voor de Vk56-upgrade, maar ook vanwege COVID-vertragingen en onderzoekstijd.
Er waren een paar obstakels te overwinnen, maar het werkt geweldig. Mijn truck heeft nu meer functies dan de Lexus van mijn vrouw
Video van de radio en verschillende functies in actie:
Enkele functies met deze unit:
- Dubbele USB (één in de middenconsole en nu één rechts waar de 12v-uitgangen zitten, foto onderaan de post)
- Android Auto / Apple CarPlay (dit is een enorme upgrade voor mij als Spotify-luisteraar en Waze-gebruiker)
- Cop / flitser waarschuwing!!! (met Waze, foto onderaan de post)
- Groter scherm (voor back-up en algemene navigatie)
- Wifi (de unit zal zichzelf updaten via wifi zodat hij niet verouderd raakt)
- Uitstekende spraakopdrachtnavigatie (ik gebruikte dit hiervoor niet veel, maar het werkt geweldig voor het wijzigen van audio en telefoongesprekken)
- Back-up assist (bij configuratie met voertuigafmetingen, toont u waar op de weg u teruggaat met Anticipatory line en afstand tot obstakels)
- Aanpasbaar aanraakscherm (iconen en lay-out opnieuw indelen)
- Vergelijkbare amberkleurige LED-gloeikleuren die oplichten met de lichten en het scherm dimt hetzelfde als voorheen
- Moet versterkt worden omgezet in low-level om met de rockford-versterker te werken. Dit betekent dat de unit ook in niet-rockford-systemen werkt zonder een versterker toe te voegen.
- Complexe kabelboom moet worden gemaakt. Geen plug-and-play met een connector behalve de USB-connector. De 20-pins kabelboom moet opnieuw worden toegewezen, samen met de 40-pins kabelboom. Een 2019 Panasonic-unit helpt misschien ook niet veel.
- Antenneconnector is om een of andere speciale reden anders dan normaal Nissan/Infiniti en moet worden aangepast of vervangen.
- De camera, geen idee waarom, maar Nissan maakte dit moeilijk op de frontier.
- Stuurwielbediening - Dit was verreweg het moeilijkst te overwinnen, ik kocht een paar 2019-combinatiemeters / -meters om te proberen te debuggen, maar uiteindelijk creëerde ik mijn eigen media-canbus (M-CAN die Nissan-eigen opdrachten gebruikt) en converteerde analoge besturingsingang naar digitaal.
Dit kan ook worden gebruikt voor de NV200/NV2500 en Sentra / Versa, omdat ze de radio van vergelijkbare grootte gebruiken.